Ansome – Hands Of The Harbour
Paweł Gzyl:

Punkowy gest.

Lapalux – Amnioverse
Ania Pietrzak:

Jak zachwyca?

Various Artists – X – Ten Years Of Artefacts
Paweł Gzyl:

Techno w swej najbardziej pomysłowej wersji.

Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.



Sarah Neufeld i Resina w Powidokach

3 czerwca w warszawskim klubie Powidoki wystąpią dwie znakomite artystki.

Sarah Neufeld to zamieszkała w Montrealu kompozytorka, skrzypaczka i wokalistka, członkini Arcade Fire, założycielka instrumentalnego ansamblu Bell Orchestre, regularnie współpracuje z Colin Stetsonem.

W twórczości solowej Neufeld inspiracje Belą Bartokiem, Ivą Bittovą, Steve’em Reichem i Arthurem Russellem z łączy z wrażliwością na brzmienia i struktury zawarte we współczesnej muzyce elektroakustycznej, avant-folku czy indie rocku. Wszystko z powyższych słychać na jej debiutanckim „Hero Brother”, wydanym w 2013 nakładem Constellation Records — pierwsze skrzypce uzupełniane są tam przez abstrakcyjne wokalizy oraz fortepian i fisharmonia, a powściągliwe, emocjonalne etiudy ścierają się z surową, nieokiełznaną energią.

Na „The Ridge” artystka zmierza w kierunku minimalistycznego, rytmicznego popu, kładąc jeszcze większy nacisk na współgrę skrzypiec i głosu, prowadzącą narrację albumu. W jego nagraniach brał udział Jeremy Gara, perkusista Arcade Fire, dodając do kompozycji wielowarstwową, dynamiczną atmosferę, trzymającą w napięciu od początku do końca. Warszawski koncert będzie jej pierwszym polskim solowym występem!

fot. Kamila Chomicz

Karolina Rec występująca solo pod nazwą Resina podpisała na początku 2016 roku kontrakt płytowy z legendarną brytyjską wytwórnią FatCat Records, a dokładnie z jej „post- klasycznym” oddziałem – 130701. Pierwszy album Resiny ukazał się we wrześniu 2016 i jest owocem eksperymentów łączących wiolonczelę z prostymi urządzeniami elektronicznymi. Resina wielokrotnie udowadniła, że doskonale potrafi wykorzystać te same narzędzia do występów na żywo. Mimo minimalistycznej formy, niezwykle sugestywnie buduje napięcie i hipnotyczną, wciągającą dramaturgię — oszczędność i sposób kształtowania narracji w tym wypadku przekłada się na intensywność oddziaływania na słuchaczy.

Zadebiutowała na kuratorskich koncertach 130701/FatCat w trakcie Tallinn Music Week i The Brighton Festival, natomiast Polskie koncerty miały miejsce m.in. podczas gdańskiej edycji Boiler Room, festiwalu Unsound, w Narodowym Instytucie Audiowizualnym. Kolejne koncerty w Wlk. Brytanii – w ramach Londyńskiego „Daylight Music” i w Bristolu (wraz z Sarah Neufeld) spotkały się ze znakomitym przyjęciem. Resina dołączyła również do grona swoich ulubionych kompozytorów takich jak Max Richter, Swans, Jóhann Jóhannsson, Nick Cave, Ben Frost, Ian William Craig, podpisując kontrakt publishingowy z Mute Song. Na lipiec tego roku zaplanowana jest premiera drugiej płyty Resiny, pod tytułem „Traces” — również w 130701.

Wydarzenie na Facebooku: www.facebook.com/events

 

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze