SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Various Artists Watergate Vol. 25 – Mixed By Adana Twins

Tech-house kipiący od emocji.

Hamburg zaznaczył swą obecność na muzycznej mapie Niemiec przede wszystkim przez działalność wytwórni Dial. Oryginalność nagrań tworzących dla niej artystów w rodzaju Lawrence’a czy Efdemina polegała w dużej mierze na nasyceniu energetycznego techno i house’u potężną dawką głębokich emocji. Nic więc dziwnego, że również inni artyści działający w tym portowym mieście nasiąkli podobnym podejściem do nowej elektroniki. Dowodem tego może być działalność duetu Adana Twins.

Benjamin Busse i Friso Traas zaczęli didżejować w połowie minionej dekady. Pierwszy wniósł do wspólnego grania upodobanie do hip-hopu, a drugi – do klubowych rytmów. Na efekty nie trzeba było długo czekać: kiedy Adana Twins zaczęli tworzyć pierwsze własne nagrania, szybko znalazły one miejsce w katalogach znanych wytwórni, od Exploited po Watergate. Dla tej ostatniej duet zrealizował najpierw dwie EP-ki, a teraz – kolejny odcinek z cyklu firmowych DJ-setów, serwowanych przez tłocznię działającą przy słynnym berlińskim klubie.

Zaczyna się on bardzo soundtrackowo: spomiędzy głosów i dźwięków otoczenia wyłania się trance’owe arpeggio, nadające ton pierwszej części zestawu („Die Gesamtheit der Dinge” Adana Twins i „4W1R6” SBTH). Potem uderza hipnotyczny tech-house, który wypełniają po brzegi melodyjne partie modulowanych klawiszy („Blue Wolf” Lehara), a spomiędzy których czasem przebija tribalowa rytmika („Tribelune” Kintar & Bog) lub dubowe efekty („Jubileetee” Stereocalupse). Wszystko to puentuje mocno podrasowana na trance’ową modłę autorska wersja „Roar” Patrice’a Baumela.

Choć wytwórnia reklamuje miks Adana Twins jako set, w ramach którego hamburski duet przechodzi płynnie od house’u do techno, to tak naprawdę mamy tu do czynienia przede wszystkim z klasycznym tech-house’m. Busse i Traas nasycają jednak tę muzykę niespotykaną wręcz w tym gatunku dawką emocji. Znajduje to odbicie w mocnym wymodelowaniu prezentowanego materiału na trance’ową modłę. W efekcie powstaje epicki miks o przestrzennym brzmieniu, który może spodobać się nawet fanom EDM.

Watergate 2018

www.www.water-gate.de

www.facebook.com/WatergateRecords

www.adanatwins.com

www.facebook.com/adanatwins

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze