DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.



Véronique Vincent & Aksak Maboul – 16 Visions Of Ex-Futur

Za kilka dni ukaże się album „16 Visions of Ex-Futur” wypełniony coverami. Kompozycje duetu zinterpretowali m.in. tacy artyści jak Jaakko Eino Kalevi, Lætitia Sadier, Burnt Friedman, Marc Collin czy Lena Willikens.

Véronique Vincent i Aksak Maboul to wręcz ikony niezależnej sceny belgijskiej. Vincent zasłynęła w latach 80. jako wokalistka grupy The Honeymoon Killers. Wiosną tego roku Crammed Discs wypuściła na winylu wznowienie ich znakomitej płyty z 1982 roku, pt. „Les Tueurs de la Lune de Miel” (recenzja). Za nazwą Aksak Maboul z kolei ukrywają się Marc Hollander (założyciel wytwórni Crammed Discs, członek THK) i Vincent Kenis (producent, muzyk). Jako Aksak Maboul wydali tylko dwa albumy – „Onze Danses Pour Combattre La Migraine” (1977) i „Un Peu De L’Âme Des Bandits” (1980) – ale za to jakie! Rok później formacja się rozpadła.

Dopiero pod koniec 2014 roku Marc Hollander i Véronique Vincent postanowili wrócić do wspólnego muzykowania. I jeszcze w tym samym roku opublikowali longplay „Ex-Futur Album”, na którym można znaleźć ich niedokończone nagrania z lat 1980-1983. A w 2015 roku zagrali około dwudziestu koncertów we Francji, Niemczech, Belgii, Holandii i Szwajcarii.

01_veronique_vincent___marc_hollander_pix_by_philippe_levy_lores

fot. Philippe Levy, 2015

Tegoroczne wydawnictwo „16 Visions of Ex-Futur” to nic innego jak zbiór coverów, które wyszły spod palców wielu wyśmienitych twórców takich jak Fin Jaakko Eino Kalevi, Lætitia Sadier (Stereolab), Marc Collin (Nouvelle Vague), Burnt Friedman, Francuz Forever Pavot (nazywany nieślubnym dzieckiem Ennio Morricone i The Zombies), Lena Willikens (niemiecka didżejka), Hello Skinny, Bullion (aka Nathan Jenkins), Berangere Maximin (francuska eksperymentatorka), Flavien Berger, Nite Jewel, Aquaserge, Easy & C.O.U. czy Capitol K (aka Kristian Craig Robinson). Przyznam, że znakomicie się słucha tego zestawu, a każdy kolejny utwór to nowa przygoda pozbawiona nudy i macoszego potraktowania utworów Véronique Vincent i Aksak Maboul. Zaproszeni wykonawcy podeszli do sprawy z zaangażowaniem i pasją.

Na tym albumie są też kompozycje – „Saure Gurke 2016” i „Le troisième personnag / Paysage volé” – nagrane przez Véronique Vincent i Aksak Maboul wraz z członkami Kasai Allstars oraz Aquaserge. Artyści niebawem będą promować „16 Visions of Ex-Futur” na koncertach w Paryżu, Brukseli, Frankfurcie i Londynie, z udziałem na scenie Lætitii Sadier, Jaakko Eino Kaleviego i duetu Aquaserge.

14.10.2016 | Crammed Discs

 

Strona Facebook Aksak Maboul »Strona Crammed Discs »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.