SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Antigone & Francois X – We Move As One

Manifest paryskiej sceny techno A.D. 2016.

Pierwszy impuls do stworzenia tego materiału dało trzy lata temu spontaniczne spotkanie Jeansona Antonina i Françoisa-Xaviera Zoumenou w studiu tego drugiego na przedmieściach Paryża. Wtedy narodził się utwór „The Hated SZ”, który dał początek kolejnym sesjom obu francuskich producentów w dawnej siedzibie wytwórni Dement3d. Stworzona wówczas muzyka stała się z czasem soundtrackiem do performansu francuskiej artystki Laury O’Rorke – „Aposuspita”. Teraz nagrania te ukazują się wreszcie na płycie, stanowiąc manifest paryskiej sceny techno A.D. 2016.

Zestaw otwiera mroczne wprowadzenie – łącząca dronowe pomruki z noise’owym zgiełkiem kompozycja „Pagan Woman”. Ten niepokojący nastrój rozbija brutalne uderzenie twardych bitów podszytych metalicznym tłem w „Love Trade”. Zgodnie z tytułem w „Ready To Escape” muzyka nabiera galopującego tempa, łącząc ze sobą chmurne wyziewy, rozwibrowane efekty i dubowe pogłosy. Pierwsza część kolekcji kończy się zwrotem w stronę minimalu – w nasyconym szeleszczącymi loopami „The Hated SZ”.

„Living Doll” ma zdecydowanie soundtrackowy charakter. To niby techno – ale zogniskowane wokół motorycznego rytmu bliskiego hipnotycznemu kraut rockowi, który uzupełnia kosmiczna elektronika. „The Sorcerer” przywołuje wspomnienie klasycznych nagrań z katalogu Tresora z drugiej połowy lat 90., koncentrując się na precyzyjnie przyciętych loopach. Rozedrgany puls „Journey Home” tonizuje wydostająca się z drugiego planu utworu ambientowa fala onirycznego dźwięku. Jej kontynuacją okazuje się być wieńczący całość „We Move As One”.

Choć Antigone i Francois X reprezentują dwie odmienne generacje francuskiego techno, album pokazuje, że udało im się bez problemu znaleźć wspólny język. W efekcie ich nagrania reprezentują to, co najcenniejsze dzisiaj w techno tworzonym nad Sekwaną – pasję do eksperymentowania z dźwiękiem wpisaną w formułę jednoznacznie klubowego grania. Może i materiał na „We Move As One” narodził się jako soundtrack, bez problemu sprawdza się jednak obecnie jako samodzielny zestaw ośmiu świetnych nagrań.

Dement3d 2016

www.dement3d.fr

www.facebook.com/DEMENT3D

www.francois-x.com

www.facebook.com/pages/Francois-X

www.facebook.com/AntigoneDj

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.