Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.



Vökuró

1 kwietnia będzie miała swoją oficjalną premierę debiutancka płyta warszawskiego zespołu Vökuró.   

Domyślam się, że nazwa projektu została zaczerpnięta z utworu Björk pochodzącego z albumu „Medúlla”. Polska grupa powstała w 2013 roku i tworzą ją: Paulina Ołdakowska – (wokal, teksty), Bartek Karlicki – (syntezatory, gitara) oraz Maciej Garstka – (perkusja, bas, gitara, syntezatory, flet, klarnet, produkcja). Jak sami piszą, ich twórczość obraca się wokół historii dwojga kochanków na tle współczesnej Warszawy, a także dotyka takich tematów jak duchowość, metafizyka, dojrzewanie czy miłość. Artyści pisząc teksty swoich nagrań inspirują się dziełami Williama Blake’a, Jamesa Joyce’a i Stanleya Kubricka.

Album „Creatures” ukaże się nakładem wytwórni Requiem Records. Krążek pomieścił osiem ciekawych kompozycji zawieszonych gdzieś między dream popem (okolice Cocteau Twins, This Mortal Coil, Slowdive, Mazzy Star), alternatywnym rockiem, trip-hopem, psychodelią, etno a syntezatorową elektroniką lat 80. W niektórych fragmentach partie wokalu Pauliny Ołdakowskiej kojarzą mi się z głosem Oli Kobak (jedna z bohaterek cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”). Muzyka Vökuró wypada całkiem nieźle na tle innych polskich formacji z kręgu szeroko rozumianego synth-popu i alternatywy. Przede wszystkim prezentują większy poziom niż kapele pokroju The Dumplings.

Strona Facebook Vökuró »Strona Requiem Records »Profil na Facebooku »

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.