LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



Steffi & Virginia – Work A Change

Nastrojowe piosenki w rytmie electro.

Steffi i Virginia są związane ze sobą niemal od początku swych karier. Po raz pierwszy obie panie współpracowały przy debiutanckim albumie tej pierwszej – „Yours & Mine”. Ta druga ozdobiła swym efektownym głosem dwa nagrania umieszczone na tym wydawnictwie. Był rok 2011 – i kiedy pięć lat później Virgina postanowiła nagrać swój własny krążek, o jego wyprodukowanie poprosiła oczywiście między innymi Steffi. Tak powstał materiał na „Fierce For The Night”. Najnowszym przejawem kooperacji obu artystek jest zestaw dwóch EP-ek zatytułowany „Work A Change”.

„Be True To Me” otwiera go w wysmakowanym stylu – bo to nastrojowe electro, w którym oniryczne klawisze i funkowy bas stanowią bazę dla wyciszonego wokalu Virginii. „Sight From Above” ma mechaniczny rytm i metaliczne brzmienie, które jednak ożywia soulowy głos piosenkarki. „Help Me Understand” jest jeszcze bardziej dynamiczny – za sprawą nerwowych akordów i szybkiego bitu. Jest tu jednak również miejsce na śpiew Virginii – tym razem odwołujący się do klasycznych przebojów disco z lat 70. Pierwszy krążek kończy instrumentalna wersja tegoż nagrania.

W rozpoczynającym drugą płytę „Until You Are Begging” przenosimy się do nocnego Detroit – utwór ma bowiem rozmarzony nastrój, który tworzą matowe syntezatory i nostalgiczny wokal Virginii. Taneczna energia podszyta nowofalowym nerwem powraca z „Internal Bleeding”, który wnosi ze sobą komputerowe efekty i rozedrgane breaki. Tytułowy „Work A Change” ponownie uderza szybkim pulsem – niczym klasyczne nagrania Aux 88, określane niegdyś terminem „techno bass”. Soulową nutę wprowadza do utworu śpiew Virginii, nadając mu lekko tęskny ton. Na koniec znów dostajemy instrumental tejże kompozycji.

Taki a nie inny format „Work A Change” pokazuje, że to muzyka przede wszystkim adresowana do didżejów. I bez wątpienia nowe nagrania Stefii i Virginii zabrzmią w klubach z pełną mocą, wciągając na parkiet nawet najbardziej opornych. Kompozycji tych można jednak z powodzeniem słuchać poza dancefloorem, bo jest w nich zarówno dużo dobrych melodii, jak i melancholijnego nastroju. To właściwie w większości piosenki – można je więc sobie z powodzeniem zanucić. A we współczesnej muzyce tanecznej, wcale nie jest to takie oczywiste.

Ostgut Ton 2019

www.ostgut.de

www.facebook.com/Ostgut.Ton.OFFICIAL

www.facebook.com/djvirginia

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze