Jak zaczynał najważniejszy polski producent techno?
Nakładem wytwórni Recognition ukazał się właśnie album jej szefa – Jacka Sienkiewicza – zatytułowany „9702”. Zawiera on archiwalne nagrania polskiego producenta, które powstały na początku jego działalności w latach 1997 – 2002. Większość z dwunastu kompozycji, które trafiły na kompilację oddają nastroje i trendy, jakie dominowały w nowej elektronice drugiej połowy lat 90.
Mamy tu bowiem chrzęszczący IDM rodem z Aphex Twina i Autechre („2000X”), niekonwencjonalne dub-techno zainspirowane wydawnictwami Chain Reaction („Overlooked”) i wyprzedzający swą epokę oniryczny minimal („Neja”). Nie brak tu także eksperymentów – bliskich dubowi w wersji glitch w stylu Pole’a („mm95 sad”) i post-industrialnych preparacji podsłuchanych u Coila („Down At Heel”).
Wiele z tych pomysłów Sienkiewicz rozwinął potem na własny sposób, nadając im bardziej autorskie brzmienie, niektóre natomiast porzucił, uznając na nieefektywne. Znając kolejne dokonania polskiego producenta płyty słucha się z zaciekawieniem, odkrywając pierwociny jego późniejszych nagrań czy nawet całych albumów. Dlatego, choć nie jest to materiał dorównujący ostatnim dokonaniom producenta, warto go poznać.