Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.

Conforce – Dawn Chorus
Paweł Gzyl:

Mistrzowski popis holenderskiego producenta.



Przemiany 2014

Od 4 września w warszawskim Centrum Nauki Kopernik wystawy, akcje społeczne, filmy, warsztaty, dyskusje i – przede wszystkim – koncerty. Polecamy i przedstawiamy szczegóły.

10649626_553017818133024_5883745868278919524_n

O idei

Przemiany są festiwalem zawierającym krytyczną refleksję o zmianach wokół nas. Twórcy starają się odpowiedzieć i opisać na pytania związane ze zmianą i rozwojem. Stąd duża interdyscyplinarność, rozumiana jako spojrzenie na dany problem z różnych perspektyw. Festiwal ma na celu konfrontację różnych idei i punktów widzenia, a napięcie które się z tego rodzi, jest źródłem zaangażowania i generowania nowych idei u odbiorców.

Festiwal jest również otwarty na różnorodne i nowatorskie formy prezentacji działań. Cechą stałą ma być twórcze podejście do prezentowanych tematów i problemów. Bardzo istotne jest także pokazywanie uczestnikom praktycznego wymiaru rozwiązań problemów, które można zabrać ze sobą, przetworzyć i wykorzystać w swoim środowisku (festiwal dobrych praktyk). W każdej z dotychczasowych edycji Festiwalu uczestniczyło ponad 10000 osób – tegoroczna, podejmuje problem prywatności. Czy korporacje wykradają twoją prywatność, czy oddajesz ją sam? Za co jesteś gotów przehandlować wiedzę o sobie: za wygodę, poczucie bezpieczeństwa, darmowe aplikacje, akceptację społeczną, aplauz wirtualnych przyjaciół? Ile jesteś skłonny poświęcić, by zachować anonimowość?

Muzyka

Muzyczna strona festiwalu prezentuje się następująco – 4, 6 i 7 września sety silent disco (kto jeszcze nie wie czym jest silent disco, powinien to jak najszybciej sprawdzić) po przemianowych dyskusjach. 4 września dźwięku w słuchawkach dostarczy Lutto Lento, twórca Sangoplasmo Records. 6 września – Souvenir de Tanger, czyli warszawski producent muzyczny, który w swoich utworach opowiada o kulturze arabskiej dźwiękami zachodniej muzyki klubowej. 7 września nasi dobrzy znajomi, czyli Mateusz Wysocki (Fischerle), oraz twórca labelu Minicromusic, Michał Wolski – razem jako Mech. Będzie więc dub, techno i ambient. A to wszystko podane każdemu, prosto do słuchawek. Wstęp wolny.

5 września – koncert „Na Fali Dźwięku”. Od 20 do 2 w nocy odbędą się koncerty polskich i zagranicznych zjawisk sceny elektronicznej. Będzie to podróż od field recordingu, elektroakustyki, minimalu, po coś tanecznego. Na koncert wstęp wolny – konieczna jest jednak rejestracja na stronie festiwalu. Wystąpią:

Mika Vainio – jeden z najważniejszych muzyków eksperymentalnych, obecnie mieszkający w Berlinie. Był jednym z członków Pan Sonic – znanego na całym świecie fińskiego duetu uprawiającego minimalną elektronikę. Przed założeniem Pan Sonic, Vainio był muzykiem w wielu czołowych projektach i formacjach z pionierskich czasów fińskiej sceny industrialnej i noise’owej. Obecnie, występując solowo pod własnym nazwiskiem lub pod scenicznym aliasem Ø.

Jan Jelinek, ale również Farben, Gramm, The exposures, Computer Soup oraz N. Gratin. Jego muzyka przeważnie jest kategoryzowana jako minimal techno, glitch lub też microhouse. Wykorzystuje efekt cut&paste, jazzowe loopy z lat 60 i 70-tych. W swojej muzyce często buduje mosty pomiędzy elektroniką a muzyką taneczną.

Thomas Koner – artysta żyjący z fuzji doświadczeń słuchowych i wizualnych. Twórczość Könera obejmuje instalacje, sztukę audio, minimalistyczny pejzaż dźwiękowy i dub techno. Swój koncept czasu i barw dźwięku przełożył na obrazy, tworząc instalacje video, fotografie i net art.

Jacek Sienkiewicz. Pionier polskiej muzyki elektronicznej. Od lat stanowi muzyczną wizytówkę naszego kraju na świecie. Regularnie gra w klubach rozsianych po całym globie, a jego płyty można znaleźć w każdym szanującym się sklepie muzycznym. Prowadzi własną wytwórnię Recognition (od 1999 roku). Proponowana przez niego muzyka wychodzi daleko poza ramy standardowej, tanecznej selekcji. Artysta mający własną wizję elektroniki, wolnej od komercyjnej presji i koniunkturalizmu.

We will fail. Za projekt odpowiada Aleksandra Grünholz – z wykształcenia projektantka graficzna, z pasji muzyk. W 2014 roku nakładem wydawnictwa MonotypeRec ukazała się jej debiutancka płyta Verstörung zbierając szereg pozytywnych recenzji.

Więcej informacji, formularze rejestracyjne:

https://www.facebook.com/PrzemianyFestiwal

https://www.facebook.com/events/674052342705114/

http://www.kopernik.org.pl/projekty-specjalne/festiwal-przemiany/festiwal-przemiany-2014/

fot. Centrum Nauki Kopernik

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.