Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.



Meridian Brothers – El Advenimiento del Castillo Mujer

Doczekaliśmy się winylowego wznowienia pierwszej płyty kolumbijskiego zespołu Meridian Brothers.

W 2006 roku Meridian Brothers był jeszcze solowym projektem Eblisa Álvareza (wokal, gitara, klarnet, instrumenty perkusyjne, elektronika). A longplay „El Advenimiento del Castillo Mujer” pochodzi właśnie z tego okresu działalności Kolumbijczyka. Álvarez skomponował i nagrał materiał w trakcie swego pobytu w Kopenhadze. Oryginalnie album ukazał się na płycie kompaktowej w 2006 roku nakładem La Distritofonica. Teraz brytyjska oficyna Discrepant (sierpień 2016) dokonała reedycji na winylu.

Wówczas artysta inspirował się kolumbijską muzyką ludową (vallenato, cumbia, currulao), przenosząc ją w świat abstrakcyjnych rytmów i melodii. – „Poszukuję głównie dziwnych rozwiązań w warstwie rytmicznej oraz brzmieniowej. Mój styl gry na poszczególnych instrumentach nie jest całkiem normalny, co pozwala mi uzyskać swoisty noise i zdeformowane melodie” – tłumaczy Álvarez. Nie sposób temu zaprzeczyć, bowiem skomplikowane rytmy przewijają się przez cały utwór „Jornada Nacional para la utilización de antídotos” i nie tylko. Na „El Advenimiento del Castillo Mujer” jest też więcej partii wokalnych niż na kolejnych krążkach Meridian Brothers czy np. na ich ubiegłorocznym wydawnictwie „Los Suicidas” (Soundway, recenzja). Eblisowi od samego początku nie brakowało poczucia humoru i odwagi do bezkompromisowego spojrzenia na własną kulturę.

 

Strona Meridian Brothers »Profil na BandCamp »Profil na Facebooku »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.