Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.



Requiem For Disco

Powstał sublabel wytwórni Requiem Records. Sprawdźcie koniecznie wydawnictwo „FASRAT Compilation #1”.

Album został zrealizowany w wyniku współpracy pomiędzy Father And Son Records And Tapes – oficyną prowadzoną przez Maćka Sienkiewicza, wydającą od kilku miesięcy winylowe EP-ki z nagraniami krajowych artystów oraz Requiem For Disco, czyli nowym pododdziałem Requiem Records.

Płyta zawiera utwory producentów w różny sposób związanych z FASRAT; tylko dwa były wydane wcześniej („Toucan” Selvy’ego na 12” „Missing The Light” oraz „The White Sheik” Maćka Sienkiewicza z 12” „That Feel”) – pozostałe 10 to nagrania premierowe. Dziewięciu artystów z ośmiu polskich miast proponują muzykę od różnych odmian house’u (niepowtarzalny, kalejdoskopowy Das Komplex, etniczne inspiracje Naphty, nieodparcie taneczny Selvy, hipnotyczni Jazxing) poprzez zbasowane techno DJ’a Sajko (czyli Pawła Bartnika), młodzieńczy indie-rock tria Niemoc (zremiksowany przez członków grupy kIRk w punk-funkowym stylu), melodyjne i pogodne dźwięki Babuko i Mr Yo So, po zaawansowane edity samego Sienkiewicza. Całość zamyka przebojowy „Like A Fish” z debiutanckiej EP-ki Das Komplex, tu zremiksowany przez brytyjski duet Coyote.

Dwanaście tak różnych utworów układa się jednak w zamkniętą, muzyczną opowieść, dającą doskonały wgląd nie tylko w dawne, obecne i przyszłe oblicze FASRAT, ale i ogólnie w coraz bardziej bogaty, świeży i inspirujący świat polskiej sceny muzyki elektronicznej. Płytę na scenie międzynarodowej promował utwór Selvy’ego „The Trumpet”, który pojawił się na początku listopada w serii Boiler Room Debuts. Kompilacja ukaże się 15 stycznia 2016 roku na CD z rozkładaną okładką formatu singla 7” – autorką grafik zdobiących okładkę jest łódzka artystka Maria Apoleika, a kuratorem serii jest Marek Horodniczy.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.