John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?

Various Artists – Pop Ambient 2019
Paweł Gzyl:

Soundtrack do przejścia jesieni w zimę.

Slam – Athenaeum 101
Paweł Gzyl:

Godzinna podróż przez historię elektroniki.

Vril ‎– Anima Mundi
Ania Pietrzak:

Orbitowanie bez cukru.

Wolność – Outlines
Jarek Szczęsny:

Skład marzenie.

Chrissy – Resilience
Paweł Gzyl:

Rave dla muzycznych erudytów.

Jacek Sienkiewicz – On And On
Paweł Gzyl:

Twarde bity i kosmiczna elektronika.

Black Sea Dahu – White Creatures
Łukasz Komła:

Silny uścisk szczerego debiutu!

Rings Around Saturn – Rings Around Saturn
Paweł Gzyl:

Stylowe techno i electro z Antypodów.

Kelly Moran – Ultraviolet
Jarek Szczęsny:

Po nitce na księżyc.

Kuzu – Hiljaisuus
Jarek Szczęsny:

Konieczna dawka brutalizmu.

Antigone – Rising
Paweł Gzyl:

Tour de force francuskiego producenta.

Kaos Protokoll – Everyone Nowhere
Łukasz Komła:

Było pytanie, jest odpowiedź!  

We Will Fail – Dancing
Jarek Szczęsny:

Wywrotka przed metą.



„Dziady” przełożone na nowe brzmienia

Mickiewiczowski dramat zinterpretują Christian Fennesz, William Basisnski, Robert Rich, Krzysztof Knittel oraz Pianohooligan z High Definition Quartetem.

Już wkrótce sala teatralna ICE Kraków stanie się scenerią niezwykłego spotkania dwóch muzycznych światów. W ramach projektu „Dziady” pianista jazzowy i kompozytor Piotr Orzechowski ‘Pianohooligan’ zaprasza do współpracy międzynarodowy skład wielkich osobowości muzycznej elektroniki. Wraz ze swym High Definition Quartet spotka się na scenie z Williamem Basinskim, Christianem Fenneszem, Krzysztofem Knittlem i Robertem Richem. Koncert odbędzie się 15 listopada o godz. 20:30.

Projekt „Dziady” zakłada połączenie akustycznej muzyki improwizowanej i współczesnej muzyki elektronicznej. Na zaproszenie Piotra Orzechowskiego – jednego z najbardziej twórczych pianistów młodego pokolenia – wybitni twórcy szeroko pojętego ambientu: William Basinski, Christian Fennesz, Krzysztof Knittel i Robert Rich, wraz z zespołem jazzowym High Definition Quartet, podejmą się próby muzycznej interpretacji starosłowiańskiego obrzędu Dziadów, opisanego w II części ponadczasowego dramatu Adama Mickiewicza.

Fabuła tekstu źródłowego oddana będzie w warstwie muzyki poprzez zestawienie przeciwstawnych sobie sfer: ludzkiej (improwizacja) i duchowej (elektroniczne sety). W rolę uczestników rytuału wcieli się jazzowy kwartet, a każdy z zaproszonych twórców w jedną ze zjaw. „Dziady” w ujęciu Orzechowskiego to jednak nie tylko rozmowa dwóch światów, ale również próba oddania poprzez muzykę moralnego przekazu nauk głoszonych przez przybyszy z zaświatów.

Projekt realizowany jest jako wydarzenie muzyczne OEES Open Eyes Economy Summit.

***
15 listopada 2016, godz. 20:30
ICE Kraków, sala teatralna
DZIADY – muzyczna interpretacja II części dzieła Adama Mickiewicza

PIOTR ORZECHOWSKI ‚PIANOHOOLIGAN’ (PL)
koncepcja & fortepian

WILLIAM BASINSKI (US)
CHRISTIAN FENNESZ (AUT)
KRZYSZTOF KNITTEL (PL)
ROBERT RICH (US)
feat. HIGH DEFINITION QUARTET (PL)

***

Wejściówki w cenie 50 PLN będą w sprzedaży na godzinę przed koncertem w kasach ICE Kraków (w przypadku dostępności miejsc).

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.