Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.

Various Artists – Total 19
Paweł Gzyl:

Witamy jesień z Kompaktem.

Alessandro Cortini – Volume Massimo
Jarek Szczęsny:

Wyłapywanie wadliwych elementów.



Nmls – On & On

Równowaga i brzmieniowe kompromisy.

Powiedzieć o precyzyjnych i głębokich harmoniach w odniesieniu do pierwszego, pełnowymiarowego albumu Piotra Michałowskiego pod szyldem Nmls, to jednocześnie wiele i niewiele. U podstaw tworzonych przez warszawskiego producenta kompozycji, leżą najczęściej proste motywy i rytmy, które jednak w sposób wyjątkowo ciekawy poddawane są kolejnym przeobrażeniom, tworząc rozbudowane, transowe struktury. Na drodze tego procesu, udało się całkowicie uniknąć anachroniczności, co do zadań łatwych zdecydowanie nie należy.

Bez wątpienia na brzmieniu „On & On” odcisnęło swoje piętno wiele sentymentów związanych z wczesnymi latami działalności wytwórni WARP. Tak bardzo charakterystyczne – szczególnie dla drugiej połowy ówczesnej dekady – łączenie w awangardowe i wyszukane formy, ambientowych przestrzeni z IDMowymi rytmami, ma tu swoje echa. Nmls stawia przede wszystkim na sterylność i higienę dźwięku. Płyta wyprodukowana jest z najwyższą troską o jakość i ma to również swoją konsekwencję w całej otoczce promocyjnej. Skromna i bardzo estetyczna okładka, doczekała się rozszerzenia w postaci interaktywnej aplikacji 3D, pozwalającej wniknąć w skomplikowaną strukturę umieszczonego na froncie obrazu. Dodatek bez większego znaczenia, ale jednocześnie ciekawe uzupełnienie ze strony wydawcy – N_Coded.

Z całą pewnością warto było czekać na bardziej śmiały muzyczny krok ze strony Nmls. Poprzednia wydawnicza aktywność Michałowskiego, to wydana ponad dwa lata temu EPka „Transmission”, która prezentowała bardziej skonsolidowane i drapieżne formy wyrazu, zamknięte jednak zaledwie w kilku minutach muzyki. Tu spektrum znacząco się poszerzyło, poszczególne kompozycje pulsują ze zmienną częstotliwością, odmierzaną łamanymi bitami i gęsto tkanymi tłami. Bardzo często rytm pojawia się niespodziewanie, jest motorem napędowym dla szczegółowo prowadzonych padów. W kompozycjach takich jak „A Long Walk” czy „Ascension”, doszukać można się pewnego uniwersalizmu spod znaku Plaid. W tych i wielu innych momentach, Nmls łączy dynamikę z melancholią. W „Here & Now”, potrafi z dźwiękowej gęstwiny wydobyć nisko osiadający bas, a żwawy rytm w „Shimmer” przetransformować w prawdziwie przebojowy i tanecznie porywający finał. W kilku innych miejscach, autor zdobywa się na powściągliwość wobec pokus silnie znaczonych melodyjnością. W utworze „On & On & On” całkowicie rezygnuje z rytmu na rzecz atmosferycznego piękna. Muzyka snuje się tu i kłębi niczym ciemne, wiosenne niebo tuż przed obfitą ulewą.

„On & On” stanowi bardzo swobodną wypowiedź młodego producenta, który kreuje swoją muzyczną wizję Świata, pełną nietuzinkowych przekonań i technicznego kunsztu. Stawia solidne fundamenty pod kolejne etapy budowy własnego stylu. Album nie inicjuje jeszcze zmian, nie jest wyrazistym zapalnikiem, ale te właściwości, są już na wyciągnięcie ręki Piotra Michałowskiego.

28.11.2016 | N_Coded

https://ncoded.bandcamp.com
http://ncoded.pl

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. shaun

    Ooooj, ja to myślę, że jeszcze jednak ta droga trochę zajmie zanim kompozycje zaczną mówić własnym językiem, póki co, bardzo daleko im do tego.
    @otton: Rzecz gustu, wiadomo, ale ja gdybym robił choćby i top 30 polskich nagrań, nie znalazłoby się miejsce dla tej płyty. Rzecz mocno „taka sobie”.

  2. otton

    Myślę że to może być jeden z najlepszych albumów roku 🙂