Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.

The Fear Ratio – They Can’t Be Saved
Paweł Gzyl:

Suma najlepszych elementów.

Earth Trax – LP1
Jarek Szczęsny:

Nic ponadto.

Radosław Kurzeja – Ogród botaniczny w Palermo
Jarek Szczęsny:

Niekontrolowane lenistwo.

Koza – Patologya
Jarek Szczęsny:

Atrakcyjność ujemna.

Caribou – Suddenly
Bartek Woynicz:

Co nagle, to po diable?

FOQL & Fischerle – Personal Wastelands
Jarek Szczęsny:

Triskeliony.



Nowości z Denovali

Niemiecki label proponuje kilka ciekawych wydawnictw.

BersarinQuartett_III

Bersarin Quartett – „III” (06.11.2015 | Denovali)

Niemiecki artysta Thomas Bücker nagrywający jako Bersarin Quartett powraca z trzecim albumem. Poprzedni jego krążek „II” ukazał się w 2012 roku. Niezmiennie Bücker obdarowuje nas solidną porcją melancholijnych brzmień. W tym przypadku to wyświechtane słowo ma sens, ponieważ ilość pastelowych barw wypływających z twórczości Bersarin Quartett, wprowadza słuchacza w pewien rodzaj melancholijnego wyciszenia. Oczywiście nie zabrakło odniesień do muzyki filmowej (ciekawie poprowadzone partie instrumentów smyczkowych), minimalizmu, ambientu, noir jazzu czy elektroniki wyrastającej z połączenia fortepianu, samplowanego wokalu i field recordingu.

Profil na Facebooku »

Saffronkeira_Synecdoche

Saffronkeira – „Synecdoche” (27.11.2015 | Denovali)

Dwa lata temu Eugenio Caria (aka Saffronkeira), na płycie „Cause And Effect” (nasza recenzja) współpracował z sardyńskim trębaczem Mario Massą. Tym razem również zaprosił innych artystów: Siavash Amini + Idlefon, Subheim, Witxes, Sebastian Plano, Mia Zabelka i Field Rotation. W efekcie album „Synecdoche” pomieścił dziewięć kompozycji zanurzonych w ambiencie, glitchu i muzyce filmowej. Sardyńczyk eksperymentuje także z formą, a fragment z udziałem wiedeńskiej skrzypaczki Mia Zabelki, jest tego najlepszym przykładem. Z kolei wolno płynące gitarowe akordy Witxes w „Epifonema” znakomicie łączą się z elektroniką Saffronkeira.

Profil na Facebooku »

Subheim_Foray

Subheim – „Foray” (27.11.2015 | Denovali)

Grecki kompozytor i producent Subheim na swoim trzecim longplayu „Foray” w znacznym stopniu rezygnuje z soundtrackowego klimatu. Artysta pokusił się o stworzenie bardziej różnorodnych nagrań, w których przeplatają się ambient, field recording, post-rock, dub, downtempo, lo-fi, trip-hop czy techno. Ważnym składnikiem utworów Subheima jest także warstwa dźwiękowa uzyskana za pomocą instrumentów akustycznych. Czy skusicie się na nocny spacer (np. „Night Walk”) w towarzystwie muzyki Subheima? Według mnie kompozycje z „Foray” bardzo dobrze sprawdzają się w czasie nocnych przejażdżek autobusem.

Profil na Facebooku »

 

Strona Denovali Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Deviant

    Bersarin Quartett wielbię. Od pierwszych chwil człowiek zdaje sobie sprawę, że ma do czynienia z czymś specjalnym. To po prostu dzieło sztuki muzycznej – wszystkie trzy albumy!