Ansome – Hands Of The Harbour
Paweł Gzyl:

Punkowy gest.

Lapalux – Amnioverse
Ania Pietrzak:

Jak zachwyca?

Various Artists – X – Ten Years Of Artefacts
Paweł Gzyl:

Techno w swej najbardziej pomysłowej wersji.

Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.



Cukier

Bez obaw, ten cukier was nie zemdli, a raczej doda pozytywnej energii! Trzydzieste czwarte wydawnictwo w Pawlaczu Perskim należy do projektu Cukier.

 

Zespół tworzy trzech muzyków: Miahcł Kasperek (perkusja, obiekty), Piotr Mełech (klarnety, elektronika), Łukasz Kacperczyk (Ciat-Lonbarde Tetrax, Macumbista Benjolin, karimba, obiekty).

Pięćdziesięciominutowy materiał, pt. „821” to sycąca porcja sonicznych kalorii dla miłośników elektroakustycznej improwizacji. Muzycy raczą nas jednak nie tylko słodkościami. Mamy tu obfite danie główne w postaci free jazzowych eksplozji osadzonych na nerwowym perkusyjnym pulsie. Liryczne i melodyjne partie klarnetu, które mogłyby pełnić funkcję deseru, są z kolei przełamane abstrakcyjnym chłodem syntezatorów. Wspólny mianownik spajający cały materiał to zaskakujące zderzenia dźwiękowych tekstur, których rezultatem jest dźwiękowa zawiesina – gęsta i lepka jak melasa.

Album dostępny jest w formie cyfrowej lub w limitowanym nakładzie 60 sztuk na kasecie.

  • Miahcł Kasperek – perkusista free jazzowy. Gra, bo ma fiksację. Współtworzy zbójecki zespół Lounge Ryszards oraz jest jednym z filarów Infant Joy Quintet. Stale grywa z Tomkiem Świtalskim (duet Fosf-oraci), Jankiem Małkowskim, Maćkiem Żychowiczem, Philipem Palmerem, Mateuszem Romanoskim oraz wieloma innymi wybitnymi postaciami sceny free-jazz-improv-okolice. Inicjator muzycznych cykli: „Prysznic Hałasu” oraz „Free Jazz for Lovers”. Aktywny członek społeczności muzyków WIO (Warsaw Improvisers Orchestra).

 

  • Łukasz Kacperczyk – zajmuje się elektroakustyczną muzyką eksperymentalną opartą przede wszystkim na dźwiękach generowanych przez syntezator modularny i podobne urządzenia. Członek zespołu Sounds of the Night Sky (Dickaty/Kacperczyk/Mełech/Mokrzewski). Wspólnie z Wojtkiem Kurkiem (perkusja) tworzy duet Paper Cuts oraz wchodzi w skład Modular String Trio (Jędrzejewski/Kacperczyk/Mazurkiewicz/Ochrimczuk). Udziela się w Warsaw Improvisers Orchestra. Razem z Mateuszem Wysockim (Fischerle) rozpoczął prace nad projektem Bouchons d’Oreilles.

 

  • Piotr Mełech – klarnecista-samouk, improwizator chętnie odwołujący się zarówno do jazzowej tradycji, europejskiej awangardy, free improv czy też szeroko pojętej muzyki etnicznej. Poszukując nowych brzmień, środków wyrazu oraz akustycznych faktur nie tylko stosuje konwencjonalne techniki wykonawcze, ale też demontuje klarnety, używając poszczególnych części, przetwarza akustyczne brzmienia pętlą efektów, tworząc swoisty kolaż elektroakustyczny. Współtwórca formacji Enterout Trio, Divided by 4, Tsigunz Fanfara Avantura, Sounds of the Night Sky, Cukier, Mełech/A.Steczkowski/Jadach/Kasperek, duetów z amerykańskim wiolonczelistą Fredem Lonberg-Holmem oraz Patrykiem Lichotą. Aktywnie uczestniczy w scenicznej działalności Warsaw Improvisers Orchestra. Współpracował z Teatrem Stefa Ciszy (Kwatera), poznańskimi poetami Edwardem Pasewiczem i Szczepanem Kopytem, współtworzył grupę teatralną Kapral Feat. De Kolt (muzyka do spektaklu Bad Song). Prowadził w poznańskim klubie Dragon cykl koncertów improwizowanych Triolowe Rozkłady Yazzdy oraz Jeden do Jeden. Laureat III Nagrody XV Konkursu Muzyki Folkowej Polskiego Radia Nowa Tradycja (z zespołem Tsigunz Fanfara Avantura).

 

Strona Facebook Cukru »Strona Pawlacza Perskiego »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.