Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.



Requiem For Disco

Powstał sublabel wytwórni Requiem Records. Sprawdźcie koniecznie wydawnictwo „FASRAT Compilation #1”.

Album został zrealizowany w wyniku współpracy pomiędzy Father And Son Records And Tapes – oficyną prowadzoną przez Maćka Sienkiewicza, wydającą od kilku miesięcy winylowe EP-ki z nagraniami krajowych artystów oraz Requiem For Disco, czyli nowym pododdziałem Requiem Records.

Płyta zawiera utwory producentów w różny sposób związanych z FASRAT; tylko dwa były wydane wcześniej („Toucan” Selvy’ego na 12” „Missing The Light” oraz „The White Sheik” Maćka Sienkiewicza z 12” „That Feel”) – pozostałe 10 to nagrania premierowe. Dziewięciu artystów z ośmiu polskich miast proponują muzykę od różnych odmian house’u (niepowtarzalny, kalejdoskopowy Das Komplex, etniczne inspiracje Naphty, nieodparcie taneczny Selvy, hipnotyczni Jazxing) poprzez zbasowane techno DJ’a Sajko (czyli Pawła Bartnika), młodzieńczy indie-rock tria Niemoc (zremiksowany przez członków grupy kIRk w punk-funkowym stylu), melodyjne i pogodne dźwięki Babuko i Mr Yo So, po zaawansowane edity samego Sienkiewicza. Całość zamyka przebojowy „Like A Fish” z debiutanckiej EP-ki Das Komplex, tu zremiksowany przez brytyjski duet Coyote.

Dwanaście tak różnych utworów układa się jednak w zamkniętą, muzyczną opowieść, dającą doskonały wgląd nie tylko w dawne, obecne i przyszłe oblicze FASRAT, ale i ogólnie w coraz bardziej bogaty, świeży i inspirujący świat polskiej sceny muzyki elektronicznej. Płytę na scenie międzynarodowej promował utwór Selvy’ego „The Trumpet”, który pojawił się na początku listopada w serii Boiler Room Debuts. Kompilacja ukaże się 15 stycznia 2016 roku na CD z rozkładaną okładką formatu singla 7” – autorką grafik zdobiących okładkę jest łódzka artystka Maria Apoleika, a kuratorem serii jest Marek Horodniczy.

 

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.