Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.



Various Artists Watergate Vol. 25 – Mixed By Adana Twins

Tech-house kipiący od emocji.

Hamburg zaznaczył swą obecność na muzycznej mapie Niemiec przede wszystkim przez działalność wytwórni Dial. Oryginalność nagrań tworzących dla niej artystów w rodzaju Lawrence’a czy Efdemina polegała w dużej mierze na nasyceniu energetycznego techno i house’u potężną dawką głębokich emocji. Nic więc dziwnego, że również inni artyści działający w tym portowym mieście nasiąkli podobnym podejściem do nowej elektroniki. Dowodem tego może być działalność duetu Adana Twins.

Benjamin Busse i Friso Traas zaczęli didżejować w połowie minionej dekady. Pierwszy wniósł do wspólnego grania upodobanie do hip-hopu, a drugi – do klubowych rytmów. Na efekty nie trzeba było długo czekać: kiedy Adana Twins zaczęli tworzyć pierwsze własne nagrania, szybko znalazły one miejsce w katalogach znanych wytwórni, od Exploited po Watergate. Dla tej ostatniej duet zrealizował najpierw dwie EP-ki, a teraz – kolejny odcinek z cyklu firmowych DJ-setów, serwowanych przez tłocznię działającą przy słynnym berlińskim klubie.

Zaczyna się on bardzo soundtrackowo: spomiędzy głosów i dźwięków otoczenia wyłania się trance’owe arpeggio, nadające ton pierwszej części zestawu („Die Gesamtheit der Dinge” Adana Twins i „4W1R6” SBTH). Potem uderza hipnotyczny tech-house, który wypełniają po brzegi melodyjne partie modulowanych klawiszy („Blue Wolf” Lehara), a spomiędzy których czasem przebija tribalowa rytmika („Tribelune” Kintar & Bog) lub dubowe efekty („Jubileetee” Stereocalupse). Wszystko to puentuje mocno podrasowana na trance’ową modłę autorska wersja „Roar” Patrice’a Baumela.

Choć wytwórnia reklamuje miks Adana Twins jako set, w ramach którego hamburski duet przechodzi płynnie od house’u do techno, to tak naprawdę mamy tu do czynienia przede wszystkim z klasycznym tech-house’m. Busse i Traas nasycają jednak tę muzykę niespotykaną wręcz w tym gatunku dawką emocji. Znajduje to odbicie w mocnym wymodelowaniu prezentowanego materiału na trance’ową modłę. W efekcie powstaje epicki miks o przestrzennym brzmieniu, który może spodobać się nawet fanom EDM.

Watergate 2018

www.www.water-gate.de

www.facebook.com/WatergateRecords

www.adanatwins.com

www.facebook.com/adanatwins

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze