The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Sarah Neufeld i Resina w Powidokach

3 czerwca w warszawskim klubie Powidoki wystąpią dwie znakomite artystki.

Sarah Neufeld to zamieszkała w Montrealu kompozytorka, skrzypaczka i wokalistka, członkini Arcade Fire, założycielka instrumentalnego ansamblu Bell Orchestre, regularnie współpracuje z Colin Stetsonem.

W twórczości solowej Neufeld inspiracje Belą Bartokiem, Ivą Bittovą, Steve’em Reichem i Arthurem Russellem z łączy z wrażliwością na brzmienia i struktury zawarte we współczesnej muzyce elektroakustycznej, avant-folku czy indie rocku. Wszystko z powyższych słychać na jej debiutanckim „Hero Brother”, wydanym w 2013 nakładem Constellation Records — pierwsze skrzypce uzupełniane są tam przez abstrakcyjne wokalizy oraz fortepian i fisharmonia, a powściągliwe, emocjonalne etiudy ścierają się z surową, nieokiełznaną energią.

Na „The Ridge” artystka zmierza w kierunku minimalistycznego, rytmicznego popu, kładąc jeszcze większy nacisk na współgrę skrzypiec i głosu, prowadzącą narrację albumu. W jego nagraniach brał udział Jeremy Gara, perkusista Arcade Fire, dodając do kompozycji wielowarstwową, dynamiczną atmosferę, trzymającą w napięciu od początku do końca. Warszawski koncert będzie jej pierwszym polskim solowym występem!

fot. Kamila Chomicz

Karolina Rec występująca solo pod nazwą Resina podpisała na początku 2016 roku kontrakt płytowy z legendarną brytyjską wytwórnią FatCat Records, a dokładnie z jej „post- klasycznym” oddziałem – 130701. Pierwszy album Resiny ukazał się we wrześniu 2016 i jest owocem eksperymentów łączących wiolonczelę z prostymi urządzeniami elektronicznymi. Resina wielokrotnie udowadniła, że doskonale potrafi wykorzystać te same narzędzia do występów na żywo. Mimo minimalistycznej formy, niezwykle sugestywnie buduje napięcie i hipnotyczną, wciągającą dramaturgię — oszczędność i sposób kształtowania narracji w tym wypadku przekłada się na intensywność oddziaływania na słuchaczy.

Zadebiutowała na kuratorskich koncertach 130701/FatCat w trakcie Tallinn Music Week i The Brighton Festival, natomiast Polskie koncerty miały miejsce m.in. podczas gdańskiej edycji Boiler Room, festiwalu Unsound, w Narodowym Instytucie Audiowizualnym. Kolejne koncerty w Wlk. Brytanii – w ramach Londyńskiego „Daylight Music” i w Bristolu (wraz z Sarah Neufeld) spotkały się ze znakomitym przyjęciem. Resina dołączyła również do grona swoich ulubionych kompozytorów takich jak Max Richter, Swans, Jóhann Jóhannsson, Nick Cave, Ben Frost, Ian William Craig, podpisując kontrakt publishingowy z Mute Song. Na lipiec tego roku zaplanowana jest premiera drugiej płyty Resiny, pod tytułem „Traces” — również w 130701.

Wydarzenie na Facebooku: www.facebook.com/events

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.