Gil Scott-Heron – We’re New Again – a Reimagining by Makaya McCraven
Łukasz Komła:

Rewolucji nie będzie.  

Nicolas Jaar – Cenizas
Jarek Szczęsny:

Bez planów na przyszłość.

BOA – Outer Gateways
Paweł Gzyl:

Dubstep ciągle żywy.

Pejzaż – Blues
Bartek Woynicz:

Nostalgiczna nóżka chodzi.

Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.



30 lat polskiej sceny techno / R9 – Warszawa2000

Wesprzyj swoje techno.

Nigdy nie byłem szalikowcem muzyki techno, ale jako słuchacz, któremu wydaje się, że jest otwarty na każdy gatunek muzyczny (z małymi wyjątkami), nie zamykałem się na ten gatunek muzyki. Więc, gdy tylko usłyszałem o projekcie powstania książki na temat sceny techno w Polsce, od razu z chęcią ruszyłem do finansowego wsparcia tej inicjatywy, o której zresztą informowaliśmy na naszym profilu na Facebook`u. Akcję organizuje wydawnictwo Krytyki Politycznej, a sama książka ma być obszerna i zamknąć się w liczbie siedmiuset stron. Z tego miejsca namawiam na wsparcie tego projektu (link), a przy okazji zachęcam, aby powrócić do roku 2000.

W tym roku swój album wydał Radek Tereszczuk jako r9. Tytuł mówi wszystko: „Warszawa2000”. Odnaleziony po latach doczekał się cyfrowego wydania przez Mik.Musik.!. Płyta tematycznie łączy się z powyższym nie tylko ze względu na zawartość muzyczną, ale przede wszystkim cały zysk ze sprzedaży zostanie przekazany twórcom książki „30 lat polskiej sceny techno”. Co do samej muzyki to jest ona dość radosna i nieskrępowanie abstrakcyjna („r9qw”). Zadziwiająco współgra z wykonawcami reprezentującymi dziś młodą, polską elektronikę, a o których sporo pisałem na łamach Nowej Muzyki. Więc może istnieje jakieś międzypokoleniowe połączenie pośród muzyków sceny elektronicznej. W każdym razie 30 lat trwania sceny techno to dobry moment, aby ująć ją w ramy książkowe. Z tego co widzę na dziś dzień, zbiórka powinna zakończyć się pomyślnie.

Link do zbiórki na Wspieram.to
Link do płyty na Bandcamp

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze