Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.



Nowości z For Tune

Przegląd wydawnictw z warszawskiej oficyny For Tune.

Strona wytwórni: www.for-tune.pl 

Strona Facebook: www.facebook.com/fortunepl 

Quantum TrioQuantum Trio – „Gravity” (22.04.2015 | For Tune)

Quantum Trio to niekonwencjonalny zespół wywodzący się z muzyki improwizowanej. Brzmienie inspirowane muzyką klasyczną, jazzem i awangardą, ale także muzyką popularną, krystalizuje się pomiędzy saksofonem, perkusją i fortepianem. W kompozycjach czuć klimat filmów, jak też transu z głębokich medytacji. Różnorodna skala barw przewija się od intensywnych ballad, jazzowego punk’u do eksplodujących entuzjazmem utworów o czekoladzie. Muzyka ta nie mogłaby jednak powstać, gdyby nie kwantowa nieoznaczoność przejawiająca się we wspólnym oddziaływaniu trzech muzyków, którzy spotkali się we właściwym miejscu o właściwym czasie.

 

Michał Ciesielski – saksofony: tenorowy i sopranowy

Kamil Zawiślak – fortepian

Luis Mora Matus – perkusja

Malerai Uchihashi Maya RMalerai Uchihashi Maya R – „Utsuroi” (17.04.2015 | For Tune)

Płyta ta jest kolejną odsłoną cyklu „muzyka do języków”. Inspiracja brzmieniem języka i wyobrażanie sobie dźwiękowej kultury, którą dany język tworzy prowadzi bezpośrednio do komponowania muzyki. Moc gestów, fizyczność wypowiadanych słów, skojarzenia i czyste brzmienie języka to potencjał energetyczny tkwiący w poezji języka. Czy to są piosenki? Czy to jest poezja śpiewana? Śpiew nie jest tu najważniejszy ani żaden z instrumentów nie ma tu roli wiodącej. Wszystko podporządkowane jest obrazom dźwiękowym tworzonym przez język japoński, dodatkowo podkreślany przez obecność dwóch gości pochodzenia japońskiego. Są to Maya R oraz Kazuhisa Uchihashi, którym bardzo dziękuję za chęć współtworzenia tej płyty. Muzyka zawarta na płycie pisana była do poezji Fryderyka Nietzsche, Yoshihiro Harady oraz Kawahigashi Hekigoto.

 

Michał Górczyński – klarnet, saksofon tenorowy, mały instrument klawiszowy, plastikowy flet prosty,dziecięca gitara, głos

Maya R – śpiew

Dagna Sadkowska – skrzypce

Kazuhisa Uchihashi – gitara, daksofon

Mikołaj Pałosz – wiolonczela

PegapofoPegapofo – Świeżość” (22.04.2015 | For Tune)

Muzyka PeGaPoFo to cała paleta emocji prowadzących od melancholii, podsycanej przez pełną namiętności miłość do improwizacji, po prawdziwą ekstazę. Ta mieszanka scalona jest najgłębszym zaufaniem, dzięki któremu nie ma w kwartecie żadnych ograniczeń – każdy z muzyków wie, że swobodnie może pozwolić sobie absolutnie na wszystko. Dzięki temu PeGaPoFo zaskakuje nieprzewidywalnością, zaraża energią, wyzwala tylko najsilniejsze emocje w samych muzykach, jak i u publiczności. W tej muzyce wszystko jest wyraziste. Kompozycje Mateusza Gawędy niosą ze sobą „Świeżość”, są dojrzałe, ambitne, pełne zadziorności i bezkompromisowej pasji do muzyki.

 

Sławomir Pezda – saksofon

Mateusz Gawęda – fortepian

Piotr Południak – kontrabas

Dawid Fortuna – perkusja

Graal - 13Graal – „Czarne 13” (2015 | For Tune)

Mogę przyjąć na siebie rolę konduktora, gdyż do pociągu pod nazwą Czarne 13 wsiadłem już na pierwszej stacji. Obserwowałem jak do podróży dołączają kolejni muzycy, reprezentujący kilka generacji i muzycznych światów, wzbogacając projekt swoją energią i doświadczeniem – pisze Antoni Ziut Gralak.

Maestro Gralak z cierpliwością rycerza Jedi znosił momenty, kiedy wiało mocno znad równiny zwątpienia albo nadciągał niż baryczny, cyklon i od drzwi wołał, że będzie wiało tak, że drzewa z korzeniami będą latać i kamień na kamieniu nie zostanie. Czasem słońce, czasem deszcz. Normalnie, jak w życiu – pisze Jacek Budyń Szymkiewicz.

Fragmenty do odsłuchu na stronie For Tune: www.for-tune.pl/store/  

 

Antoni Ziut Gralak – trąbka, tuba

Bronek Duży – puzon

Klaudiusz Kłosek – trąbka

Alek Korecki – saksofon altowy, flet

Marek Pospieszalski – saksofon tenorowy, klarnet

Locko Richter – gitara basowa

Ola Rzepka – perkusja, organy

Arek Skolik – perkusja

Darek Sprawka – tuba, puzon

Jacek Budyń Szymkiewicz – śpiew, gitara akustyczna

Eskaubei & Tomek Nowak Quartet

Eskaubei & Tomek Nowak Quartet – „Będzie Dobrze” (10.04.2015 | For Tune)

Płyta to realizacja autorskiej koncepcji trębacza Tomka Nowaka, który zaprosił do współpracy topowych krakowskich muzyków, oraz rzeszowskiego rapera znanego z łączenia rapu z graniem na żywo. Zespół tworzy pięć odmiennych osobowości: dwie wielkie nadzieje polskiego jazzu – Kuba Płużek i Alan Wykpisz, charyzmatyczny i doświadczony Filip Mozul, zasłużony undergroundowy raper Eskaubei i czuwający nad wszystkim, ceniony sideman Tomek Nowak. Doświadczenie wyniesione z wieloletniej współpracy z Nigelem Kennedy, Jarosławem Śmietaną czy z muzykami zespołu Amy Winehouse pozwoliło Nowakowi na połączenie świata jazzu, hip-hopu oraz czarnej groove’owej muzyki.

Gatunki, które mają przecież ze sobą wiele wspólnego spotkały się na jednym albumie, na którym nie brakuje ani dojrzałego i przemyślanego rapu ani ciekawych wątków aranżacyjnych czy swobodnych improwizacji. Istotnym wsparciem okazał się Mr Krime – pionier polskiego dj-ingu, który okrasił scratchami i cutami 7 z 11 utworów na płycie. Gościnnie pojawiła się również znana łódzka raperka i wokalistka Lilu, a także jedna z najbarwniejszych postaci polskiej sceny muzycznej – Ten Typ Mes. Na płycie można usłyszeć również gitarowe solo Roberta Cichego. To pierwsza pozycja w katalogu For Tune, w której pojawiają się elementy hip-hopu.

 

Bartłomiej Skubisz „Eskaubei” – rap

Tomek Nowak – trąbka, flugehorn

Filip Mozul – perkusja

Kuba Płużek – Fender Rhodes, Wurlitzer, fortepian

Alan Wykpisz – kontrabas

oraz:

Wojciech „Mr Krime” Długosz – gramofony

Robert Cichy – gitara

Ten Typ Mes – śpiew

Lilu – śpiew

Zielińska Fraszyńska Steciuk DrężekZielińska Fraszyńska Steciuk Drężek – „Sofia De Magico” (2015 | For Tune)

Piosenki The Tiger Lillies – niezwykłych angielskich ekscentryków, odkryłem dla swojego teatru przed wielu laty, przemycając w różnych spektaklach pojedyncze utwory ich autorstwa. Wciąż jednak krążyła mi w głowie myśl, aby zrobić przedstawienie zbudowane w całości z ich piosenek. W końcu znalazłem bohaterkę: Sofię de Magico, dziewczynkę ze świata zaginionych snów oraz jej podejrzanie patologiczną rodzinę cyrkowców. Wraz z producentką oraz aktorką Katarzyną Zielińską zaprosiliśmy do współpracy grono znakomitych wykonawców. Marcin Partyka – przygotował oryginalne aranże, natomiast poeta Michał Chludziński, z którym od wielu lat wspólnie pracuję przy muzycznych projektach, napisał znakomite polskie wersje ich utworów, dał nam literacką bazę dla teatralnej zabawy. 1 marca 2014 roku na Scenie Nowej Teatru ROMA odbyła się premiera spektaklu „Sofia de Magico”. Spektakl zebrał bardzo wiele pozytywnych recenzji, w ankiecie branżowego pisma „Teatr” został uznany, za najlepsze przedstawienie muzyczne sezonu 2013/14. Z wielką radością przyjęliśmy propozycję wytwórni For Tune, aby wydać piosenki ze spektaklu w formie płyty. Piosenki wykonywane w spektaklu ułożyłem na nowo, tworząc logicznie zakomponowaną całość (Łukasz Czuj).

Trevor Watts & Veryan WestonTrevor Watts & Veryan Weston – „At Ad Libitum” (2015 | For Tune)

Płyta jest rejestracją koncertu który muzycy zagrali w Warszawie w 2013 r. podczas festiwalu Ad Libitum. Obaj są kompozytorami, więc ich wspólne granie ma wyraźnie zarysowaną strukturę. Wiedza obu na temat rytmu jest zdecydowanie ponad przeciętną. Wszystko to sprawia, że są mistrzami w rozpoznawaniu przestrzeni i wypełnianiu jej energią swej muzyki. Mimo dojrzałego już wieku ich brzmienie jest bardziej żywe i świeże niż kiedykolwiek. Każdy koncert jest dla nich okazją do poszukiwania nowych terytoriów. Ta niewiadoma, zaskoczenie i nieprzewidywalność ich muzyki i związane z nią emocje z miejsca, w naturalny sposób udzielają się publiczności. Zawsze na krawędzi.

 

Trevor Watts – saksofony: sopranowy i altowy

Veryan Weston – fortepian

P.U.R. CollectiveP.U.R. Collective – „Nichi Nichi Kore Ko nichi” (2015 | For Tune)

Muzyka na styku jazzu i muzyki współczesnej. Zespół dowodzony przez wybitnego kompozytora i jednocześnie improwizatora, pana profesora Krzysztofa Knittla z udziałem wybitych saksofonistów: Aleksieja Krugłowa z Rosji i Jurija Yaremchka z Ukrainy. P.U.R – czyli Polska, Ukraina, Rosja. Awangarda najwyższej próby.

Yuriya Yaremchuka poznałem przez internet – słuchałem kiedyś jego solowych nagrań i w pewnym momencie zacząłem z nim grać. Potem spotykaliśmy się w różnych składach. Aleksieja Kruglova spotkałem po raz pierwszy w Moskwie na próbie zespołu Kawalerowie Błotni. Alex grał wrażliwie i niezwykle czujnie, miałem wrażenie, że doskonale porozumiewamy się w dźwiękach, co odczuwałem na przykład grając kiedyś z Tomkiem Stańko. Zaprosiłem więc Alexa do zespołu, który wystąpił po raz pierwszy w 2012 roku na festiwalu Ad Libitum, a potem na festiwalach Tansmana w Łodzi i na Mózg Festival w Bydgoszczy. Tomek Chołoniewski to syn mojego przyjaciela i wieloletniego partnera muzycznego Marka Chołoniewskiego, który zaciągnął mnie kiedyś na koncert Improvisers Ensemble, gdzie Tomek znakomicie zagrał na jazzowym zestawie perkusyjnym, a znając jego inne koncepcje muzyczne, np. z płyty Mathka nie miałem wątpliwości, że będziemy się dobrze rozumieć w graniu. Maciej Staszewski to mój były student z Akademii Muzycznej w Łodzi, gdzie prowadziłem zajęcia w studio komputerowym. Maciek ukończył tam studia kompozycji i gitary, a teraz sam uczy gry na gitarze. Zawsze ciekawie komponuje swoją partię, wszystko u niego musi być dobrze zaplanowane, frazy wirtuozowskie i spokojne zarazem. Od początku współpracował z nami Miłosz Łuczyński wspaniały artysta wizualny od lat mieszkający w Paryżu. Znany jest dzięki swoim działaniom np. takim, jak mapping katedry w Lyonie. Po raz pierwszy wystąpiliśmy razem w Instytucie Polskim w Paryżu, potem na Warszawskiej Jesieni 2005. I to są właśnie osoby tworzące wraz ze mną P.U.R. COLLECTIVE (Krzysztof Knittel).

Fragmenty do odsłuchu na stronie For Tune: www.for-tune.pl/store/

 

Krzysztof Knittel – media elektroniczne

Yuri Yaremchuk – saksofon sopranowy, klarnet basowy

Alexey Kruglov – saksofon altowy, rożek basetowy, flet prosty, nudi

Maciej Staszewski – gitara

Tomek Chołoniewski – perkusja

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.