Wpisz i kliknij enter

Tauron Nowa Muzyka Katowice: 29 lipca – 1 sierpnia 2021

Gwiazdy electropop, twórcy ambitnej elektroniki, znakomici didżeje oraz najciekawsze zjawiska na scenie rapowej – oto nowy lineup 16. edycji Tauron Nowa Muzyka Katowice.

Tegoroczny festiwal odbędzie się między 29 lipca a 1 sierpnia na trzech scenach w Strefie Kultury oraz w katowickiej Dolinie Trzech Stawów. Z powodu trwającej pandemii część ogłoszonych wcześniej artystów, jak Underworld, The Streets, czy Cigarettes After Sex zagra w Katowicach w 2022 roku. Organizatorzy zaproponowali też fanom festiwalu rekordowo niskie ceny karnetów na tegoroczną edycję wydarzenia.

Mimo zmian w programie, formuła 16. edycji Tauron Nowa Muzyka Katowice pozostanie taka, jaką pokochała publiczność. W festiwalowy weekend na przełomie lipca i sierpnia w katowickiej Strefie Kultury staną trzy sceny – Main Stage, Club Stage oraz Newonce Stage. Koncert otwarcia odbędzie się w JAZBAR Muchowiec, a na koniec festiwalu zaplanowany jest bezpłatny FAJRANT na Sztauwajerach. Oba miejsca zlokalizowane są w katowickiej Dolinie Trzech Stawów. Festiwalowy „długi weekend” to niezapomniane wrażenia przy muzyce najciekawszych artystów elektroniki oraz rapu z Polski i ze świata.

– Sytuacja zmusiła nas do rewizji przyjętego wcześniej programu festiwalu. Mamy jednak przekonanie, że niezmiennie goście festiwalu będą mieli okazję obcować z wyjątkowymi artystami, z dużą reprezentacją polskiej sceny muzycznej. Cieszymy się zarówno na tę edycję Tauron Nowa Muzyka Katowice, jak i jej kolejną odsłonę, w której wystąpią wykonawcy, którzy mieli odwiedzić nas w tym i zeszłym roku – mówi Adam Godziek, współorganizator festiwalu z More Music Agency.

Wystąpią:

● Floating Points
● GusGus live
● Red Axes live
● Andy Stott
● Acid Arab
● DJ Tennis
● Gerd Janson
● Kassa Overall
● Jennifer Cardini
● Afrodeutsche
● Syny
● Kukon & Julia Mikuła
● Zdechły Osa
● Lowpass
● Święty Bass
i inni…

GusGus

Jedni z najbardziej rozpoznawalnych przedstawicieli sceny muzycznej Islandii na świecie. Słyną z eklektycznego, międzygatunkowego stylu łączącego kulturę klubową, pop przeszłości i elektroniczne brzmienia. Ta ekscentryczna grupa została zawiązana w latach 90. w Reykjaviku. Na przestrzeni lat jej skład ulegał częstym zmianom. W ostatnich latach przekształciła się w duet, który tworzą producent Birgir Thorarinsson oraz wokalista Daníel Ágúst. W 2018 roku ukazał się dziesiąty album grupy, zatytułowany „Lies Are More Flexible”. To zachwycająca mieszanka ambientu, downtempo i synthwave. Płyta zabiera słuchacza w emocjonalną podróż przez skwierczące arpeggia, rave’owe staby, fascynujące beaty i poruszające wokalizy.

https://www.gusgus.com/
https://www.facebook.com/GusGusOfficial/
https://twitter.com/gusgusofficial
https://www.instagram.com/officialgusgus
https://gusgusiceland.bandcamp.com
https://soundcloud.com/gusgus
https://open.spotify.com/artist/5sL9uDMwceYHPknnCLAAwJ

Floating Points

Sam Shepherd to artysta i producent z Londynu, który rozpoczął nagrywanie jako Floating Points w 2008 roku. Po wydaniu serii nieoficjalnych singli otworzył własną wytwórnię Eglo Records. Jej nakładem ukazywały się kolejne, coraz bardziej przestrzenne i melodyjne wydawnictwa artysty. W 2015 roku artysta opublikował długogrający debiut „Elaenia”. Album zdobył uznanie krytyków i słuchaczy za wypełnienie luki między taneczną elektroniką, jazzem i klasycznymi korzeniami Shepherda. Po nim przyszła kolej na „Reflections – Mojave Desert”, krótki film i towarzyszącą mu ścieżkę dźwiękową, które powstały na amerykańskiej pustyni. Jesienią 2019 roku nakładem Ninja Tune ukazał się album „Crush”, pełny zaawansowanej, agresywnej elektroniki z inspiracjami z IDM i UK Garage. W 2020 roku światło dzienne ujrzał wspólny album artysty z legendą amerykańskiego jazzu Pharoah Sandersem i The London Symphony Orchestra.

https://floatingpoints.co.uk/
https://www.facebook.com/floatingpoints/
https://soundcloud.com/floatingpoints
https://www.youtube.com/channel/UC5NbPNPbdLwAPPwWTJw0EbQ
https://floatingpoints.bandcamp.com/
https://www.residentadvisor.net/dj/floatingpoints
https://open.spotify.com/artist/2AR42Ur9PcchQDtEdwkv4L

Red Axes live

Dwaj przyjaciele z Tel Awiwu oraz ich “maszyny, mikstury i bezwarunkowa pasja do muzyki”. Red Axes kleją ze sobą pozornie nieprzystające do siebie wątki, zachwycając świat nową falą powolnych, hipnotycznych beatów. Bardzo płodni, w krótkim czasie opublikowali ponad 30 wyborowych wydawnictw, w tym trzy autorskie albumy. Ich historia rozpoczęła się w postpunkowym zespole Red Cotton, który z biegiem czasu przepoczwarzył się w duet didżejsko-producencki. W lipcu 2018 roku Red Axes nagrali dwugodzinny miks dla prestiżowej audycji BBC Essential Mix.

https://www.facebook.com/redaxesmusic/
https://soundcloud.com/redaxes
https://www.instagram.com/redaxesmusic/
https://redaxes.bandcamp.com/
https://www.residentadvisor.net/dj/redaxes
https://open.spotify.com/artist/5Owm9QgL9BSCRQKTX6T08G

Andy Stott

Od momentu debiutu w 2005 roku, opublikował kilkanaście EP-ek i osiem albumów pod własnym nazwiskiem. Jego liczne produkcje tworzone pod pseudonimem Andrea ukazywały się także w ramach projektu Millie & Andrea, współtworzonego z Milesem Whittakerem z Demdike Stare. Twórczość artysty unika jednoznacznej klasyfikacji, poruszając się od zmutowanego house, przez unikalne podejście do grime, po szalony footwork. Głębokie, wielowarstwowe struktury jego produkcji zachwycają dziwacznym pięknem. Album „Luxury Problems” z 2012 roku trafił na listę 100 najlepszych albumów dekady przygotowaną przez wpływowy Pitchfork. Podczas występów na żywo korzysta głównie z hardware’u, porzucając klubowy wymiar twórczości i prezentując głównie złożone narracje muzyczne.

https://twitter.com/andystottmlove/
https://www.residentadvisor.net/dj/andystott
https://open.spotify.com/artist/6BuDxEE5rfuYeyhxQsl53K

Acid Arab
Zespół powstał w 2012 roku, a jego rdzeniem są dwaj paryscy DJ-e: Guido Minisky oraz Hervé Carvalho. Acid Arab powstał w multikulturowym kotle Paryża, a jego celem jest „stworzenie przestrzeni dla kultury arabskiej w świecie współczesnej elektroniki”. Z didżejskiego projektu przekształcił się w pełnoprawny byt muzyczny, gdy dołączyli do niego tacy muzycy, jak Pierrot Casanova, Nicolas Borne i rewelacyjny algierski wirtuoz instrumentów klawiszowych Kenzi Bourras. Acid Arab opublikowali dwa autorskie albumy studyjne, z których ostatni „Jdid” ukazał się jesienią 2019 roku.

https://www.facebook.com/acidarab/
https://soundcloud.com/acid-arab
https://www.residentadvisor.net/dj/acidarab
https://acidarab.bandcamp.com/
https://open.spotify.com/artist/3ShO8tPKqXUUpOA0urOWW7

DJ Tennis

Założyciel i szef wytwórni Life & Death. Doświadczenie w branży muzycznej zdobywał jako menedżer tras zespołów punkowych i organizator alternatywnych wydarzeń muzycznych we Włoszech. Później założył pierwszą we Włoszech agencję bookingową zajmującą się jedynie muzyką elektroniczną. Pierwsze kroki jako DJ stawiał na studiach, by zdobyć pieniądze na utrzymanie. Profesjonalną karierę didżejską i producencką rozpoczął dopiero w 2010 roku, gdy założył Life & Death. Wytwórnia wypromowała własny styl melodyjnej muzyki na styku techno i house, reprezentowany m.in. przez odkryty przez Tennisa duet Tale Of Us. Wielka charyzma, hipnotyczne sety i wyjątkowe, intymne brzmienie zapewniło twórcy Life & Death światowy sukces.

https://www.facebook.com/tennisdj
https://twitter.com/dj_tennis
https://www.instagram.com/djtennis/?hl=pl
https://soundcloud.com/djtennisdjtennis
https://tennisdj.bandcamp.com/
https://www.residentadvisor.net/dj/djtennis
https://open.spotify.com/artist/6vJvFV1A2CpT8s5B1oUN6t

Gerd Janson

Dzięki szerokiej selekcji muzycznej i doskonałej technice, Gerd Janson stał się jednym
z najbardziej cenionych DJ-ów house’owych na świecie. To także założyciel i szef prestiżowej wytwórni Running Back oraz współtwórca duetu producenckiego Tuff City Kids. Dorastał na obrzeżach Frankfurtu, gdzie jako nastolatek odkrył muzykę elektroniczną. Fascynacja techno i house zaprowadziła go do roli DJ-a rezydenta kultowego klubu Robert Johnson. Od założenia Running Back jego pozycja na scenie rosła z roku na rok. Nazywano go nawet „ulubionym DJ-em Twoich ulubionych DJ-ów”. Od kilku lat Gerd Janson grywa regularnie na wszystkich kontynentach i coraz większej liczbie festiwali. Wszechstronność i bezgraniczna miłość do muzyki to znak charakterystyczny jego setów.

https://www.facebook.com/gerdjansongerd/
https://www.instagram.com/gerdjansonofficial/
https://www.residentadvisor.net/dj/gerdjanson
https://open.spotify.com/artist/4jLpm91Tyk2TRgv43bMfZO

Kassa Overall

Muzyk jazzowy, MC, piosenkarz, producent i perkusista, który łączy awangardowe eksperymenty z hip-hopowymi technikami produkcji. Kassa Overall to produkt nowojorskiej sceny jazzowej, pozostający wierny tradycji legendarnych perkusistów w rodzaju Elvina Jonesa i Billy’ego Harta.. W ciągu ostatnich lat wydał trzy doskonale przyjęte przez krytyków albumy: „Go Get Ice Cream and Listen to Jazz”, „I THINK I’M GOOD” oraz „SHADES OF FLU”, czyli luźny mixtape inspirowany klasycznym projektem Madliba.

https://www.kassaoverall.com/
https://twitter.com/KassaOverall
https://www.instagram.com/kassaoverall/
https://kassaoverall.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UCJIiT46e5RSJYGMl3QnfsPw
https://open.spotify.com/artist/7qzzcFzliEAHMlDA9qaRVf

Jennifer Cardini

Francuska didżejka, która obecnie mieszka w Kolonii i prowadzi też własną, wpływową wytwórnię Correspondant. Zaraźliwa energia, ogromna charyzma i muzyczna wszechstronność zaprowadziły ją na szczyt sceny elektronicznej. Przez lata budowała reputację będąc rezydentką topowych klubów Paryża, jak Rex Club i Le Pulp, obecnie występuje regularne w takich kultowych miejscach, jak Panorama Bar i Fabric. Jennifer Cardini prezentuje unikalny styl niespiesznego budowania atmosfery i pulsującej energii opartej o wyrafinowane techno, electro i house.

