W strumieniu przesterów.
Były gitarzysta Sun City Girls Sir Richard Bishop milczał od pięciu lat, jeśli chodzi o solowe kompozycje, a właśnie wydane podwójne winylowe wydawnictwo „Saginaw Racket” jest niemal erupcją gitarowych improwizacji odlatujących w psychodeliczny gąszcz przesterów, co dobrze oddaje na samym początku „Tri-City Dragway”.
Bishop znany jest z interpretowania utworów gitarowych i smyczkowych z Hiszpanii, Afryki Północnej, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, ale w przypadku „Saginaw Racket” jest inaczej, gdyż postanowił wrócić do szorstkiego i undergroundowego rocka. Sami wydawcy z wytwórni Unrock celnie wskazują na silne skojarzenia ze ścieżką dźwiękową Neila Younga do „Truposza” Jima Jarmuscha. I to najlepiej słychać w dwóch bardzo wciągających utworach „Banks Of The Tittabawassee” i „House Of Foam Rubber”. Nie brakuje w nich egzotycznego pierwiastka na poziomie skal, wchodzenia w otchłanie pogłosów czy sprzężeń, choć można też wyczuć nic porozumienia z gitarowym noise’em samego Jarmuscha.
W końcówce prawie dwudziestominutowego nagrania „House Of Foam Rubber” wkraczają blues-rockowe riffy bliższe początkom kariery Ten Years After albo Steamhammer, tylko u Bishopa jest znacznie drapieżniej. Arabskość powraca w gitarowych i transowych solówkach w znakomitym „Ghosts Of East Genesee”. Momentami miałem wrażenie, jakbym widział na ezopowej scenie Roberta Kriegera z The Doors grającego niekończące się sola w stanie ekstatycznej hipnozy.
„Saginaw Racket” to wyraz bezkompromisowości, odrębności, finezji i nietuzinkowego szaleństwa Sir Richarda Bishopa w pigułce, po którą należy sięgnąć. Niektórzy zaraz zapytają: a co z efektami ubocznymi? Każdy będzie miał inne, lecz próżno szukać ulotki.
Unrock | luty 2024
Strona Sir Richard Bishop: https://sirrichardbishop.com/
Strona FB: https://www.facebook.com/profile
Strona Unrock: https://www.unrock.de/
Strona FB: http://www.facebook.com/unrock.de/