The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Eksperymentalne oblicze RPA – część #33

Zbliża się koniec roku, więc to dobry moment, by nadrobić kilka płytowych zaległości. W tej części cyklu proponuję elektronikę (m.in. Sibot, Felix Laband), rockową psychodelię czy songwriterskie piosenki.

sibot

Sibot – „V.L.D.T.” (12.08.2016 | self-released)

Sibot, czyli Simon Ringrose, to ikona południowoafrykańskiej sceny elektronicznej. Zaczynał jeszcze pod koniec lat 90. Dzisiaj jest ogromnie cenionym producentem nie tylko na Czarnym Lądzie. W tym roku Sibot wydał EP’kę „V.L.D.T.” wypełnioną taneczną elektroniką gdzieś z pogranicza bass music, post dubstepu, syntezatorowych brzmień i abstract hip-hopu.

laband

Felix Laband – „Bag Of Bones” (30.09.2016 | Compost Records)

Felix Laband to kolejna niesamowicie ważna postać, jeśli chodzi o tamtejszą scenę elektroniczną. Początkowo porównywano jego muzykę do Boards of Canada czy islandzkiej grupy Múm. Ale to było kiedy wydał swoją pierwszą płytę „Thin Shoes in June” (2001). Następne wydawnictwa definitywnie odcięły twórczość tego artysty od prostych skojarzeń choćby z brytyjską elektroniką. W ubiegłym roku Laband opublikował nietuzinkowy album „Deaf Safari”, zaś teraz równie wyśmienitą EP’kę „Bag Of Bones”, która pulsuje pozytywną energią. W „Bag Of Bones” słyszmy kontrabas Shane’a Coopera (aka Card on Spokes), a także mamy dwa remiksy: jeden autorstwa Luke’a Viberta, drugi z kolei to klasyk z gatunku kwaito bass w interpretacji Labanda.

vox-portent

Vox Portent – „YOUTH” (01.11.2016 | self-released)

To kolejne spotkanie z muzyką johannesburskiego DJ i producenta. Jeszcze na początku roku opisywałem jego album „Action Through Inaction” w części dwudziestej piątej. „YOUTH” to już długogrający materiał przenoszący nas w rejony melodyjnej, chillout’owej, lounge’owej i downtempo’wej elektroniki.

medicine-boy

Medicine Boy – „Kinda Like Electricity” (15.08.2016 | Roastin’ Records / Permanent Record)

Medicine Boy to kapsztadzki duet tworzony przez Andre’a Leo i Lucy Kruger. Jestem przekonany, że ich pastelowe, zwiewne i melancholijne wokale zainteresują fanów Low czy The Walkabouts. Na tym jednak nie koniec, ponieważ odważnie wychodzą poza slowcore’owe granie i potrafią porządnie przyłożyć dynamicznym i rockowym riffem z okolic Sonic Youth.

ruff-majik

Ruff Majik – „The Fox” (01.09.2016 | Bobbejaan Records)

O muzyce tego zespołu też już pisałem i to całkiem niedawno (część dwudziesta piąta). Niezmiennie chłopaki z Pretorii przesiadują w garażowej psychodelii zabarwionej southern rockową stylistyką.

drift-prism-1-horz

Drift Prism – „Heavy Breathing” | „Reverie” (sierpień / grudzień 2016 | self-released)

W tym roku producent z Kapsztadu Jason Sutherland (aka Drift Prism) przygotował dwa bardzo ciekawe minialbumy: „Heavy Breathing” i „Reverie”. Na obu da się usłyszeć bity podkreślające afrykański sznyt. Kawał dobrej elektroniki!

the-lost-souls

The Lost Souls – „What Once Was” (28.11.2016 | self-released)

Ten zespół pochodzi z Kapsztadu, a jego członkowie są zakochani w rocku i psychodelii lat 60. i 70. Zadebiutowali w tym roku, wydając pierwszy album. Na ich bandcampowym profilu znajdziemy też cover utwór „Ghost Rider” z repertuaru Suicide. Zamieścili ten numer w związku ze śmiercią Alana Vegi, który odszedł 16 lipca 2016 roku.

bateleur

Bateleur – „Bateleur” (27.11.2016 | self-released)

Sześcioosobowa grupa z Kapsztadu eksperymentuje z wieloma estetykami. Choć moje odczucia, po zetknięciu się z nagraniami z „Bateleur”, popłynęły w stronę Skandynawii, dokładnie norweskiej sceny spod znaku Jaga Jazzist czy Nilsa Pettera Molværa. Wielka szkoda, że rynek wydawniczy omija takie płyty jak „Bateleur”.

forgotten-fields

Forgotten Fields – „Airship” (12.12.2016 | self-released)

Forgotten Fields to projekt na styku ambientu, slowcore’u i post-rocka, a „Airship” jest debiutanckim materiałem tego tajemniczego artysty.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.