https://www.jennifercardini.net/
https://www.facebook.com/JenniferCardini
https://soundcloud.com/jennifercardini
https://twitter.com/jennifercardini
https://www.instagram.com/jennifercardini/
https://www.residentadvisor.net/dj/jennifercardini
https://open.spotify.com/artist/3AN049igIAaoX0fjTCkpnf

Afrodeutsche

Henrietta Smith-Rolla to urodzona w Wielkiej Brytanii artystka, kompozytorka, didżejka
i producentka. Jej korzenie prowadzą do takich krajów, jak Ghana, Rosja i Niemcy. Afrodeutsche łączy w jedną całość szeroką gamę gatunków muzycznych. Afrofuturystyczne electro i techno, Detroit house i fortepianowy klasycyzm stapiają się w jedną, niezapomnianą podróż do głębi dźwięku. Słychać to na jej debiutanckim albumie „Break Before Make” oraz w setach didżejskich. Osobliwa kombinacja mroku i tańca zaprowadziła ją do występów na największych festiwalach, prowadzenia audycji w NTS Radio oraz pochwał od takich mediów, jak Guardian i Dummy Mag.

https://www.facebook.com/afrodeutsche0/
https://www.instagram.com/afrodeutsche/?hl=pl
https://twitter.com/afrodeutsche_ad
https://soundcloud.com/afrodeutsche-ad
https://www.residentadvisor.net/dj/afrodeutsche
https://open.spotify.com/artist/4jRLhvF4a3NHs5TaR1lU3m

Syny

Syny to duet utworzony przez producenta 1988 oraz rapera i producenta Roberta Piernikowskiego. Zadebiutowali w 2015 roku płytą “Orient”, która wywołała wśród słuchaczy wiele dyskusji i kontrowersji. Wydana w 2018 roku płyta „Sen” to jednocześnie czwarta część Synoskiej Sagi, którą poprzedzają dwa solowe wydawnictwa członków duetu: Piernikowski – „No Fun” oraz 1988 – „Gruda”. Wszystkie wydawnictwa wydała trójmiejska Latarnia Records. Syny stawiają na klimat. Ich wizjonerskie produkcje nikogo nie pozostawiają obojętnym, czego najlepszym dowodem są wyjątkowe, spowite specyficzną „synoską” aurą koncerty. Na początku 2021 roku Syny ogłosiły zakończenie działalności.

http://www.latarniarecords.pl/
https://www.facebook.com/synymuzyka/
https://www.instagram.com/synyofficial
https://syny.bandcamp.com
https://open.spotify.com/artist/4T2RgpFayjiBOoZ3i4tAUR

Kukon & Julia Mikuła

Raper pochodzący z Biłgoraja, z dzielnicy Ogrody. Przez ostatnie 3 lata opublikował 9 autorskich wydawnictw. Współpracował z takimi artystami, jak Quebonafide, Margaret, PRO8L3M, Guzior i wielu innych. Na początku 2021 roku Kukon zajął ósme miejsce na światowej liście debiutów Spotify. DRAMAT to specjalny projekt Kukona oraz wokalistki Julii Mikuły.

https://pieknysyf.pl/
https://www.facebook.com/KukonOGF
https://www.instagram.com/kukonogf
https://open.spotify.com/artist/3U5Oag04Yl2WnvPULOlsMD

Zdechły Osa

Wychowanek wrocławskiego Kosmosu. Twórca, którego nie sposób nazwać ani raperem, ani rockmanem, ani tym bardziej elektronikiem. Z czystym sumieniem można go określić mianem jednego z ciekawszych głosów krajowego podziemia schyłku drugiej dekady XXI wieku. Głosu, który jak żaden inny potrafi ująć przećpanego, depresyjnego ducha obecnych czasów. Zdechły Osa to na koncertach totalna petarda, przy której fani kręcą młyn pod sceną jak na hardcore’owych gigach. W maju 2021 roku ukazał się jego debiutancki album „Sprzedałem Dupe”.

https://www.facebook.com/mlodyosamlodyjezus/
https://www.instagram.com/zdechly_osa/
https://www.youtube.com/channel/UCQbqJsoPrzC7QtYz4Cx1Axg
https://open.spotify.com/artist/509dS4Q0EfUQuG7KvaSsiz

Lowpass

To nazwa zespołu, który tworzą Miły ATZ, Marceli Bober, Miroff, Wuja HZG oraz tytuł debiutanckiej płyty. Muzycznie to połączenie spontanicznej chęci do tworzenia tu i teraz z profesjonalnym wykończeniem i aranżacją. Zderzenie dzisiejszego hiphopu z funkiem, jazzem i brytyjską muzyką klubową. Emocje płynące z muzyki jak i tekstów tworzą pełną paletę kolorów, którą w dzisiejszych czasach może dostrzec duża część młodego społeczeństwa. Pewne jest jedynie to, że Lowpass nie zjawił się by go opisywać tylko po to, żeby opisywał.

https://www.facebook.com/lowpasscru/
https://www.instagram.com/l0wpass/
https://open.spotify.com/artist/3p0LOYBCPXEphVaas2eYvL

Święty Bass

Przebojem wchodzący w polski rynek muzyczny autorski projekt rapera Miłego Atz (Def Jam Recordings Poland) oraz dja i managera muzycznego Phunk’illa. Inicjatywa obejmująca wydawnictwa, imprezy soundsystemowe oraz audycję na falach newonce.radio ma za zadanie propagować wśród słuchaczy brytyjskie bassowe brzmienia z pogranicza UK Garage, Grime czy Bassline.

https://www.facebook.com/swietybass/
https://www.instagram.com/sw.bass/
https://open.spotify.com/artist/2sklN95nQCwgpfPikUHPjP

Ceny edycji 2021 i … 2022

Zakupione dotychczas karnety przechodzą na przyszły rok, ponieważ cena wejściówek na tegoroczną edycję wydarzenia decyzją organizatorów będzie zdecydowanie niższa niż w latach poprzednich i będą na nią obowiązywały nowe bilety.

Za dwudniowy karnet na tegoroczną edycję Tauron Nowa Muzyka Katowice fani zapłacą jedynie 199 zł. Osoby, które posiadają już karnety lub zakupią wejściówki na przyszłoroczny festiwal, za dwudniowy karnet na tegoroczną edycję festiwalu zapłacą jeszcze mniej, bo 149 zł. Cena nie obejmie jedynie kameralnego, ze względu na lokalizację i związane z nią możliwe obostrzenia, koncertu otwarcia, na który będą obowiązywać odrębne, wejściówki w symbolicznych cenach. O szczegółach, jak informują organizatorzy, dowiemy się wkrótce.

– Mamy chyba najbardziej lojalnych fanów ze wszystkich polskich festiwali. Ceną wejściówek na tegoroczną edycję festiwalu chcemy im wynagrodzić cierpliwość i zaufanie. Zyskają więc podwójnie. Po pierwsze na niespotykanie niskich wcześniej cenach dwudniowych karnetów na tę edycję oraz na gwarancji najniższej ceny na edycję w 2022. Już wiemy, że za rok ceny karnetów będą zdecydowanie wyższe niż te, w których dostępne są jeszcze do końca listopada – dodaje Adam Godziek.

Dla porównania ceny najtańszych wejściówek z dotychczasowego cennika festiwalu wahały się od 199 zł za jednodniowy bilet (to obecnie cena na cały festiwal, poza koncertem otwarcia) do 339 zł za 3-dniowy karnet.

Wiadomo też, że ceny karnetów przyszłorocznej edycji festiwalu wzrosną. Dotychczasowe ceny wejściówek na edycję 2022 festiwalu będą obowiązywać do końca listopada br. Dla osób, które zakupiły wejściówki wcześniej cena się nie zmieni.

Karnety na tegoroczną oraz przyszłoroczną edycję festiwalu można nabyć online na stronie festiwalu i na Going, eBilet i Ticketmaster.

Niezmiennie, każda osoba, która nabyła karnet lub bilet i nie może wziąć udziału w festiwalu, ma prawo zwrócić go w miejscu nabycia.

Więcej na: http://festiwalnowamuzyka.pl







Jest nas ponad 15 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy