
Weteran polskiego techno zaprasza do posłuchania aż trzech nowych swoich płyt.
Jacek Sienkiewicz rozpoczyna nowy rok od trylogii autorskich wydawnictw. Prezentowany na niej materiał jest rozwinięciem koncepcyjnych perspektyw z wydawnictw zrealizowanych wspólnie z Atomem TM i Maxem Loderbauerem – retrospektywnego albumu „9702” czy EP-ki „123418”. Elementem konstytuującym całość jest figura muzyka jako pustelnika i badacza, spędzającego długie lata w laboratorium dźwięków. Wynikiem kontemplacyjnego procesu jest humanizacja maszyn, a jednocześnie zintegrowanie twórcy z wszechświatem cyfry i kodu.
Ukazujące się wyłącznie w wersji winylowej „IMOW” („In My Own Way”) trwa zaledwie 35 minut, tworząc zwartą i treściwą, a przy tym pełną niestereotypowych rozwiązań, całość. Atmosferyczne i skonstruowane z kinematograficznym rozmachem kompozycje operują wieloma zróżnicowanymi środkami wyrazu, od subtelnych dronów poprzez pierwotne pieśni i rytmy, do mikrozdarzeń na granicy percepcji. Przy całej swojej złożoności, efekt końcowy ma niekwestionowany walor przystępności i robi wrażenie najbardziej osobistego z dotychczasowych dokonań Jacka Sienkiewicza.
Drugim elementem tegorocznej trylogii jest płyta „BTWN”. Ten zbiór rozciągniętych w czasie utworów, skomponowanych na bazie zarchiwizowanych fragmentów cyfrowych glitchów i sygnałów emitowanych w wyniku awarii sprzętu i oprogramowania, może zaspokoić gusta najbardziej wymagających fanów estetyki ambient. Trudno przy tym uwierzyć, że powolne kompozycje, tworzące program wydawnictwa, miały swój początek w drobinkach dźwięku, nierzadko zarejestrowanych przypadkowo, w swoistym międzyczasie sesji nagraniowych, koncertów i podróży artysty.
„Drogi” to efekt współpracy Recognition z wytwórnią Bôłt i kolejne wydawnictwo z wieloletniej serii płyt przybliżających słuchaczom dokonania twórców związanych ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia. Jacek prezentuje na niej zbiór utworów własnych, zainspirowanych pracami jednego z klasyków muzyki elektronicznej – Bohdana Mazurka. Autorska obróbka nie polega tu jednak na rewitalizacji nagrań mistrza, lecz na twórczym rozbudowaniu ich dominujących charakterystyk.
Kompozycjom z „IMOW” będą towarzyszyć konceptualne filmy wideo/akcje live autorstwa warszawskiej artystki wizualnej Katarzyny Korzenieckiej działającej pod pseudonimem IKAKOK, której prace możemy także zobaczyć na okładkach wszystkich trzech albumów. Poprzez głęboki rezonans z zaburzającymi perspektywy teksturami Sienkiewicza, filmy artystki otwierają nowy horyzont eksperymentów z ruchomym abstrakcyjnym obrazem.

Jacek Sienkiewicz – szacunek, szacunek i jeszcze raz szacunek. On sam i jego twórczość to niesamowita przeciwwaga dla wszystkiego tego co złe, a co przyczepiło się do techno „przy okazji” mody na ten gatunek, trwającej od kilku lat.