Hauschka – A Different Forest
Jarek Szczęsny:

Intymny nastrój nie wystarczył.

The Chi Factory – The Mantra Recordings
Ania Pietrzak:

„Na początku była miłość.”

Jozef van Wissem & Jim Jarmusch – An Attempt To Draw Aside The Veil
Maciej Kaczmarski:

Muzyka jak poezja.

Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.



„Dziady” przełożone na nowe brzmienia

Mickiewiczowski dramat zinterpretują Christian Fennesz, William Basisnski, Robert Rich, Krzysztof Knittel oraz Pianohooligan z High Definition Quartetem.

Już wkrótce sala teatralna ICE Kraków stanie się scenerią niezwykłego spotkania dwóch muzycznych światów. W ramach projektu „Dziady” pianista jazzowy i kompozytor Piotr Orzechowski ‘Pianohooligan’ zaprasza do współpracy międzynarodowy skład wielkich osobowości muzycznej elektroniki. Wraz ze swym High Definition Quartet spotka się na scenie z Williamem Basinskim, Christianem Fenneszem, Krzysztofem Knittlem i Robertem Richem. Koncert odbędzie się 15 listopada o godz. 20:30.

Projekt „Dziady” zakłada połączenie akustycznej muzyki improwizowanej i współczesnej muzyki elektronicznej. Na zaproszenie Piotra Orzechowskiego – jednego z najbardziej twórczych pianistów młodego pokolenia – wybitni twórcy szeroko pojętego ambientu: William Basinski, Christian Fennesz, Krzysztof Knittel i Robert Rich, wraz z zespołem jazzowym High Definition Quartet, podejmą się próby muzycznej interpretacji starosłowiańskiego obrzędu Dziadów, opisanego w II części ponadczasowego dramatu Adama Mickiewicza.

Fabuła tekstu źródłowego oddana będzie w warstwie muzyki poprzez zestawienie przeciwstawnych sobie sfer: ludzkiej (improwizacja) i duchowej (elektroniczne sety). W rolę uczestników rytuału wcieli się jazzowy kwartet, a każdy z zaproszonych twórców w jedną ze zjaw. „Dziady” w ujęciu Orzechowskiego to jednak nie tylko rozmowa dwóch światów, ale również próba oddania poprzez muzykę moralnego przekazu nauk głoszonych przez przybyszy z zaświatów.

Projekt realizowany jest jako wydarzenie muzyczne OEES Open Eyes Economy Summit.

***
15 listopada 2016, godz. 20:30
ICE Kraków, sala teatralna
DZIADY – muzyczna interpretacja II części dzieła Adama Mickiewicza

PIOTR ORZECHOWSKI ‚PIANOHOOLIGAN’ (PL)
koncepcja & fortepian

WILLIAM BASINSKI (US)
CHRISTIAN FENNESZ (AUT)
KRZYSZTOF KNITTEL (PL)
ROBERT RICH (US)
feat. HIGH DEFINITION QUARTET (PL)

***

Wejściówki w cenie 50 PLN będą w sprzedaży na godzinę przed koncertem w kasach ICE Kraków (w przypadku dostępności miejsc).

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.