Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.

Various Artists – Total 19
Paweł Gzyl:

Witamy jesień z Kompaktem.

Alessandro Cortini – Volume Massimo
Jarek Szczęsny:

Wyłapywanie wadliwych elementów.



Benjamin Finger

Właśnie ukazał się nowy krążek Benjamina Fingera, lecz tym razem nakładem brytyjskiej Blue Tapes and X-Ray Records.

Polsko-norweski kompozytor, multiinstrumentalista, fotograf, reżyser, DJ oraz członek duetu Beneva vs. Clark Nova wydaje dosyć często swoje płyty, ale nie robi tego w sposób mechaniczny czy wtórny. Za każdym razem czuć w jego twórczości wyraźny progres i świeżość. Z całą pewnością temu artyście nie brakuje pomysłów i wciąż zaskakuje nowymi rozwiązaniami. W ostatnim czasie Finger opublikował dwa bardzo ciekawe albumy: „Motion Reverse” (recenzja, Shimmering Moods Records) i „Pleasurably Lost” (recenzja, Eilean Records).

W trakcie tworzenia longplaya „Amorosa Sensitiva” muzyk inspirował się zarówno artystami ze świata muzyki (Alice Coltrane, Slayer, Spacemen 3, Arthur Russell, Vincent Gallo, Gas etc.), jak i filmu (Louis Malle, John Cassavetes, Krzysztof Kieślowski, Roman Polański etc.). Kompozycje z „Amorosa Sensitiva” są zróżnicowane stylistycznie (ambient, drony, kameralistyka, psychodelia, rock, minimalizm, free jazz) to jednak nie brakuje w nich emocjonalnego ładunku („Waltz in Clay”), głębszego przekazu („When face was face”) czy finezyjnych struktur z okolic future/free jazzu („Whirlbrainpoolin”). Resztę odkryjcie sami!

 

Strona artysty »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Strona Blue Tapes and X-Ray Records »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.