Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.



Floating Points – Kuiper EP

W 2015 roku Sam Shepherd debiutował znakomitą płytą „Elaenia”, a teraz powraca z nową EP-ką. 20 sierpnia Floating Points zagra w Katowicach na Tauronie.

Pewnie każdy z was doskonale zna materiał z krążka „Elaenia”, ponieważ było o nim bardzo głośno na całym świecie. I słusznie. Lider oraz założyciel projektu Floating Points Sam Shepherd wniósł dużo świeżej energii do elektroniki (sięga po house, deep-house, IDM) którą zbudował w oparciu o jazz, post-rock, kosmische musik i elementy muzyki filmowej. A z drugiej strony nie zapomniał o tym, co wydarzyło się w tych wszystkich gatunkach wiele lat temu. Wystarczy wymienić choćby takich gigantów jak Miles Davis (jego elektryczny okres), Herbie Hancock, Weather Report, Return to Forever, Oneothrix Point Never, Four Tet, Christian Fennesz, Jim O’Rourke, Tortoise czy artystów związanych z brytyjską wytwórnią Ghost Box.

Shepherd pochodzi z Menechsteru, gdzie też studiował grę na fortepianie. Jest także współzałożycielem dwóch wytwórni: Eglo Records i Pluto. W jego CV znajdziemy również doktorat z neurologii i epigenetyki. Nie wiem czy działa w obszarze medycyny, ale wiem, że intensywnie koncertuje i nieustannie myśli o pisaniu nowej muzyki – dowodem na to jest dopiero co wydany dwuutworowy minialbum „Kuiper”. Oczywiście zawartość tego winyla mogłaby spokojnie znaleźć się na krążku „Elaenia”, a nawet robi na mnie większe wrażenie niż niektóre nagrania z „Elaenia”. Powoli rozwijająca się tytułowa kompozycja „Kuiper” świetnie wprowadza nas w nastrój „For Marmish Part II” (na „Elaenia” już pojawiło się nagranie „For Marmish”). Shepherd coraz częściej wciela do swojej twórczości brzmienia żywych instrumentów. Chyba najlepiej to widać i słychać w powyższym fragmencie koncertowym zarejestrowanym w tym roku w KEXP w Seattle. Po tych dwóch wyśmienitych numerach, odniosłem wrażenie, że Floating Points zmierza w stronę jeszcze odważniejszych eksperymentów.

Jak dla mnie „Kuiper” to Jaga Jazzist, najnowsze oblicze Radiohead, Brandt Brauer Frick i Pink Floyd z lat 70. (szczególnie końcówka, w której słychać pewne echa z „Atom Heart Mother”) w jednym!  Muzyka Floating Points wiele zyskuje na wykorzystaniu żywej sekcji rytmicznej i gitar. Tak trzymać panie Shepherd! I czekam na więcej!

22.07.2016 | Pluto / Luaka Bop

 

20 sierpnia 2016 roku | Floating Points | Tauron Nowa Muzyka | Katowice

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Strona Luaka Bop Records »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.