Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.



Nowości z Hubro

Jesienny wysyp nowych wydawnictw z norweskiej oficyny Hubro.

HUBROCD2538_front

Ivar Grydeland – „Stop Freeze Wait Eat” (23.10.2015 | Hubro)

Gitarzysta Ivar Grydeland związany jest od wielu lat z wytwórnią Hubro, bowiem udziela się w takich zespołach jak Huntsville, Ballrogg czy Finland. Wchodzi również w skład formacji Dans les Arbres (ECM), a także występuje u boku Hanne Hukkelberg. Grydeland na co dzień wykłada w Norweskiej Akademii Muzycznej w Oslo oraz jest współzałożycielem labelu Sofa. W 2012 roku opublikował swój debiutancki krążek, pt. „Bathymetric Modes” (Hubro), który został znakomicie oceniony przez krytyków.

Na tegorocznym „Stop Freeze Wait Eat” artysta jeszcze mocniej eksperymentuje zarówno z brzmieniem gitary elektrycznej/akustycznej (pedal steel), jak i banjo. W przemyślany sposób modyfikuje gitarowe akordy, wykorzystując przy tym sporą ilość ciekawych technik (np. nakłada na siebie wcześniej odegrane partie gitary, ale przesuwa je w czasie, stosuje też fingerpicking) oraz elektronicznych efektów. Norweg zachwyca także swym podejściem do improwizacji, sprowadzając ją niekiedy do ambientowo-dronowych form w stylu Lorena Connorsa i Orena Ambarchiego.

HUBROCD2553_front

The Island Band – „Like Swimming” (16.10.2015 | Hubro)

Lars Myrvoll jest pomysłodawcą i założycielem niezwykłego kolektywu The Island Band. Norweski muzyk zaprosił do współpracy członków kilku formacji, takich jak Ultralyd, Splashgirl, MoHa, Kråkesølv, Sheriffs of Nothingness, Møster i Datarock. Wydaje się, że pomysł na stworzenie tak rozbudowanego zespołu jak The Island Band zrodził się w głowie Myrvolla już w 2009 roku, kiedy to wydał swój pierwszy longplay, pt. „The Island” (Safe as Milk).

Kompozycje z „Like Swimming” wymykają się prostym ocenom, gdyż początkowe nagrania w postaci ambientowego „The Ocean Is Singing” i „Wake Up Now” z okolic współczesnej poważki, płynnie przechodzą w piosenkę „Swimming (Part 1)”, a ta z kolei w nieco awangardowy minimalizm w „The Shore/Waves In The Morning”. Free jazzowy saksofon odzywa się w „In All We Are Connected”, a w krótkim fragmencie „*” field recoding łączy się z noise’em. „New Morning” wita nas lekkim i zwiewnym brzmieniem gitary akustycznej. Zaś „Swimming (Part 2)” to przepiękna ballada na wiele głosów. W „Dreaming” mamy świetne eksperymenty z elektroniką i żywymi instrumentami, które mogą kojarzyć się z Bang on a Can czy z produkcjami z islandzkiej wytwórni Bedroom Community.

 

Strona Hubro Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.