Clipping – There Existed an Addiction to Blood
Jarek Szczęsny:

Wrota piekieł zostały otwarte. 

MONOH – MONOH
Łukasz Komła:

W oparach myśli.

ISAN – Lamenting Machine
Paweł Gzyl:

Najbardziej wyciszona płyta angielskiego projektu.

Stephen Mallinder – Um Dada
Paweł Gzyl:

Efektowny powrót weterana.

Piernikowski – The best of moje getto
Jarek Szczęsny:

Ile w tobie jest z białasa. (Tekst zawiera przekleństwa)

Pyur – Oratorio For The Underworld
Paweł Gzyl:

Wędrówka do krainy między życiem a śmiercią.

Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.



Sonmi451 – Nachtmuziek

„Nie przeszkadzać”.

Do drużyny londyńskiej wytwórni Astral Industries dołączył Bernard Zwijzen, belgijski artysta tworzący od kilkunastu lat pod pseudonimem Sonmi451. Jego EP-ka „Nachtmuziek” to trzynaste wydawnictwo w katalogu Astral i – jak zawsze w przypadku tej oficyny – kolejna świetna dawka błogiego ambientu, tym razem zabarwionego minimalowymi pigmentami elektroniki.

Na przestrzeni swojej artystycznej aktywności Sonmi451 wydał aż 10 albumów, których listę otwiera „Vladivostok” wydany w 2005 nakładem U-Cover CDr Limited, a zamyka „Panta Rei” opublikowany przez Eilean Rec. „Nachtmuzik” to kompilacja 6 utworów Zwijzena, które ukazały się na jego wybranych wydawnictwach. I tak na „Nachtmuzik” trafiły: „Probe”, „Outer Shell” i „Bay Hatch” z albumu „Probes & Prisms” (2007 r., GreenhouseEffect), „Vladivostok” ze wspomnianego debiutu artysty oraz „Quiet Piece for Bram” i „Inner Structure” z EP-ki „The Quiet” (2006 r., Monotonik).

Pomimo kompilacyjnego charakteru „Nachtmuziek” tworzy spójną klimatyczną selekcję, obrazując charakterystyczny styl muzyki tworzonej przez Sonmi451, która opiera się na wysublimowanym połączeniu relaksacyjnego ambientu ze zmysłowymi brzmieniami minimalowymi, w których wirują subtelne ozdobniki.

W „Probe” są to zsamplowane japońskie wokale zestawione z nagraniami miejskiego field recordingu na tle rozciągniętych padów, opartych o pojedyncze dźwięki, oraz dubowych elementów tła, we „Vladivostok” dyskretne syntezatory z efektami grzechotek, których dźwięki przeskakują pomiędzy dwoma kanałami odsłuchu, w „Quiet Piece for Bram” urokliwe dzwonki, które w kolejnym „Inner Structure” otulone zostały jednostajnymi dronami i eksperymentalnymi szumidłami. W „Bay Hatch” Sonmi451 wyeksponował pojawiające się raz po raz wokale, a w „Outer Shell” sfiltrowane rytmiczne pulsacje, charakterystyczne dla odmian deep i minimal. To zdecydowanie jedna z najsubtelniejszych kompozycji z tracklisty „Nachtmuziek”, hipnotyzująca i pozwalająca na całkowity reset.

Sposób podania „Nachtmuziek” przedstawia okładka płyty, przygotowana w formie grafiki utrzymanej w stylu i konwencji towarzyszącej każdemu wydawnictwu Astral Industries. Wyciszone pomieszczenie, przytłumione światło i coś wygodnego pod głowę. Ewentualnie kartka z napisem „Nie przeszkadzać” na drzwiach. „Nachtmuziek” to gotowy 40-minutowy set, o brzmieniu pełnym dyskretnej przyjemności i ciepła, których chce się doświadczać w niezakłóconym spokoju. Świetne ambientowo-minimalowe doświadczenie.

1 kwietnia 2019 | Astral Industries

Profil Sonmi451 na Facebook » Profil Astral Industries na Facebook » Profil Astral Industries na Bandcamp »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Sonmi451 to zdaje się bohaterka atlasu chmur mitchella , u_cover fajny label !!!