Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.



Eklektik Session 2018 Wrocław

Trzy wyjątkowe lokalizacje i dwudziestu artystów z USA, Norwegii, Niemiec, Szwajcarii oraz Polski – znamy program Eklektik Session! Festiwal odbędzie się między 5 a 7 października 2018.

Tegoroczna edycja zostanie zrealizowana pod hasłem „Manual”. W przestrzeniach Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, w klubo-galerii Surowiec i w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA wystąpią norweski trębacz Nils Petter Molvaer oraz Building Instrument, nowojorski duet Paris Monster i reprezentacja berlińskiego festiwalu XJAZZ. Tradycyjnie, na wielki finał zagra międzynarodowa Eklektik Orchestra.

Niebanalne lokalizacje, nietuzinkowe połączenia dziedzin kultury i sztuki oraz międzynarodowe kooperacje artystyczne to wyznaczniki platformy Eklektik Session. Motywem przewodnim ubiegłorocznej edycji była architektura, a wydarzenia festiwalu odbyły się w miejscach kształtujących przestrzeń i historię Wrocławia. Podczas tegorocznej odsłony Eklektik Session muzycy wejdą m.in. w interakcje z twórczością wrocławskich artystów malarzy.

Od ASP przez Surowiec po CeTĘ

W pracowniach profesorów Krzysztofa Skarbka oraz Wojciecha Lupy na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta odbędzie się inauguracja festiwalu. Swój koncert da zespół Building Instrument, o którym rozpisują się już nie tylko norweskie media. W 2014 roku pisaliśmy na Nowej Muzyce o debiutanckiej płycie „Building Instrument” (Hubro) i następnym krążku „Kem Som Kan Å Leve” (Hubro, 2016). Tego samego dnia w klubo-galerii Surowiec wystąpi Paris Monster, duet z Nowego Jorku z charyzmatycznym Joshem Dionem.

Drugiego dnia festiwalu przestrzenie Centrum Technologii Audiowizualnych gościć będą XJAZZ Festival z Berlina. W ramach prezentacji XJAZZ wystąpi kwartet Studnitzky oraz duet Ätna. Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) powstało w wyniku przekształcenia wrocławskiej Wytwórni Filmów Fabularnych. Instytucja jest obecnie sukcesorem i kontynuatorem tradycji Wytwórni, która rozpoczęła działalność 1 stycznia 1953 roku. Zrealizowano tu ponad 500 filmów, w tym klasykę polskiego kina jak filmy Wojciecha Jerzego Hasa oraz Romana Polańskiego.

Wielki finał z Molvaerem i Eklektik Orchestra

W tej samej przestrzeni odbędzie się finał Eklektik Session 2018. Ostatniego dnia festiwalu wystąpi Nils Petter Molvaer, znany na całym świecie norweski trębacz. Płytą „Khmer”, wydaną w 1998 roku przez wytwórnię ECM, zrewolucjonizował myślenie o nowoczesnej muzyce improwizowanej. We Wrocławiu u jego boku wystąpią dobrze znany w Polsce gitarzysta Eivind Aarset oraz szwajcarski perkusista Samuel Rohrer. Wszyscy dołączą do koncertu finałowego Eklektik Orchestry, który jak co roku będzie absolutnym zaskoczeniem. Eklektyczna orkiestra z udziałem gości festiwalu wykona niepowtarzalny muzyczno-wizualny spektakl pod przewodnictwem Radka Bonda Bednarza. Koncert nagłośni Roli Mosimann, a za oprawę wizualną festiwalu odpowiadać będzie Tord Knudsen, związany m.in. z norweskim festiwalem Punkt.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze