LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



Nowości z Zoharum

Muzyka na jesień.

Günter Schlienz to weteran niemieckiego eksperymentalnego undergroundu. Od 20 lat współtworzy post-rockowy projekt Navel. Wydaje także muzykę na analogowych nośnikach jako Cosmic Winnetou. Ale przede wszystkim konstruuje syntezatory, na których sam gra. Przykładem jego ostatnich dokonań jest album ”Autumn”, który został zainspirowany trzema jesiennymi miesiącami. Tyle jest też na nim kompozycji, które niespiesznie mkną przed siebie, niczym brązowe liście spadające z drzew. Ich organiczny charakter podkreślają partie waltorni oraz instrumentów perkusyjnych. Sekwencyjna natura brzmień syntezatorów modularnych znakomicie koresponduje z jesienną zadumą i powolnym tempem życia.

„Background Curtain” to efekt współpracy legendy sceny ambientowej Dirka Serriesa (działającego także jako Fear Falls Burning, a wcześniej Vidna Obmana) oraz działającego prężnie od ponad 10 lat Willa Longa, znanego przede wszystkim z projektu Celer. Ten drugi przedstawia pracę nad albumem w kilku słowach: „W 2012 wysłałem Dirkowi jeden długi utwór składający się z rozciągniętych kolaży na taśmę. Nieco później Dirk wysłał mi kilka nagrań, które zrobił słuchając mojego kawałka. Może rok później, wróciłem nagle do naszych utworów już z pewnym dystansem i wpadł mi do głowy pomysł. Pracując nad oryginalnym kawałkiem wysłanym Dirkowi na samym początku jako plik źródłowy, zacząłem nim manipulować w identyczny sposób jak Dirk”. Co z tego wynikło – posłuchajcie sami.

Ab Intra to projekt Radka Kamińskiego wyrażający się w około ambientowych dźwiękach. Po dwóch poprzednich wydawnictwach, prezentuje on na albumie Henosis I-IV” zapis podróży muzycznej, jednoczącej (gr. henosis – jedność, zjednoczenie) przeciwieństwa na różnych poziomach symbolicznych. Dźwięki zawarte na albumie są próbą odzwierciedlenia transformującego procesu wyrażonego poprzez odmienne tony, natężenia i częstotliwości. W tym sensie album stanowi zamkniętą koncepcyjną całość silnie oddziałującą na wyobraźnię słuchaczy.

„Random Soundtrack” zrealizowany przez Mirta to kolejna próba szukania punktu, w którym przecina się muzyka i znalezione dźwięki. Zrąb płyty stworzyło kilka zapomnianych kompozycji i zapisów improwizacji, odnalezionych w pamięci rejestratora, które same, przypadkowo, ułożyły się w całość. Kilka później dodanych elementów jedynie rozwinęło ten szkic w sposób bliski idei André Bretona. Płyta jest jednak bardziej syntezą rzeczywistych obrazów niż surrealistyczną wizją. Za quasifilmową estetyką i pozornie usypiającym dźwiękiem kryje się niepokojąca próba uchwycenia obrazu ostatnich spokojnych dni chaotycznego świata. Płyta wydana nakładem wytwórni Kosmodrone w ekskluzywnej dystrybucji Alchembria.pl.

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.