Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.



Meridian Brothers – El Advenimiento del Castillo Mujer

Doczekaliśmy się winylowego wznowienia pierwszej płyty kolumbijskiego zespołu Meridian Brothers.

W 2006 roku Meridian Brothers był jeszcze solowym projektem Eblisa Álvareza (wokal, gitara, klarnet, instrumenty perkusyjne, elektronika). A longplay „El Advenimiento del Castillo Mujer” pochodzi właśnie z tego okresu działalności Kolumbijczyka. Álvarez skomponował i nagrał materiał w trakcie swego pobytu w Kopenhadze. Oryginalnie album ukazał się na płycie kompaktowej w 2006 roku nakładem La Distritofonica. Teraz brytyjska oficyna Discrepant (sierpień 2016) dokonała reedycji na winylu.

Wówczas artysta inspirował się kolumbijską muzyką ludową (vallenato, cumbia, currulao), przenosząc ją w świat abstrakcyjnych rytmów i melodii. – „Poszukuję głównie dziwnych rozwiązań w warstwie rytmicznej oraz brzmieniowej. Mój styl gry na poszczególnych instrumentach nie jest całkiem normalny, co pozwala mi uzyskać swoisty noise i zdeformowane melodie” – tłumaczy Álvarez. Nie sposób temu zaprzeczyć, bowiem skomplikowane rytmy przewijają się przez cały utwór „Jornada Nacional para la utilización de antídotos” i nie tylko. Na „El Advenimiento del Castillo Mujer” jest też więcej partii wokalnych niż na kolejnych krążkach Meridian Brothers czy np. na ich ubiegłorocznym wydawnictwie „Los Suicidas” (Soundway, recenzja). Eblisowi od samego początku nie brakowało poczucia humoru i odwagi do bezkompromisowego spojrzenia na własną kulturę.

 

Strona Meridian Brothers »Profil na BandCamp »Profil na Facebooku »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.