Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.

Upsammy – Zoom
Paweł Gzyl:

Zbliżenie na kruche piękno.

Alois – Azul
Łukasz Komła:

Stąpać po niebieskim.

Sote – Moscels
Jarek Szczęsny:

Ku wizjonerskiemu futuryzmowi.

Moodymann – Taken Away
Jarek Szczęsny:

Pląsy w dusznym pomieszczeniu.



3 pytania – DYYU∩E

Podpytujemy co słychać u wrocławskiego producenta i DJ-a związanego m.in. z wytwórnią The Very Polish Cut Outs.

DYYU∩E to solowy projekt Michała Zakrzewskiego, znanego z duetu Astro Buhloone oraz projektu Hush Hush Pony. Uczestnik Red Bull Music Academy Bass Camp Warsaw, gospodarz audycji “Waxtro” na antenie bloop. London. Obecnie prowadzi audycje WYYDMA we wrocławskim Radio Luz. Debiutancka winylowa epka Astro Buhloone została wydana nakładem Astropical Tapes pod koniec 2015 roku i na swoją rotację wciągnęli ją m.in. Jimpster, Tooli z wytwórni Local Talk, Nachtbraker, Shur-I-Kan, Daniel Drumz i wielu innych. Od 2019 roku związany jest też z wytwórnią The Very Polish Cut Outs.

Czego ostatnio słuchasz?
Słucham głównie winyli z mojej kolekcji, zarówno tych starszych i już trochę zapomnianych przeze mnie (przez co często odkrywam na nich rzeczy, na które kiedyś nie zwróciłem uwagi) oraz nowych (w mojej kolekcji) płyt, wyszperanych w różnych, głównie wrocławskich, miejscówkach oraz w zakamarkach internetu. Te płyty pojawiają się później w mojej audycji WYYDMA, którą prowadzę we wrocławskim Radiu Luz co dwa tygodnie (sobota, godzina 21). Ostatnio często na rotacji jest np. Paul Hardcastle z projektem First Light.


First Light – „Stop the Clock”

Nad czym obecnie pracujesz?
Mam wiele rozpoczętych projektów utworów i w zależności od nastroju oraz energii powoli sobie w nich „dłubie”. Spora część tego materiału to edity i tracki bazujące wyłącznie na polskich samplach, które przygotowuję dla labelu The Very Polish Cut-Outs. Dwa z nich (rework „Jestem Twoim Grzechem” Izabeli Trojanowskiej oraz edit „W Moim Niebie Nie Ma Gwiazd” Fiesty, który zrobiłem razem z Bistim) zostaną wydane na siódmej edycji winylowego samplera TVPCO już niebawem.

Pozostałe utwory, nad którymi obecnie pracuję, pojawią się w moim miksie dla TVPCO jakoś pod koniec lata. Oprócz tego ciągle współpracuję również z Borynem, z którym współtworzyłem też projekt Astro Buhloone. Nasz najnowszy track „Telephone” ukazał się niedawno na epce wydanej w Polena Recordings, a nasza dobra koleżanka Julia z ekipy regime zrobiła do niego bardzo sympatyczny klip.

Jaki cudzy występ (set/ koncert) zrobił ostatnio lub/i w ogóle w życiu na Tobie największe wrażenie?
Ostatnio, z wiadomych względów, nie miałem niestety okazji doświadczyć występów na żywo. Z wielu streamów, które artyści przeprowadzali najczęściej ze swoich domowych studiów, zapadł mi w pamięć liveact Bufimana (spoiler alert: polecam obserwować roślinki), którego ostatni album dla labelu Dekmantel również zrobił na mnie spore wrażenie i często ląduje na talerzu gramofonu.

Bufiego słyszałem dwa razy na żywo (w formule live na Unsoundzie w październiku 2017 roku oraz dj set w londyńskim Corsica Studios kilka miesięcy wcześniej) i za każdym razem było to bardzo interesujące doświadczenie. Jeszcze przed lockdownem spowodowanym pandemią miałem przyjemność uczestniczyć w trzydniowym evencie, który odbył się w październiku 2019 roku w berlińskim Griessmuehle, a zagrali tam m.in. Theo Parrish, Mr. Scruff, Red Greg, Marcellus Pittman, Tone B. Nimble i wielu innych. Niesamowity vibe i bardzo szerokie spektrum fantastycznej muzyki, a klasyczny już chyba closing Theo Parrisha utworem „You’ve Got To Have Freedom” Pharaoha Sandersa zrobił na mnie ogromne wrażenie.

Z Dj setów, które słyszałem w ostatnich kilku latach największe wrażenie zrobił na mnie chyba jednak DJ Harvey, którego miałem przyjemność posłuchać kilka razy na żywo w londyńskich klubach takich jak Ministry Of Sound i XOYO w latach 2016 i 2017. Ciężko opisać to w kilku słowach, dlatego po prostu jeśli będziecie mieli kiedyś okazję posłuchać Harveya na żywo – zróbcie to! Najlepiej w klubowym formacie all night long. Dla zaostrzenia apetytu warto sprawdzić jego Boiler Room z Mediolanu.

Oprócz tego bardzo polecam również szkocki Dj-ski duet Optimo. Słyszałem ich kilka razy na żywo w Londynie oraz Berlinie i zawsze było to niesamowite doświadczenie oparte na szerokim spektrum muzyki zaserwowanej w bardzo interesujący, choć często nieoczywisty, sposób.

https://www.facebook.com/dyyune/
https://soundcloud.com/dyyune

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz