Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



The Left Rib – Corporeal (EP)

Elektroniczna bryza.

Colour Blind wypuszcza w świat kolejną po Ink Project ciekawą produkcję, gdzie brytyjski bas miesza się z futurystycznymi dźwiękami oraz ambientowymi pasażami. Projekt The Left Rib jest kooperacją wokalistki Belle Benham oraz znanego pianisty i producenta Johnny’ego Tomlinsona (współpraca min. z Bonobo). Jak ta współpraca wyszła? Zapraszam do krótkiej recenzji.

Zaczynamy od przestrzennego i ambientowego „Nape” z intrygującą i charakterystyczną linią basową oraz anielskim wokalem Belle. Chmurne syntezatory unoszą się nad morską bryzą a ukryty w oddali śpiew syren przynosi potężny sub-bas oraz estetykę zbliżoną do muzyki dubstep. W „Daughter” wokalistka odnosi się do swoich życiowych przeżyć oraz przemyca autobiograficzne wątki. Wyraźnie słychać dzwoneczki oraz instrument strunowy, którego estetyka wprowadza nas do japońskiej świątyni. Chwilę później eksploduje perkusja oraz towarzyszące jej tempo około 140 bpm z charakterystycznymi rozległymi werblami, wzmocnionymi filtrem echa podźwiękami oraz spadającymi na zimną posadzkę kroplami wody.

„Trails” wita nas gospelowym początkiem, zwieszonymi gdzieś w tle pstrykającymi palcami oraz spiętrzonymi akordami syntezatorów. Delikatne muskanie diod kontrolnych oraz generowanie miękkich elektronicznych akcentów miesza się tutaj z tektonicznym i warczącym basem, co nadaje temu utworowi wyraźną i odczuwalną głębię. W „Evening Star” słychać zgrabne pociągnięcia za struny mojej ulubionej harfy oraz wspaniale prowadzony future bass przy współudziale zglitchowanych organów Hammonda. W połowie utworu pojawiają się partie skrzypiec, tworząc jedyny w swoim rodzaju duet z wokalem Benham. Dodane do epki remiksy utworów „Daughter” oraz „Nape” mogą być gratką dla fanów takich brzmień jak Evertyhing But The Girl (remiks tego pierwszego) oraz tych idących bardziej w stronę chillwave’u (remiks „Nape”). Czekam na LP!

Colour Blind | 21-10-2016

Colour Blind Website

Johnny Tomlinson Official

Blind Colour na FB

The Left Rib na FB

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.