Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.



Festiwal Muzykofilia – Toruń 2016

W dniach 13-15 października odbędzie się w Toruniu pierwsza edycja festiwalu Muzykofilia – pod hasłem „człowiek-głos-instrument”.

Muzykofilia to autorski cykl koncertów prowadzony przez kuratora Rafała Iwańskiego (nazwa zaczerpnięta jest z tytułu książki wybitnego zmarłego w 2015 r. angielskiego lekarza neurologa Oliviera Sachsa, którego książki popularnonaukowe są bardzo cenione, także w Polsce), prezentujący muzykę elektroakustyczną, awangardową i etniczną. W latach 2010-2012 w ramach cyklu zrealizowano kilkanaście koncertów w nieistniejącym już Klubie Tantra, wystąpiło wówczas kilkudziesięciu artystów z Polski, Szwajcarii, Niemiec, Litwy i USA.

Festiwal Muzykofilia w swej pierwszej odsłonie będzie skupiać się na fenomenie ludzkiego głosu w zestawieniu z instrumentem muzycznym.

Wszystkie trzy wyjątkowe propozycje koncertowe eksplorują na różny sposób ludzki głos, mają uzmysłowić słuchaczom, że ciało ludzkie to najwspanialszy instrument będący w naszej dyspozycji, najbardziej pierwotny, a zarazem najbardziej złożony środek wyrazu i podstawowe narzędzie komunikacji, ekspresji, artykulacji treści i wyrażania emocji.

Strona wydarzenia na Facebooku: www.facebook.com/events/317146981969826/

Artyści:

widt_promo_3_fot-jakub_celej

WIDT to duet audiowizualny zrodzony ze współpracy dwóch sióstr – Antoniny Nowackiej (głos/elektronika) i Bogumiły Piotrowskiej (wizualizacje na żywo). Twórczość duetu charakteryzuje otwarta forma, oparta na improwizacji w duchu muzycznej awangardy lat 60-tych XX wieku, gdzie głos pełniący rolę instrumentu meandruje w gąszczu psychodelicznych wizualizacji tworzonych w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem sprzężenia zwrotnego oraz analogowego sprzętu audio/wideo. Duet został doceniony przez brytyjski magazyn The Quietus za audiowizualny album „Point#3″ (2015) wydany na kasecie VHS. Duet WIDT występował w klubach i na kilku festiwalach w Polsce oraz m.in. na awangardowym festiwalu KRAAK w Brukseli i w legendarnym londyńskim klubie Cafe Oto. Najnowszy album duetu pt. „WIDT” ukazał się na CD i DVD w wytwórni Zoharum.

13.10. / godz. 20.00 / Kulturhauz

FB: www.facebook.com/events/300036287031747

img_6669

Żywizna

„Żywizna” (po kurpiowsku „natura”) to duet gitarzysty Raphaela Rogińskiego i Genowefy Lenarcik, śpiewaczki oraz córki wielkiego przedstawiciela folkloru Kurpiów, Stanisława Brzozowego. Twórcy „Żywizny” korzystają z tradycji śpiewów leśnych, przywołując we wspólnych utworach dzikość i tajemnicę Puszczy Zielonej. Charakter utworów tworzą wyjątkowa liryka tradycyjnych tekstów kurpiowskich oraz czerpiąca z wielu kultur, współczesna gitara Raphaela Rogińskiego. Leśny śpiew spotyka się w tej muzyce z przesterowanym brzmieniem gitary elektrycznej, nasuwając skojarzenia z bluesami z Delty Mississippi. Dźwięki gitary czasem naśladują pieśń, a czasem wdają się z nią w dyskusję o przyrodzie, o mieszkańcach puszczy i ich emocjach.

14.10. / godz. 19.00 / Muzeum Etnograficzne

agnes-hvizdalek-arnold-haberl-e1444169133902

Agnes Hvizdalek

schellander-by-bergamo

Matija Schellander

 

Agnes Hvizdalek / Matija Schellander (Austria)

Agnes Hvizdalek (ur. 1985) tworzy muzykę improwizowaną używając głosu jako głównego instrumentu. W ciągu ostatnich lat praktyki opracowała własny repertuar specjalnych technik wokalnych, często o ekstremalnym charakterze. Jednym z jej najważniejszych nauczycieli był wybitny trębacz Franz Hautzinger. Kluczową rolę w promowaniu jej twórczości odegrali również Otomo Yoshihide i Radu Malfatti. Dzięki Junko Hiroshige zwiększyła swoje zainteresowanie radykalnymi dźwiękami wokalnymi, co wpłynęło na jej solowe koncerty akustyczne. Oprócz działalności w pojedynkę, Agnes Hvizdalek jest zainteresowana interakcją w improwizacji z innymi muzykami. Od 2008 r. tworzy w duecie z weteranem muzyki noise Haraldem Fetveitem. W 2010 roku pracowała jako koordynatorka i artystka w ramach ÖNCZkekvist – improwizującą orkiestrą składającą się z 30 muzyków z Austrii, Norwegii i Czech.

Matija Schellander (ur. 1981) jest kompozytorem i improwizującym muzykiem z Wiednia.  Używa głównie kontrabasu, syntezatora modularnego i innych urządzeń elektronicznych. Muzyka Schellandera jest konceptualna, ale nigdy nie oddala się od nieracjonalnej i zmysłowej komunikacji jaką daje muzyka. W ostatnich latach skupił się na twórczości solowej jako kontrabasista, a także autor muzyki do filmów fabularnych, dokumentalnych i niemych. Jego ostatnie publikacje to „Foreign Correspondents” (z Noid and Ryu Hankil), „Wir werden” (z Rdeča Raketa), elektroakustyczny duet z Mają Osojnik i album „Esox Lucius” nagrany w kwartecie z Isabelle Duthoit (cl., v.), Franzem Hautzingerem (trp.) i Petrem Vrbą (trp, electr.)

15.10. / godz. 19.00 / Kino Centrum w CSW

FB: www.facebook.com/events/678511098969138

muzykofilia-plakat_a3v2

 

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.