Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Meridian Brothers – El Advenimiento del Castillo Mujer

Doczekaliśmy się winylowego wznowienia pierwszej płyty kolumbijskiego zespołu Meridian Brothers.

W 2006 roku Meridian Brothers był jeszcze solowym projektem Eblisa Álvareza (wokal, gitara, klarnet, instrumenty perkusyjne, elektronika). A longplay „El Advenimiento del Castillo Mujer” pochodzi właśnie z tego okresu działalności Kolumbijczyka. Álvarez skomponował i nagrał materiał w trakcie swego pobytu w Kopenhadze. Oryginalnie album ukazał się na płycie kompaktowej w 2006 roku nakładem La Distritofonica. Teraz brytyjska oficyna Discrepant (sierpień 2016) dokonała reedycji na winylu.

Wówczas artysta inspirował się kolumbijską muzyką ludową (vallenato, cumbia, currulao), przenosząc ją w świat abstrakcyjnych rytmów i melodii. – „Poszukuję głównie dziwnych rozwiązań w warstwie rytmicznej oraz brzmieniowej. Mój styl gry na poszczególnych instrumentach nie jest całkiem normalny, co pozwala mi uzyskać swoisty noise i zdeformowane melodie” – tłumaczy Álvarez. Nie sposób temu zaprzeczyć, bowiem skomplikowane rytmy przewijają się przez cały utwór „Jornada Nacional para la utilización de antídotos” i nie tylko. Na „El Advenimiento del Castillo Mujer” jest też więcej partii wokalnych niż na kolejnych krążkach Meridian Brothers czy np. na ich ubiegłorocznym wydawnictwie „Los Suicidas” (Soundway, recenzja). Eblisowi od samego początku nie brakowało poczucia humoru i odwagi do bezkompromisowego spojrzenia na własną kulturę.

 

Strona Meridian Brothers »Profil na BandCamp »Profil na Facebooku »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.