Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.



Sandro Perri – In Another Life

Paryż dla wszystkich.

Wkraczamy w okres pojawiających się zewsząd obietnic. Będziemy ich wysłuchiwać codziennie, z urządzeń zwanych telewizorami i radiami. Niektórzy być może na ich bazie podejmą decyzje odnośnie własnych wyborów, a inni być może poddadzą je analizom. Skorzystam z okazji i sam dołączę do tego chóru. Do pomocy zaproszę kanadyjskiego muzyka Sandro Perriego, wraz z którym nie tylko zaproszę wszystkich do Paryża, ale również zaoferuję wizję innego życia. Okazją do tego jest najnowszy album Perriego „In Another Life”. Nowy materiał pojawił się siedem lat po poprzednim.

Zacznijmy od stolicy Francji. Trzyczęściowy utwór „Everybody`s Paris” stanowi drugą część płyty. Część pierwszą otwiera partia fortepianu i wyłaniające się z oddali głosy dziecka. Przypomina to ostatnie dokonania Alessandro Cortiniego. Plusem jest to, że Perri nie spieszy się. Powolnie prowadzi te swoje snuje, ale robi to na tyle umiejętnie, że nie nudzi. Spora w tym zasługa jego głosu oraz ciekawych dodatków. Nie można zignorować tego, że pojawiają się charakterystyczni goście Andre Ethier (Deadly Snakes) i Dan Bejar (Destroyer).

Każda z trzech części jest inna. W drugiej pojawia się rytm calypso. Najlepsza jest część trzecia, a to przez efekty gitary elektrycznej. Wszystkie trzy utwory przetwarzają tą samą melodię. Zmienia się instrumentarium, ale nie zmienia się klimat lekkiego zrezygnowania i melancholii. Co by nie mówić o tych obietnicach to mogą one nie skończyć się dobrze, jak przestrzega Bejar: „Everybody wants to fall then get back up / But all around you the dead stack up”. Najważniejszym punktem płyty jest 24 minutowy utwór tytułowy. Może to być forma popu medytacyjnego, który odwołuje się do twórczości Arthura Russella.

W zakresie muzyki „In Another Life” to mieszanina gitary i elektroniki. Delikatny głos wokalisty przywodzi na myśl Sufjana Stevensa. Cały utwór nosi w sobie nieskończony proces budowania napięcia. To znaczy, że nie dochodzi do żadnej kulminacji, co nie przeszkadza oddać się we władanie tej melodii. Perri zostawia dźwiękom sporo przestrzeni, a całość łagodzi nastrój. Operując powtórzeniami, niezauważalnie przesuwa akcenty, co po czasie staje się niesłyszalne, a w konsekwencji sprawia, że utwór wtapia się w otoczenie. W propozycji innego życia zawierają się takie obietnice: „No delusion about what is great” lub „Nothing to have, no reason to fight”. Tym samym bez żadnych obciążeń, wymagań czy przeszkód, można sobie pozwolić na luksus próżnowania w takt tej niezobowiązującej, ale ładnej płyty.

Constellation | 2018

Bandcamp
FB

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze