Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.



ALSO – ALSO

Kolekcja wspólnych nagrań dwóch brytyjskich tuzów bass music.

Kolaboracje między producentami sceny elektronicznej to nic nowego. Ale niemal za każdym warto na nie zwrócić wagę – bo zawsze wnoszą coś nowego do twórczości zaangażowanych w nie artystów. Tak jest i tym razem – bo w studiu spotkały się dwie osobistości z kręgu połamanych rytmów: Appleblim i Second Storey.

Płytę otwiera wariacja duetu na temat klasycznego IDM-u – wypełniony rozwibrowanymi klawiszami i falującym pochodem breaków „Arpegmonger”. Oniryczne brzmienie kompozycji łagodnie podprowadza nas pod dwa bardziej taneczne nagrania – „Dive Prophets” i „Blyford Bass”. Tym razem mamy do czynienia z autorską wizją UK garage’u – rozpisaną na rwane i szeleszczące bity, jazzowe pochody klangującego basu i zimne smagnięcia sonicznych klawiszy.

Wbrew swemu tytułowi „Raves” nie podkręca imprezowego charakteru muzyki. To lekki dubstep o trzepoczącym rytmie, w którym tytułowy wątek wprowadzają jedynie przeciągłe zawodzenia pohukującego basu. W podobnym metrum utrzymany jest utwór „Sid’s Conundrum” – uderzając zwalistą galopadą ciężkich bitów, wnoszącą ze sobą 8-bitowe efekty i metaliczne odgłosy. Dubstepowy segment zamyka dwuczęściowy „Rant Check” – łącząc zamaszyście dudniący bit z funkową partią rozedrganych syntezatorów i kosmiczną elektroniką.

„Ashford Swaiths” zwiastuje powrót duetu do autorskiego IDM-u. Tym razem ich wizja gatunku bliska jest ilustracyjnemu electro spod znaku wczesnego The Black Doga i B12 – uwodzącemu futurystycznie brzmiącymi klawiszami nasyconymi przesterowanymi akordami o blaszanym tonie. W „Formation” Appleblim i Second Storey oddają hołd detroitowemu techno – sięgając po miarową rytmikę i acidowe loopy. W finałowej kompozycji „PGs” obaj producenci zwracają się ku gęstemu dubowi – w jego „podwodnej” wersji, zestawiającej rozlane klawisze z płynnym basem.

Trzy winylowe dwunastocalówki – albo jeden cyfrowy zestaw – zawierające dziewięć wspólnych nagrań dwóch brytyjskich tuzów bass music nie rozczarowuje. To taneczna wersja gatunku – ale o mocno rozmarzonym nastroju, nadającym zarówno dubstepowi i UK garage’owi, jak techno i IDM-owi w ich wykonaniu mocno psychodeliczny sznyt. Jeśli lubicie solowe dokonania każdego z tych producentów – tym bardziej spodoba się Wam ich wspólne dzieło.

R&S 2015

www.randsrecords.com

www.facebook.com/randsrecords

www.facebook.com/laurie.osborne.92

www.facebook.com/secondstoreymusic

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.