ISAN – Lamenting Machine
Paweł Gzyl:

Najbardziej wyciszona płyta angielskiego projektu.

Stephen Mallinder – Um Dada
Paweł Gzyl:

Efektowny powrót weterana.

Piernikowski – The best of moje getto
Jarek Szczęsny:

Ile w tobie jest z białasa. (Tekst zawiera przekleństwa)

Pyur – Oratorio For The Underworld
Paweł Gzyl:

Wędrówka do krainy między życiem a śmiercią.

Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.



Nowości z Denovali

Niemiecki label proponuje kilka ciekawych wydawnictw.

BersarinQuartett_III

Bersarin Quartett – „III” (06.11.2015 | Denovali)

Niemiecki artysta Thomas Bücker nagrywający jako Bersarin Quartett powraca z trzecim albumem. Poprzedni jego krążek „II” ukazał się w 2012 roku. Niezmiennie Bücker obdarowuje nas solidną porcją melancholijnych brzmień. W tym przypadku to wyświechtane słowo ma sens, ponieważ ilość pastelowych barw wypływających z twórczości Bersarin Quartett, wprowadza słuchacza w pewien rodzaj melancholijnego wyciszenia. Oczywiście nie zabrakło odniesień do muzyki filmowej (ciekawie poprowadzone partie instrumentów smyczkowych), minimalizmu, ambientu, noir jazzu czy elektroniki wyrastającej z połączenia fortepianu, samplowanego wokalu i field recordingu.

Profil na Facebooku »

Saffronkeira_Synecdoche

Saffronkeira – „Synecdoche” (27.11.2015 | Denovali)

Dwa lata temu Eugenio Caria (aka Saffronkeira), na płycie „Cause And Effect” (nasza recenzja) współpracował z sardyńskim trębaczem Mario Massą. Tym razem również zaprosił innych artystów: Siavash Amini + Idlefon, Subheim, Witxes, Sebastian Plano, Mia Zabelka i Field Rotation. W efekcie album „Synecdoche” pomieścił dziewięć kompozycji zanurzonych w ambiencie, glitchu i muzyce filmowej. Sardyńczyk eksperymentuje także z formą, a fragment z udziałem wiedeńskiej skrzypaczki Mia Zabelki, jest tego najlepszym przykładem. Z kolei wolno płynące gitarowe akordy Witxes w „Epifonema” znakomicie łączą się z elektroniką Saffronkeira.

Profil na Facebooku »

Subheim_Foray

Subheim – „Foray” (27.11.2015 | Denovali)

Grecki kompozytor i producent Subheim na swoim trzecim longplayu „Foray” w znacznym stopniu rezygnuje z soundtrackowego klimatu. Artysta pokusił się o stworzenie bardziej różnorodnych nagrań, w których przeplatają się ambient, field recording, post-rock, dub, downtempo, lo-fi, trip-hop czy techno. Ważnym składnikiem utworów Subheima jest także warstwa dźwiękowa uzyskana za pomocą instrumentów akustycznych. Czy skusicie się na nocny spacer (np. „Night Walk”) w towarzystwie muzyki Subheima? Według mnie kompozycje z „Foray” bardzo dobrze sprawdzają się w czasie nocnych przejażdżek autobusem.

Profil na Facebooku »

 

Strona Denovali Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Deviant

    Bersarin Quartett wielbię. Od pierwszych chwil człowiek zdaje sobie sprawę, że ma do czynienia z czymś specjalnym. To po prostu dzieło sztuki muzycznej – wszystkie trzy albumy!