Gil Scott-Heron – We’re New Again – a Reimagining by Makaya McCraven
Łukasz Komła:

Rewolucji nie będzie.  

Nicolas Jaar – Cenizas
Jarek Szczęsny:

Bez planów na przyszłość.

BOA – Outer Gateways
Paweł Gzyl:

Dubstep ciągle żywy.

Pejzaż – Blues
Bartek Woynicz:

Nostalgiczna nóżka chodzi.

Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.



„Dziady” przełożone na nowe brzmienia

Mickiewiczowski dramat zinterpretują Christian Fennesz, William Basisnski, Robert Rich, Krzysztof Knittel oraz Pianohooligan z High Definition Quartetem.

Już wkrótce sala teatralna ICE Kraków stanie się scenerią niezwykłego spotkania dwóch muzycznych światów. W ramach projektu „Dziady” pianista jazzowy i kompozytor Piotr Orzechowski ‘Pianohooligan’ zaprasza do współpracy międzynarodowy skład wielkich osobowości muzycznej elektroniki. Wraz ze swym High Definition Quartet spotka się na scenie z Williamem Basinskim, Christianem Fenneszem, Krzysztofem Knittlem i Robertem Richem. Koncert odbędzie się 15 listopada o godz. 20:30.

Projekt „Dziady” zakłada połączenie akustycznej muzyki improwizowanej i współczesnej muzyki elektronicznej. Na zaproszenie Piotra Orzechowskiego – jednego z najbardziej twórczych pianistów młodego pokolenia – wybitni twórcy szeroko pojętego ambientu: William Basinski, Christian Fennesz, Krzysztof Knittel i Robert Rich, wraz z zespołem jazzowym High Definition Quartet, podejmą się próby muzycznej interpretacji starosłowiańskiego obrzędu Dziadów, opisanego w II części ponadczasowego dramatu Adama Mickiewicza.

Fabuła tekstu źródłowego oddana będzie w warstwie muzyki poprzez zestawienie przeciwstawnych sobie sfer: ludzkiej (improwizacja) i duchowej (elektroniczne sety). W rolę uczestników rytuału wcieli się jazzowy kwartet, a każdy z zaproszonych twórców w jedną ze zjaw. „Dziady” w ujęciu Orzechowskiego to jednak nie tylko rozmowa dwóch światów, ale również próba oddania poprzez muzykę moralnego przekazu nauk głoszonych przez przybyszy z zaświatów.

Projekt realizowany jest jako wydarzenie muzyczne OEES Open Eyes Economy Summit.

***
15 listopada 2016, godz. 20:30
ICE Kraków, sala teatralna
DZIADY – muzyczna interpretacja II części dzieła Adama Mickiewicza

PIOTR ORZECHOWSKI ‚PIANOHOOLIGAN’ (PL)
koncepcja & fortepian

WILLIAM BASINSKI (US)
CHRISTIAN FENNESZ (AUT)
KRZYSZTOF KNITTEL (PL)
ROBERT RICH (US)
feat. HIGH DEFINITION QUARTET (PL)

***

Wejściówki w cenie 50 PLN będą w sprzedaży na godzinę przed koncertem w kasach ICE Kraków (w przypadku dostępności miejsc).

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.