Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.



3 pytania – Dorian Concept

Przepytujemy członka Brainfeeder family.

Pod pseudonimem Dorian Concpet ukrywa się urodzony w Wiedniu Oliver Thomas Johnson. Poza tym, że produkuje muzykę o szerokich wpływach (jazz, funk, hip-hop, ambient, soundscape music), znany jest także jako utalentowany keybordzista (Cinematic Orchestra, Flying Lotus), którego odkryli dla świata Gilles Peterson, Benji B czy Mary Anne Hobbs. Debiutował w 2009 roku krążkiem „When Planets Explode”, jego drugi album ukazał się nakładem Ninja Tune pięć lat później. Trzeci longplay pt. „The Nature of Imitation” ma swoją premierę właśnie dziś, a wypuszcza go Brainfeeder.

FOR ENGLISH VERSION SCROLL DOWN

Czego ostatnio słuchasz?
Jestem obecnie bardzo zaabsorbowany zaginionym albumem Johna Coltrane’a „Both Directions At Once – The Lost Album”, który właśnie został wydany. Nigdy nie przypuszczałem, że będzie mi dane posłuchać jego nowej muzyki. Zwłaszcza w konstelacji z ludźmi pokroju Elvina Jonesa i McCoy’a Tynera (jest wśród moich ulubionych pianistów jazzowych). Rzecz do obowiązkowego odsłuchu i w mojej opinii album, który nie mógł zostać wydany w bardziej odpowiednim czasie.

John Coltrane – Untitled Original 11383

Nad czym obecnie pracujesz?
Jestem w ekscytującym procesie tworzenia nowego live-show towarzyszącego wydaniu mojego kolejnego albumu. Opiera się on na mojej osobie krzątającej się wokół trzech różnych syntezatorów jednocześnie, bawiąc się loopami i manipulując dźwiękami w locie. Po występach z zespołem na żywo w ciągu ostatnich 3-4 lat jest to miła zmiana, aby ponownie skupić się na zestawie solowym. Nie mogę się doczekać, aby wrócić na trasę!

Jaki Twój koncert wywarł na Tobie największe wrażenie, najbardziej utkwił Ci w pamięci?
Nigdy nie zapomnę mojego występu na „Worldwide Festival” w Sète w 2009 roku. Grałem na plenerowej scenie i nagle nie wiadomo skąd pojawiły się nad nią ogromne szare chmury i tak znaleźliśmy się w środku burzy z piorunami. Ludzie z załogi i sam Gilles (Peterson – przyp. red.) szybko owinęli plastikową osłoną cały mój sprzęt, tak że był ledwo widoczny, a ja kontynuowałem grę dla przemoczonego i krzyczącego tłumu.

https://www.facebook.com/dorianconcept/
https://soundcloud.com/dorian-concept

ENGLISH VERSION

What are you listening to lately?
Right now I’m really absorbing this lost John Coltrane record „Both Directions At Once – The Lost Album” that was just released. I never thought that I‘d hear „new“ music from him ever again. Especially in the constellation with people like Elvin Jones and McCoy Tyner (who‘s amongst my favorite jazz-pianists). A really essential listen in my opinion and an album that coulnd‘t have been released at a more appropriate time.

John Coltrane – Untitled Original 11383

What are you currently working on?
Im in the exciting and strainous process of figuring out a new live-show for the release of my next album. It‘s based around me messing around with 3 different synthesizers simulataneously and having fun looping and manipulating sounds on the fly. After having performed with a live-band over the last 3-4 years it’s a nice change to focus on the solo-set again. Can‘t wait to be back on the road!

What your concert/set had (lately or at all) the biggest impression on you?
I‘ll never forget my performance at the „Worldwide Festival“ in Sète in 2009. I was playing this outdoor stage and all of these huge gray clouds popped up out of nowhere and we found ourselves in what felt like a mild thunderstorm. People from the crew and Gilles himself quickly wrapped a plastic blanket over all my gear and with my equipment barely visible I continued playing to a soaking wet and screaming crowd.

https://www.facebook.com/dorianconcept/
https://soundcloud.com/dorian-concept

Image: Jakob Gsoellpointne

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze