Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.



Floating Points – Kuiper EP

W 2015 roku Sam Shepherd debiutował znakomitą płytą „Elaenia”, a teraz powraca z nową EP-ką. 20 sierpnia Floating Points zagra w Katowicach na Tauronie.

Pewnie każdy z was doskonale zna materiał z krążka „Elaenia”, ponieważ było o nim bardzo głośno na całym świecie. I słusznie. Lider oraz założyciel projektu Floating Points Sam Shepherd wniósł dużo świeżej energii do elektroniki (sięga po house, deep-house, IDM) którą zbudował w oparciu o jazz, post-rock, kosmische musik i elementy muzyki filmowej. A z drugiej strony nie zapomniał o tym, co wydarzyło się w tych wszystkich gatunkach wiele lat temu. Wystarczy wymienić choćby takich gigantów jak Miles Davis (jego elektryczny okres), Herbie Hancock, Weather Report, Return to Forever, Oneothrix Point Never, Four Tet, Christian Fennesz, Jim O’Rourke, Tortoise czy artystów związanych z brytyjską wytwórnią Ghost Box.

Shepherd pochodzi z Menechsteru, gdzie też studiował grę na fortepianie. Jest także współzałożycielem dwóch wytwórni: Eglo Records i Pluto. W jego CV znajdziemy również doktorat z neurologii i epigenetyki. Nie wiem czy działa w obszarze medycyny, ale wiem, że intensywnie koncertuje i nieustannie myśli o pisaniu nowej muzyki – dowodem na to jest dopiero co wydany dwuutworowy minialbum „Kuiper”. Oczywiście zawartość tego winyla mogłaby spokojnie znaleźć się na krążku „Elaenia”, a nawet robi na mnie większe wrażenie niż niektóre nagrania z „Elaenia”. Powoli rozwijająca się tytułowa kompozycja „Kuiper” świetnie wprowadza nas w nastrój „For Marmish Part II” (na „Elaenia” już pojawiło się nagranie „For Marmish”). Shepherd coraz częściej wciela do swojej twórczości brzmienia żywych instrumentów. Chyba najlepiej to widać i słychać w powyższym fragmencie koncertowym zarejestrowanym w tym roku w KEXP w Seattle. Po tych dwóch wyśmienitych numerach, odniosłem wrażenie, że Floating Points zmierza w stronę jeszcze odważniejszych eksperymentów.

Jak dla mnie „Kuiper” to Jaga Jazzist, najnowsze oblicze Radiohead, Brandt Brauer Frick i Pink Floyd z lat 70. (szczególnie końcówka, w której słychać pewne echa z „Atom Heart Mother”) w jednym!  Muzyka Floating Points wiele zyskuje na wykorzystaniu żywej sekcji rytmicznej i gitar. Tak trzymać panie Shepherd! I czekam na więcej!

22.07.2016 | Pluto / Luaka Bop

 

20 sierpnia 2016 roku | Floating Points | Tauron Nowa Muzyka | Katowice

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Strona Luaka Bop Records »Profil na Facebooku »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.