Ansome – Hands Of The Harbour
Paweł Gzyl:

Punkowy gest.

Lapalux – Amnioverse
Ania Pietrzak:

Jak zachwyca?

Various Artists – X – Ten Years Of Artefacts
Paweł Gzyl:

Techno w swej najbardziej pomysłowej wersji.

Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.



The Jaydes – Tears And Fears

Nowy projekt Bloody Mary rozpisany na hipnotyczne remiksy.

Wydany na początku tego roku debiutancki album duetu The Jaydes okazał się wyjątkowo solidną próbą połączenia klasycznych brzmień analogowych rodem z Detroit i Chicago z nowoczesnym formułą klubowego grania, wywiedzioną z berlińskiego tech-house’u. Nic więc dziwnego, że teraz dostajemy zestaw remiksów, dyskontujący w winylowym i cyfrowym formacie sukces pierwszej płyty.

Oryginał to znakomita kompozycje – surowe techno, głęboko nasycone seksownym szeptem Bloody Mary, który idealnie współgra z płynnym tłem i zawodzącymi klawiszami, tworzącymi podskórne napięcie. Francis Harris podchodzi do nagrania bez zbędnych skrupułów – i zamienia je w swym „Lightblumover Mixie” w głęboki dub o oszczędnym brzmieniu, pulsujący industrialnymi szumami i hałasami.

„Fresco Mix” wyszedł spod palców Davida K. To oznacza zwrot w stronę klubowego minimalu opartego na kruchych breakach. Reszta aranżacji jest równie skromna – ale wnosi echo zredukowanej melodii o psychodelicznym sznycie. Nieco inaczej modeluje „Tears And Fears” Heartthrob w swym remiksie. Tym razem rytm nabiera bardziej metalicznego brzmienia, a towarzyszą mu rozwibrowane akordy szklistych syntezatorów.

W wersji cyfrowej zestaw uzupełnia bonus w wykonaniu wspomnianego Davida K. Pod nazwą „Drunky Bird’s Tears Mix” ukrywa się melodyjne electro, zestawiające wokal Bloody Mary ze zrekonstruowanymi na bardziej soniczną modłę podstawowymi brzmieniami kompozycji.

Remiksy „Tears And Fears” robią dobre wrażenie – zmysłowy i niepokojący charakter oryginału zostaje zachowany, a po podkręceniu warstwy rytmicznej, nagranie nabiera bardziej hipnotycznego pulsu. Nam jednak i tak najbardziej podoba się wersja podstawowa – ze względu na finezyjne połączenie mocnej dynamiki rodem z techno i seksownej narracji Bloody Mary.

Dame-Music 2014

www.dame-music.com

www.facebook.com/pages/Dame-Music/257364027895

www.facebook.com/thejaydes

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.