Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.



Cristian Vogel – Classics Remastered 1993-1998

Belgijska Sub Rosa wydała obszerne wydawnictwo z zremasterowanymi utworami jednego z pionierów muzyki techno.

Cristian Vogel urodził się w 1972 roku w Chile, ale dorastał w Wielkiej Brytanii, gdzie ukończył University of Sussex. Tam zdobył kompozytorskie wykształcenie, dlatego jego spojrzenie na techno ukształtowało się pod wpływem muzyki konkretnej i innych awangardowych gatunków. Vogel karierę artystyczną rozpoczął na początku lat 80., wchodząc w skład kolektywu Cabbage Head Collective. Jednak szybko zaczął pracować na swoje konto i z początkiem lat 90. opublikował dwie EP-ki, które spodobały się zarówno krytykom, jak i słuchaczom. Następnie rozpoczął współpracę z Neilem Landstrummem i Dave’em Tarridą. Jednak wszystko ruszyło wraz z wydaniem debiutanckiego longplaya „Beginning To Understand” (Mille Plateaux, 1994). Rok później podpisał kontrakt z berlińską oficyną Tresor i nakładem tejże wytwórni ukazał się jego kolejny ważny album, pt. „Absolute Time” (Tresor, 1995). Pod koniec lat 90. tworzył z Jamie’em Lidellem projekt Super_Collider. Chilijczyk także śpiewa i gra na gitarze, o czym można się przekonać sięgając po nagrania Night of the Brain. Współpracował też z Radiohead, Maxïmo Parkiem, Chicks i Speed.

Artysta tylko na moment wrócił pod skrzydła Mille Plateaux („Specific Momentific”), by znów zaistnieć w katalogu Tresora, choćby płytami „Body Mapping” (1996) czy „Busca Invisibles” (1999).

„Classics Remastered 1993-1998” (czerwiec 2016 | Sub Rosa) to dwupłytowy album wypełniony kompozycjami Vogela, jakie oryginalnie znalazły się na jego kilku pierwszych wydawnictwach, ale teraz podane w zremasterowanych wersjach. Obcowanie z tym materiałem to niesamowita podróż do przeszłości, która nie kończy się rozczarowaniem, wręcz przeciwnie – brzmi to wszystko bardzo świeżo i odkrywczo. Upływający czas obszedł się z twórczością Cristiana Vogela w bardzo łagodny sposób. Przynajmniej w mojej ocenie.

 

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Strona Sub Rosa »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.