Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.



Antigone & Francois X – We Move As One

Manifest paryskiej sceny techno A.D. 2016.

Pierwszy impuls do stworzenia tego materiału dało trzy lata temu spontaniczne spotkanie Jeansona Antonina i Françoisa-Xaviera Zoumenou w studiu tego drugiego na przedmieściach Paryża. Wtedy narodził się utwór „The Hated SZ”, który dał początek kolejnym sesjom obu francuskich producentów w dawnej siedzibie wytwórni Dement3d. Stworzona wówczas muzyka stała się z czasem soundtrackiem do performansu francuskiej artystki Laury O’Rorke – „Aposuspita”. Teraz nagrania te ukazują się wreszcie na płycie, stanowiąc manifest paryskiej sceny techno A.D. 2016.

Zestaw otwiera mroczne wprowadzenie – łącząca dronowe pomruki z noise’owym zgiełkiem kompozycja „Pagan Woman”. Ten niepokojący nastrój rozbija brutalne uderzenie twardych bitów podszytych metalicznym tłem w „Love Trade”. Zgodnie z tytułem w „Ready To Escape” muzyka nabiera galopującego tempa, łącząc ze sobą chmurne wyziewy, rozwibrowane efekty i dubowe pogłosy. Pierwsza część kolekcji kończy się zwrotem w stronę minimalu – w nasyconym szeleszczącymi loopami „The Hated SZ”.

„Living Doll” ma zdecydowanie soundtrackowy charakter. To niby techno – ale zogniskowane wokół motorycznego rytmu bliskiego hipnotycznemu kraut rockowi, który uzupełnia kosmiczna elektronika. „The Sorcerer” przywołuje wspomnienie klasycznych nagrań z katalogu Tresora z drugiej połowy lat 90., koncentrując się na precyzyjnie przyciętych loopach. Rozedrgany puls „Journey Home” tonizuje wydostająca się z drugiego planu utworu ambientowa fala onirycznego dźwięku. Jej kontynuacją okazuje się być wieńczący całość „We Move As One”.

Choć Antigone i Francois X reprezentują dwie odmienne generacje francuskiego techno, album pokazuje, że udało im się bez problemu znaleźć wspólny język. W efekcie ich nagrania reprezentują to, co najcenniejsze dzisiaj w techno tworzonym nad Sekwaną – pasję do eksperymentowania z dźwiękiem wpisaną w formułę jednoznacznie klubowego grania. Może i materiał na „We Move As One” narodził się jako soundtrack, bez problemu sprawdza się jednak obecnie jako samodzielny zestaw ośmiu świetnych nagrań.

Dement3d 2016

www.dement3d.fr

www.facebook.com/DEMENT3D

www.francois-x.com

www.facebook.com/pages/Francois-X

www.facebook.com/AntigoneDj

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.