Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.

Conforce – Dawn Chorus
Paweł Gzyl:

Mistrzowski popis holenderskiego producenta.

Tunes Of Negation – Reach The Endless Sea
Jarek Szczęsny:

Problem leży gdzie indziej.



Wspólna trasa X-Navi:Et i Emma Zunz

W grudniu artyści zagrają kilka koncertów. Ale to nie wszystkie newsy związane z Rafałem Iwańskim, czyli twórcą projektu X-Navi:Et.

W pierwszej kolejności polecamy waszej uwadze zbliżające się koncerty X-Navi:Et i Emma Zunz:

  • 01.12 – Praga, Punctum
  • 02.12 – Drezno, Alte Feuerwache Loschwitz
  • 03.12 – Wrocław, D.K. Luksus

X-Navi:Et Rafał Iwański (znany m.in. z grup HATI, Innercity Ensemble, Kapital, Alameda 5, Voices Of The Cosmos). Perkusjonista, z wykształcenia etnolog, jako X-Navi:Et tworzy muzykę elektroakustyczną budowaną na brzmieniu modyfikowanych analogowo i cyfrowo instrumentów elektronicznych i akustycznych. Rafał Iwański zagrał solo i z zespołami setki koncertów m.in. w Polsce, Niemczech, Belgii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii, Hiszpanii, Szwajcarii, Norwegii, Francji, Danii, na Litwie, Słowacji, Węgrzech i w USA – także wspólnie z innymi artystami, jak m.in. Z’EV, Richard Pinhas, Peter Votava, Zdzisław Piernik, Jerzy Mazzoll, John Zorn, Sławomir Ciesielski, Anna Zielińska, Wojciech Jachna, Jacek Buhl.

Brał udział w nagraniu i realizacji kilkudziesięciu albumów wydanych na nośnikach CD i DVD, płytach winylowych i kasetach. Występował na festiwalach: Unsound (Kraków, 2017), Hradby Samoty (Słowacja, 2017), Musica Privata (Łódź, 2016), PiotrkOFF Art Festival (Piotrków Trybunalski, 2016), Festiwal Okultury (Warszawa, 2016), Restytucje (Konin, 2014), Audio Art (Kraków, 2013), Festiwal Trans/Wizje (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2012), Blurred Edges Festival (Hamburg, 2011). Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Muzyka X-NAVI:ET jest wydawana w Instant Classic, Zoharum, Beast Of Prey, Wounded Knife i własnym nakładem w Eter Records. W listopadzie 2016 r. krakowska wytwórnia Instant Classic wydała nowy album pt. „Technosis”. W marcu 2017 ukazał się mini album „Machina Nova” (Eter Records/Beast Of Prey).

Emma Zunz – pochodzący z Wrocławia Rafał Jęczmyk zaczerpnął nazwę dla swojego muzycznego projektu od tytułowej bohaterki opowiadania „Emma Zunz” Jorge Luisa Borgesa – krótkiego, mającego zaledwie kilka stron tekstu, opowiadającego pozornie prostą i nieskomplikowaną historię zemsty. To opowiadanie już od prawie siedmiu dekad spędza sen z oczu badaczom literatury i czytelnikom, wciąż tworzącym dziesiątki jego nowych interpretacji, sięgając po coraz to inne tropy. I taka też jest muzyka Emmy Zunz – pozornie prosta, lecz jednak skomplikowana i odwołująca się do wielu źródeł. To elektronika z naciskiem na bity i industrialny feeling. Mało w niej abstrakcji i eksperymentu, a zdecydowanie więcej narracji i zakotwiczenia w przeszłości. To proste melodie i gęste, wielowymiarowe podkłady. Vintage, pastisz i hauntologia, gdzie w warstwie koncepcyjnej odnaleźć można sporo odniesień pozamuzycznych – literackich, filmowych i artystycznych. Niektórzy, zwracając uwagę na silną rytmiczność utworów Emmy Zunz, określając muzykę projektu jako techno, ale jeśli już, to jest to takie techno, które zdecydowanie bardziej nadaje się do słuchania, niż do tańczenia.

W dalszej kolejności zachęcamy do odwiedzenia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy, gdzie można obejrzeć wystawę „To jest, czego nie ma” (28.11.2017-28.01.2018), w ramach której projekt Voices of the Cosmos (Rafał Iwański, Sebastian Soberski, Wojciech Zięba) przeprowadzi następujące działania artystyczne i edukacyjne:

  • 28.11.2017: otwarcie instalacji audiowizualnej „Słońce” (Rafał Iwański i Sebastian Soberski),
  • 06.12.2017: wykład Sebastiana Soberskiego „Ukryte barwy i dźwięki Wszechświata” w ramach Bydgoskiej Akademii Sztuki,
  • 15.12.2017: koncert audiowizualny Voices Of The Cosmos z premierowym programem,
  • 13.01.2018: warsztaty dźwiękowe pt. „Kosmiczne dźwięki” w ramach Rodzinnych Warsztatów Weekendowych (Rafał Iwański i Wojciech Zięba)
  • Wydarzenie na Facebooku: www.facebook.com/events/2102530993094307

 

Na koniec informujemy, że w listopadzie 2017 roku wyszła reedycja ubiegłorocznej płyty X-Navi:Et – „Technosis” na kasecie, którą wydała krakowska oficyna Instant Classic. Jest też nowe wideo do utworu „Orient: Melancholia”, autorstwa Anny Pilewicz.

 

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.