Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.



Nowa trylogia Sienkiewicza

Weteran polskiego techno zaprasza do posłuchania aż trzech nowych swoich płyt.

Jacek Sienkiewicz rozpoczyna nowy rok od trylogii autorskich wydawnictw. Prezentowany na niej materiał jest rozwinięciem koncepcyjnych perspektyw z wydawnictw zrealizowanych wspólnie z Atomem TM i Maxem Loderbauerem – retrospektywnego albumu „9702” czy EP-ki „123418”. Elementem konstytuującym całość jest figura muzyka jako pustelnika i badacza, spędzającego długie lata w laboratorium dźwięków. Wynikiem kontemplacyjnego procesu jest humanizacja maszyn, a jednocześnie zintegrowanie twórcy z wszechświatem cyfry i kodu.

Ukazujące się wyłącznie w wersji winylowej „IMOW” („In My Own Way”) trwa zaledwie 35 minut, tworząc zwartą i treściwą, a przy tym pełną niestereotypowych rozwiązań, całość. Atmosferyczne i skonstruowane z kinematograficznym rozmachem kompozycje operują wieloma zróżnicowanymi środkami wyrazu, od subtelnych dronów poprzez pierwotne pieśni i rytmy, do mikrozdarzeń na granicy percepcji. Przy całej swojej złożoności, efekt końcowy ma niekwestionowany walor przystępności i robi wrażenie najbardziej osobistego z dotychczasowych dokonań Jacka Sienkiewicza.

Drugim elementem tegorocznej trylogii jest płyta „BTWN”. Ten zbiór rozciągniętych w czasie utworów, skomponowanych na bazie zarchiwizowanych fragmentów cyfrowych glitchów i sygnałów emitowanych w wyniku awarii sprzętu i oprogramowania, może zaspokoić gusta najbardziej wymagających fanów estetyki ambient. Trudno przy tym uwierzyć, że powolne kompozycje, tworzące program wydawnictwa, miały swój początek w drobinkach dźwięku, nierzadko zarejestrowanych przypadkowo, w swoistym międzyczasie sesji nagraniowych, koncertów i podróży artysty.

„Drogi” to efekt współpracy Recognition z wytwórnią Bôłt i kolejne wydawnictwo z wieloletniej serii płyt przybliżających słuchaczom dokonania twórców związanych ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia. Jacek prezentuje na niej zbiór utworów własnych, zainspirowanych pracami jednego z klasyków muzyki elektronicznej – Bohdana Mazurka. Autorska obróbka nie polega tu jednak na rewitalizacji nagrań mistrza, lecz na twórczym rozbudowaniu ich dominujących charakterystyk.

Kompozycjom z „IMOW” będą towarzyszyć konceptualne filmy wideo/akcje live autorstwa warszawskiej artystki wizualnej Katarzyny Korzenieckiej działającej pod pseudonimem IKAKOK, której prace możemy także zobaczyć na okładkach wszystkich trzech albumów. Poprzez głęboki rezonans z zaburzającymi perspektywy teksturami Sienkiewicza, filmy artystki otwierają nowy horyzont eksperymentów z ruchomym abstrakcyjnym obrazem.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Ania Pietrzak

    Jacek Sienkiewicz – szacunek, szacunek i jeszcze raz szacunek. On sam i jego twórczość to niesamowita przeciwwaga dla wszystkiego tego co złe, a co przyczepiło się do techno „przy okazji” mody na ten gatunek, trwającej od kilku lat.