Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.



Podsumowanie roku 2014 – Łukasz Komła (Polska)

Oto moja złota piętnastka.   

POLSKA:

15. Sundrugs – „Low” (BLWBCK)

„Trzeba przyznać, że twórcy udało się podnieś poprzeczkę nieco wyżej i zrezygnować w znacznym stopniu z dark ambientu.” (recenzja)

14. Aquavoice – „Nocturne” (Zoharum)

„Tadeusz Łuczejko po raz kolejny udowodnił, że jest twórcą godnym podziwu i uznania.” (recenzja)

13. John Lake – „Carcosa” (BDTA)

Łukasz Dziedzic zaserwował mocne, rytmiczne i improwizowane brzmienia – nie pozbawione brudu, które wciągają do tańca plemienną dynamiką i ejtisową melodyką.

12. Mikrobi.T – „Binary Beats”

„Całe szczęście członkowie Mikrobi.T nie stworzyli kolejnej kliszy rozpadającej się po jednym czy dwóch przesłuchaniach. Muzyka Mikrobi.T zapada głęboko w pamięć i ma szansę zaistnieć w świadomości szerszej grupy odbiorców.” (recenzja)

11. Artur Maćkowiak/Grzegorz Pleszyński – „A sound of the Wooden Fish” (Wet Music)

„Improwizacja, trans, mistycyzm, niebanalne formy – to tylko niektóre elementy, jakie pojawiły się na albumie A sound of the Wooden Fish.” (recenzja)

10. Grzegorz Bojanek – „Warm Winter Music” (Twin Springs Tapes)

„Na kasecie „Warm Winter Music” Bojanek pokazał, że może jednak warto odciąć ambient – od nieustannego dopływu elektroniki wspomaganego wirtualną mocą Abletonu, i dać mu więcej świeżego powietrza w postaci dźwięków gitary, fletu, harmonijki czy kontrabasu.” (recenzja)

9. K. – „No Longer Trust These Eyes of Mine” (Jasień)

„Nie trzeba chować się pod skrzydłami wielkich wytwórni, dołączać do płyty (kasety) zbędnych gadżetów, co powoli staje się poniekąd normą wśród niszowych twórców, aby stworzyć jeden z najciekawszych polskich albumów tego roku.” (recenzja)

8. KRÓL – „Nielot” (Thin Man Records)

„Mam tylko nadzieję, że Błażej Król utrzyma swój artystyczny stan na kolejnych płytach i nie raz mnie złapie swoją niezwykłą twórczością za kark.” (recenzja)

7. Jacaszek & Kwartludium – „Catalogue des Arbres” (Touch)

„Wybrnięcie poza rodzime podwórko to nie lada wyczyn dla każdego artysty. Jacaszek jest już daleko poza krajową ligą i klasyfikacją.” (recenzja)

6. We Will Fail – „Verstörung” (Monotype) | „Verstörung 2.0” (Monotype) – recenzja Bartka Woynicza

„Hipnotyzująca i uwodzicielska aura nagrań We Will Fail potrafi odciąć dopływ tlenu i przenieść słuchacza na wyższy poziom muzycznych doznań.” (fragment recenzji albumu „Verstörung”).

5. Baaba – „EasterChristmas” (Lado ABC)

„Teraz tylko pozostaje sobie życzyć, żeby rodziło się więcej takich muzycznych kobiet, jak ta stołeczna Baaba.” (moja recenzja w piśmie „LAIF”). Na łamach Nowej Muzyki pisał o „EasterChristmas” Bartek Woynicz.

4. Kapital – „No New Age” (Bocian Records/Sangoplasmo)

„Materiał z płyty No New Age ciężko jest nazwać chociażby podziemnym nurtem czy też odpryskiem new age, który w wyniku technologicznej ewolucji odkleił się od głównego źródła. A więc co? Proponuję space age.” (recenzja)

3. Kristen – „The Secret Map” (Endless Happiness)

„Czy The Secret Map to próba reanimowania sceny gitarowej w naszym kraju? Nie! To nowy wymiar gitarowego grania na polskiej scenie niezależnej.” (recenzja)

2. Innercity Ensemble – „II” (Instant Classic)

„Muzyka Innercity Ensemble to bardzo ważny komunikat o kondycji polskiej sceny eksperymentalnej, a wszystko na to wskazuje, że nie trzeba biegać szybko, aby odnosić wielkie sukcesy.” (recenzja)

1. Eugeniusz Rudnik – „ERdada na taśmę” (Requiem Records/Narodowe Centrum Kultury)

„W efekcie ERdada na taśmę to dzieło zachwycające głębią i szaleństwem, a przy okazji porządna szkoła dla młodego pokolenia. Rudnik konsekwentnie od lat pokazuje, że łatwiej nie znaczy lepiej.”

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.