Ansome – Hands Of The Harbour
Paweł Gzyl:

Punkowy gest.

Lapalux – Amnioverse
Ania Pietrzak:

Jak zachwyca?

Various Artists – X – Ten Years Of Artefacts
Paweł Gzyl:

Techno w swej najbardziej pomysłowej wersji.

Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.



Eksperymentalne oblicze RPA – część trzydziesta szósta

Na dniach amerykańska oficyna wyda nowy materiał Givana Lötza. Będzie to instrumentalne uzupełnienie ubiegłorocznej płyty „MAW”.

Nie ulega żadnej wątpliwości, że johannesburski songwriter, kompozytor, muzyk, eksperymentator najczęściej pojawia się w „Eksperymentalnym obliczu RPA”. Niedawno opisywałem wydawnictwo Lötza – „Pulse”, które powstało w wyniku jego podróży do Finlandii, zaś jesienią 2016 roku wypuścił znakomity longplay „MAW”.

7 kwietnia wytwórnia Other Electricities opublikuje na kasecie „YaW”, zbiór dwudziestu czterech nagrań instrumentalnych, zarejestrowanych w czasie prac nad „MAW”. We wszystkich utworach (szkicach) słyszymy gitarę klasyczną o obniżonym stroju (być może do „D”?), niekiedy pianino czy subtelną ambientową elektronikę. Całość spaja charakterystyczne brzmienie gitary – dające poczucie intymności, bycia blisko jej pudła rezonansowego. Myślę, że dźwiękowe szkice Lötza zainteresują nie tylko fanów barokowej lutni Jozefa van Wissema.

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku » Strona Other Electricities »Profil na Facebooku »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.