Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.



Steffi & Virginia – Work A Change

Nastrojowe piosenki w rytmie electro.

Steffi i Virginia są związane ze sobą niemal od początku swych karier. Po raz pierwszy obie panie współpracowały przy debiutanckim albumie tej pierwszej – „Yours & Mine”. Ta druga ozdobiła swym efektownym głosem dwa nagrania umieszczone na tym wydawnictwie. Był rok 2011 – i kiedy pięć lat później Virgina postanowiła nagrać swój własny krążek, o jego wyprodukowanie poprosiła oczywiście między innymi Steffi. Tak powstał materiał na „Fierce For The Night”. Najnowszym przejawem kooperacji obu artystek jest zestaw dwóch EP-ek zatytułowany „Work A Change”.

„Be True To Me” otwiera go w wysmakowanym stylu – bo to nastrojowe electro, w którym oniryczne klawisze i funkowy bas stanowią bazę dla wyciszonego wokalu Virginii. „Sight From Above” ma mechaniczny rytm i metaliczne brzmienie, które jednak ożywia soulowy głos piosenkarki. „Help Me Understand” jest jeszcze bardziej dynamiczny – za sprawą nerwowych akordów i szybkiego bitu. Jest tu jednak również miejsce na śpiew Virginii – tym razem odwołujący się do klasycznych przebojów disco z lat 70. Pierwszy krążek kończy instrumentalna wersja tegoż nagrania.

W rozpoczynającym drugą płytę „Until You Are Begging” przenosimy się do nocnego Detroit – utwór ma bowiem rozmarzony nastrój, który tworzą matowe syntezatory i nostalgiczny wokal Virginii. Taneczna energia podszyta nowofalowym nerwem powraca z „Internal Bleeding”, który wnosi ze sobą komputerowe efekty i rozedrgane breaki. Tytułowy „Work A Change” ponownie uderza szybkim pulsem – niczym klasyczne nagrania Aux 88, określane niegdyś terminem „techno bass”. Soulową nutę wprowadza do utworu śpiew Virginii, nadając mu lekko tęskny ton. Na koniec znów dostajemy instrumental tejże kompozycji.

Taki a nie inny format „Work A Change” pokazuje, że to muzyka przede wszystkim adresowana do didżejów. I bez wątpienia nowe nagrania Stefii i Virginii zabrzmią w klubach z pełną mocą, wciągając na parkiet nawet najbardziej opornych. Kompozycji tych można jednak z powodzeniem słuchać poza dancefloorem, bo jest w nich zarówno dużo dobrych melodii, jak i melancholijnego nastroju. To właściwie w większości piosenki – można je więc sobie z powodzeniem zanucić. A we współczesnej muzyce tanecznej, wcale nie jest to takie oczywiste.

Ostgut Ton 2019

www.ostgut.de

www.facebook.com/Ostgut.Ton.OFFICIAL

www.facebook.com/djvirginia

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze