Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.



Darmowa impreza z mistrzem disco

Giorgio Moroder zaprasza w najbliższy piątek do Krakowa na „Dance2Cinema: Midnight Express Party”.

Słynny producent muzyczny, kompozytor i didżej, zdobywca trzech Oscarów, czterech Złotych Globów i czterech nagród Grammy – Giorgio Moroder po trzydziestu latach przerwy wrócił za konsolę. Już 19 maja, w ramach 10. edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, przy placu Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Krakowie, zaprezentuje swój specjalnie przygotowany na tę okazję set. Wstęp wolny!

Przygoda Giorgio Morodera z muzyką rozpoczęła się od fascynacji twórczością Paula Anki. Usłyszana przypadkiem „Diana” spowodowała, że  zaczął grać na gitarze i śpiewać piosenki. Po przeprowadzce do Niemiec zachwycił się możliwościami  syntezatora. W wywiadzie dla „The Talks” Moroder wspomina: „Wstrząsnął mną album zatytułowany „Switched-On Bach”, nagrany przez Wendy Carlos. Był to zbiór utworów Bacha, wykonywanych właśnie na syntezatorach. Zdałem sobie wtedy sprawę, że możliwości tego instrumentu są nieograniczone i koniecznie zapragnąłem wypróbować go w muzyce pop”.

Początkowo zaczął tworzyć disco – najpierw pod w projekcie Munich Machine. Potem pod wpływem dokonań Kraftwerk nagrał przełomowy dla tego gatunku album „From Here To Eternity” z 1977 roku. Sławę przyniósł mu jednak dopiero legendarny utwór „I Feel Love” nagrany z Donną Summer, który do dziś uważany jest za najbardziej wpływowe dzieło w kręgu muzyki pop. Potem Moroder przeniósł się do Hollywood, gdzie rozpoczął pracę w branży filmowej. Tam skomponował muzykę do hitów światowego kina, takich jak „Człowiek z blizną” Briana de Palmy czy „Midnight Express” Alana Parkera.

Trzykrotnie nagrodzony Oscarem (za wspomnianą ścieżkę dźwiękową do „Midnight Express”, za tytułową piosenkę do melodramatu „Flashdance” Adriana Lyne’a i kultowy utwór „Take My Breath Away” z filmu „Top Gun” Tony’ego Scotta), został też laureatem czterech Złotych Globów i czterech nagród Grammy. Pod koniec stulecia wycofał się z branży (z bilansem ponad stu złotych oraz platynowych płyt). Powrócił jednak w 2013 roku. Wówczas ukazał się krążek zespołu Daft Punk (wyróżniony nagrodą Grammy) z utworem „Giorgio by Moroder”, który wspólnie stworzył z formacją.

19 maja 2017 roku, w piątkową noc jubileuszowej edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, Giorgio Moroder po raz kolejny stanie za konsolą, prowadząc pierwszą w historii festiwalu imprezę „Dance2Cinema: Midnight Express Party with Giorgio Moroder”. Jedyne w swoim rodzaju, plenerowe dance party, rozpocznie się o godzinie 22. tuż obok dworca kolejowego w Krakowie, przy placu Jana Nowaka-Jeziorańskiego.

Imprezę zamknie polski didżej, kompozytor i producent – Wojtek Urbański, współtworzący electro-popowy duet Rysy. Tym razem zaprezentuje solowy projekt, który eksploruje inspiracje muzyką techno.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.