Rafael Anton Irisarri – Peripeteia
Jarek Szczęsny:

Ambient wagi ciężkiej.

Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.



Steffi & Virginia – Work A Change

Nastrojowe piosenki w rytmie electro.

Steffi i Virginia są związane ze sobą niemal od początku swych karier. Po raz pierwszy obie panie współpracowały przy debiutanckim albumie tej pierwszej – „Yours & Mine”. Ta druga ozdobiła swym efektownym głosem dwa nagrania umieszczone na tym wydawnictwie. Był rok 2011 – i kiedy pięć lat później Virgina postanowiła nagrać swój własny krążek, o jego wyprodukowanie poprosiła oczywiście między innymi Steffi. Tak powstał materiał na „Fierce For The Night”. Najnowszym przejawem kooperacji obu artystek jest zestaw dwóch EP-ek zatytułowany „Work A Change”.

„Be True To Me” otwiera go w wysmakowanym stylu – bo to nastrojowe electro, w którym oniryczne klawisze i funkowy bas stanowią bazę dla wyciszonego wokalu Virginii. „Sight From Above” ma mechaniczny rytm i metaliczne brzmienie, które jednak ożywia soulowy głos piosenkarki. „Help Me Understand” jest jeszcze bardziej dynamiczny – za sprawą nerwowych akordów i szybkiego bitu. Jest tu jednak również miejsce na śpiew Virginii – tym razem odwołujący się do klasycznych przebojów disco z lat 70. Pierwszy krążek kończy instrumentalna wersja tegoż nagrania.

W rozpoczynającym drugą płytę „Until You Are Begging” przenosimy się do nocnego Detroit – utwór ma bowiem rozmarzony nastrój, który tworzą matowe syntezatory i nostalgiczny wokal Virginii. Taneczna energia podszyta nowofalowym nerwem powraca z „Internal Bleeding”, który wnosi ze sobą komputerowe efekty i rozedrgane breaki. Tytułowy „Work A Change” ponownie uderza szybkim pulsem – niczym klasyczne nagrania Aux 88, określane niegdyś terminem „techno bass”. Soulową nutę wprowadza do utworu śpiew Virginii, nadając mu lekko tęskny ton. Na koniec znów dostajemy instrumental tejże kompozycji.

Taki a nie inny format „Work A Change” pokazuje, że to muzyka przede wszystkim adresowana do didżejów. I bez wątpienia nowe nagrania Stefii i Virginii zabrzmią w klubach z pełną mocą, wciągając na parkiet nawet najbardziej opornych. Kompozycji tych można jednak z powodzeniem słuchać poza dancefloorem, bo jest w nich zarówno dużo dobrych melodii, jak i melancholijnego nastroju. To właściwie w większości piosenki – można je więc sobie z powodzeniem zanucić. A we współczesnej muzyce tanecznej, wcale nie jest to takie oczywiste.

Ostgut Ton 2019

www.ostgut.de

www.facebook.com/Ostgut.Ton.OFFICIAL

www.facebook.com/djvirginia

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze