Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.



Vökuró

1 kwietnia będzie miała swoją oficjalną premierę debiutancka płyta warszawskiego zespołu Vökuró.   

Domyślam się, że nazwa projektu została zaczerpnięta z utworu Björk pochodzącego z albumu „Medúlla”. Polska grupa powstała w 2013 roku i tworzą ją: Paulina Ołdakowska – (wokal, teksty), Bartek Karlicki – (syntezatory, gitara) oraz Maciej Garstka – (perkusja, bas, gitara, syntezatory, flet, klarnet, produkcja). Jak sami piszą, ich twórczość obraca się wokół historii dwojga kochanków na tle współczesnej Warszawy, a także dotyka takich tematów jak duchowość, metafizyka, dojrzewanie czy miłość. Artyści pisząc teksty swoich nagrań inspirują się dziełami Williama Blake’a, Jamesa Joyce’a i Stanleya Kubricka.

Album „Creatures” ukaże się nakładem wytwórni Requiem Records. Krążek pomieścił osiem ciekawych kompozycji zawieszonych gdzieś między dream popem (okolice Cocteau Twins, This Mortal Coil, Slowdive, Mazzy Star), alternatywnym rockiem, trip-hopem, psychodelią, etno a syntezatorową elektroniką lat 80. W niektórych fragmentach partie wokalu Pauliny Ołdakowskiej kojarzą mi się z głosem Oli Kobak (jedna z bohaterek cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”). Muzyka Vökuró wypada całkiem nieźle na tle innych polskich formacji z kręgu szeroko rozumianego synth-popu i alternatywy. Przede wszystkim prezentują większy poziom niż kapele pokroju The Dumplings.

Strona Facebook Vökuró »Strona Requiem Records »Profil na Facebooku »

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.