Alessandro Adriani – Morphic Dreams
Paweł Gzyl:

Syntetyczne sny.

Ellen Allien – Alientronic
Paweł Gzyl:

„Berlinette” na twardo.

Hoera. – Jaunu
Łukasz Komła:

Chóralne imaginacje.

jitwam. – Honeycomb
Ania Pietrzak:

Indie, medytacja i ciepły funk.

Benjamin Fröhlich – Amiata
Paweł Gzyl:

Bezpretensjonalna kolekcja tanecznych sztosów.

Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.



„Dziady” przełożone na nowe brzmienia

Mickiewiczowski dramat zinterpretują Christian Fennesz, William Basisnski, Robert Rich, Krzysztof Knittel oraz Pianohooligan z High Definition Quartetem.

Już wkrótce sala teatralna ICE Kraków stanie się scenerią niezwykłego spotkania dwóch muzycznych światów. W ramach projektu „Dziady” pianista jazzowy i kompozytor Piotr Orzechowski ‘Pianohooligan’ zaprasza do współpracy międzynarodowy skład wielkich osobowości muzycznej elektroniki. Wraz ze swym High Definition Quartet spotka się na scenie z Williamem Basinskim, Christianem Fenneszem, Krzysztofem Knittlem i Robertem Richem. Koncert odbędzie się 15 listopada o godz. 20:30.

Projekt „Dziady” zakłada połączenie akustycznej muzyki improwizowanej i współczesnej muzyki elektronicznej. Na zaproszenie Piotra Orzechowskiego – jednego z najbardziej twórczych pianistów młodego pokolenia – wybitni twórcy szeroko pojętego ambientu: William Basinski, Christian Fennesz, Krzysztof Knittel i Robert Rich, wraz z zespołem jazzowym High Definition Quartet, podejmą się próby muzycznej interpretacji starosłowiańskiego obrzędu Dziadów, opisanego w II części ponadczasowego dramatu Adama Mickiewicza.

Fabuła tekstu źródłowego oddana będzie w warstwie muzyki poprzez zestawienie przeciwstawnych sobie sfer: ludzkiej (improwizacja) i duchowej (elektroniczne sety). W rolę uczestników rytuału wcieli się jazzowy kwartet, a każdy z zaproszonych twórców w jedną ze zjaw. „Dziady” w ujęciu Orzechowskiego to jednak nie tylko rozmowa dwóch światów, ale również próba oddania poprzez muzykę moralnego przekazu nauk głoszonych przez przybyszy z zaświatów.

Projekt realizowany jest jako wydarzenie muzyczne OEES Open Eyes Economy Summit.

***
15 listopada 2016, godz. 20:30
ICE Kraków, sala teatralna
DZIADY – muzyczna interpretacja II części dzieła Adama Mickiewicza

PIOTR ORZECHOWSKI ‚PIANOHOOLIGAN’ (PL)
koncepcja & fortepian

WILLIAM BASINSKI (US)
CHRISTIAN FENNESZ (AUT)
KRZYSZTOF KNITTEL (PL)
ROBERT RICH (US)
feat. HIGH DEFINITION QUARTET (PL)

***

Wejściówki w cenie 50 PLN będą w sprzedaży na godzinę przed koncertem w kasach ICE Kraków (w przypadku dostępności miejsc).

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.