Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.



Super Heavy Metal

Jeszcze jeden powrót do 2016 roku. Wytwórnia Hubro wydała debiutancki album perkusisty nagrywającego jako Super Heavy Metal

„Music for Cymbals” to pierwsze wydawnictwo Kima Åge Furuhauga (Great News, Bloody Beach) – na co dzień muzyka sesyjnego związanego z wieloma norweskimi artystami. W nagraniach Super Heavy Metal główną rolę odgrywają talerze oraz ich preparowane brzmienia. Furuhaug wykorzystał sztyfty, taśmy, grzechotki i elektronikę. W efekcie „Music for Cymbals” wymyka się prostym klasyfikacjom.

W niektórych fragmentach (np. „One”, „Two-two”) niewinne tremolo potrafi rozrosnąć się do potężnej lawiny dźwięków skąpanych w industrialnych pogłosach i minimal techno. Gdzie indziej („One-one”) wolno płynący ambient i pojedyncze uderzenia w talerz dostarczają wyciszenia. Po czym wraca żywiołowy rytm, blasty i improwizowana forma przekazu. Super Heavy Metal wciąga i dezorientuje.

 

Oficjalna strona artysty »Strona Hubro »Profil na Facebooku »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.