Wpisz i kliknij enter

Inner8 – Tetramorph EP

Manifest wyrażony muzyką.

Daniele Antezza to ponadprzeciętny alchemik, który na wszystkie możliwe sposoby stara się znaleźć swój muzyczny opus magnum. Od zacnych produkcji duetu Dadub, po bardzo dobrze przyjęte zeszłoroczne wydawnictwo „Inner8” (recka Pawła Gzyla tutaj), Antezza nie zaprzestał swych twórczych eksploracji i postanowił po raz kolejny zakwestionować swój sposób działania, aby spróbować nowego eksperymentu. Przejdźmy do odsłuchu.

Otwierający „Self Determination” nosi ostatnie ślady dubowej reminiscencji, gdzie pocięte pogłosy arabskiej ludności mieszają się z industrialnymi falami Morza Śródziemnego. Potężna stopa podlega tutaj całkowitej dominacji filtrów delay’a i echa, a dronowe wyziewy niosą stalowe kolosy. To swojego rodzaju polityczny manifest, traktujący o zderzeniu cywilizacji oraz widmie konfliktu jakiego nie znała Europa. Werble otrzymały moc nowoczesnej broni a słyszalne na początku utworu rozmowy ludności wznoszą się na sinusoidzie głośności, by chwilę później eksplodować krzykiem. Kilkadziesiąt sekund później nie słychać już ludzi, uderzeń, wybuchów oraz wystrzałów.

„Iteration” to moment złudnego uspokojenia. W tle numeru słychać łańcuchy oraz silne podmuchy syntezatorów. Cumulusy sub-bassu niosą miarowo wybijaną stopę oraz nagłe sprzężenie, po którym następuje ogromna eksplozja. W wielu krajach świata prowadzone są badania nad stworzeniem bomby atomowej a coraz więcej państw posiłkuje się energią jądrową. Takie działanie może doprowadzić do wytworzenia masy krytycznej, gdzie najmniejszy błąd, niedopełnienie procedur, celowe i barbarzyńskie działanie może doprowadzić do niewyobrażalnej katastrofy. Widać tu zapis rozchodzącej się fali uderzeniowej oraz potworną temperaturę, która wydziela się w trakcie tego typu detonacji. Brutalna wizja muzyki.

„Consloidation” wita nas radioaktywnym opadem oraz rzekomą ciszą i spokojem po najgorszym. W uszach słyszę pomieszany dźwięk ptaków, urządzeń pomiarowych oraz pogłos nadjeżdżającego wojska. Nagłe tribalowe uderzenie wprowadza armie na nowy teatr działań, gdzie nowoczesna broń jest jedyną formą komunikacji. Gradacja uderzeń stopy oraz jej zwielokrotnienia robią piorunujący efekt a widmo upadku naszej cywilizacji jest naprawdę blisko.

Kooperacja z Koichi Shimiziu w „Aufhebung” jest proroczą wizją zasiedlenia naszej planety przez formy z kosmosu. Trwające bez końca wojny z użyciem nowoczesnej a tak serio – prymitywnej i barbarzyńskiej broni, doprowadziły do całkowitej eksterminacji wszelkiego życia. Precyzyjnie wybijana stopa oraz przeciągnięte od tyłu syntezatory idealnie współgrają z drgającymi padami. Gdzieś na horyzoncie spalonego nieba widać pozostawione przez nieznaną nam technologię urzekające niebieskie smugi. Silniki warczą i plują bulgoczącą mocą a na powierzchni ziemi znalazł się pierwszy pojazd.

Genialna produkcja traktująca o naszym początku i końcu.

HTN001 – 21-03-2016

https://web.facebook.com/holotone/timeline

https://web.facebook.com/Inner8/?fref=ts

 







Jest nas 14 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy

Ron Wright & Neil Webb

„Burning Pool” to soundtrack do filmu o Sheffield w wykonaniu dwóch weteranów tamtejszej sceny elektronicznej.