Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.

Apparat – Capri-Revolution (Soundtrack)
Mateusz Piżyński:

Pierwsza odsłona serii muzyki filmowej Saschy Ringa.

Grischa Lichtenberger – KAMILHAN; il y a péril en la demeure
Paweł Gzyl:

Chrzęszczące ballady.

KeiyaA – Forever Ya Girl
Jarek Szczęsny:

Niepasujące do siebie puzzle.



Jason Forrest – Fear City

Pionier breakcore’u wydał nowy materiał. Posłuchajcie i zobaczcie klip do utworu „Subdivsion”!

Czytelnikom Nowej Muzyki raczej nie trzeba przedstawiać Jasona Forresta (znany też jako Donna Summer). Ale ci, którzy stykają się z jego muzyką pierwszy raz, powinni wiedzieć, że Amerykanin jest jednym z najważniejszych, jak nie najważniejszym twórcą gatunku breakcore. W 2001 roku założył wytwórnię Cock Rock Disco, która opublikowała przez lata dziesiątki płyt najbardziej znaczących artystów z kręgu wspomnianej estetyki. W latach 2002-2008 z kolei prowadził wpływową audycję radiową „Advanced D&D” na falach nowojorskiej stacji WFMU. To także współzałożyciel Wasted Festival przy berlińskim Club Transmediale (CTM), a także internetowej sieci telewizyjnej Network Awesome (2011). Ogólnie rzecz biorąc, Forrest zagrał na sześciu kontynentach.

Dla tych, którzy zaczynają przygodę z dokonaniami Amerykanina proponuję słynne wideo w reżyserii Jona Wattsa do utworu „Steppin Off”. Magazyn „Res” uznał ten klip jako wideo roku w 2005.

O najnowszym wydawnictwie „Fear City” (Cock Rock Disco | 07.09.2018) sam artysta pisze tak: „Fear City” może nie jest albumem, którego chcemy, ale być może jest albumem, którego potrzebujemy. Z całą pewnością tak jest, a do tego Forrest powraca tutaj do swoich plądrofonicznych korzeni. Są dobrze rozpoznawalne fragmenty (np. w „Beating Up Giants” i „Chase”), ale oczywiście stylowo wykrzywione i niekiedy obśmiane. Amerykanin powrócił też do disco (choćby „Subdivsion”), funku, rocka czy folku. Rzecz jasna podaje to wszystko w swoim wyjątkowym żartobliwym, niesamowicie luźnym i bezkompromisowym stylu!

Strona Cock Rock Disco »Profil na Facebooku »

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze