Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



Cristian Vogel – Classics Remastered 1993-1998

Belgijska Sub Rosa wydała obszerne wydawnictwo z zremasterowanymi utworami jednego z pionierów muzyki techno.

Cristian Vogel urodził się w 1972 roku w Chile, ale dorastał w Wielkiej Brytanii, gdzie ukończył University of Sussex. Tam zdobył kompozytorskie wykształcenie, dlatego jego spojrzenie na techno ukształtowało się pod wpływem muzyki konkretnej i innych awangardowych gatunków. Vogel karierę artystyczną rozpoczął na początku lat 80., wchodząc w skład kolektywu Cabbage Head Collective. Jednak szybko zaczął pracować na swoje konto i z początkiem lat 90. opublikował dwie EP-ki, które spodobały się zarówno krytykom, jak i słuchaczom. Następnie rozpoczął współpracę z Neilem Landstrummem i Dave’em Tarridą. Jednak wszystko ruszyło wraz z wydaniem debiutanckiego longplaya „Beginning To Understand” (Mille Plateaux, 1994). Rok później podpisał kontrakt z berlińską oficyną Tresor i nakładem tejże wytwórni ukazał się jego kolejny ważny album, pt. „Absolute Time” (Tresor, 1995). Pod koniec lat 90. tworzył z Jamie’em Lidellem projekt Super_Collider. Chilijczyk także śpiewa i gra na gitarze, o czym można się przekonać sięgając po nagrania Night of the Brain. Współpracował też z Radiohead, Maxïmo Parkiem, Chicks i Speed.

Artysta tylko na moment wrócił pod skrzydła Mille Plateaux („Specific Momentific”), by znów zaistnieć w katalogu Tresora, choćby płytami „Body Mapping” (1996) czy „Busca Invisibles” (1999).

„Classics Remastered 1993-1998” (czerwiec 2016 | Sub Rosa) to dwupłytowy album wypełniony kompozycjami Vogela, jakie oryginalnie znalazły się na jego kilku pierwszych wydawnictwach, ale teraz podane w zremasterowanych wersjach. Obcowanie z tym materiałem to niesamowita podróż do przeszłości, która nie kończy się rozczarowaniem, wręcz przeciwnie – brzmi to wszystko bardzo świeżo i odkrywczo. Upływający czas obszedł się z twórczością Cristiana Vogela w bardzo łagodny sposób. Przynajmniej w mojej ocenie.

 

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Strona Sub Rosa »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.