Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.

Apparat – Capri-Revolution (Soundtrack)
Mateusz Piżyński:

Pierwsza odsłona serii muzyki filmowej Saschy Ringa.

Grischa Lichtenberger – KAMILHAN; il y a péril en la demeure
Paweł Gzyl:

Chrzęszczące ballady.

KeiyaA – Forever Ya Girl
Jarek Szczęsny:

Niepasujące do siebie puzzle.

Atom™ & Jacek Sienkiewicz – Stal
Jarek Szczęsny:

Gotujące się chemikalia.



3 pytania – Paweł Stachowiak

Pracoholiczny basista znany z EABS czy z zespołu Hatti’ego Vatti’ego odpowiada nam czego obecnie słucha i nad czym właśnie pracuje.

Paweł Stachowiak to przede wszystkim basista zespołów EABS, KROKI, Błoto, Hatti Vatti oraz mocno elektronicznego projektu Siema Ziemia, którego album ukaże się już 23.04.20. Mimo młodego wieku Stachowiak ma już na swoim koncie dwadzieścia cztery albumy, na których występuje w roli muzyka lub/i kompozytora. Jego gitara basowa wybrzmiała na licznych występach podczas tras koncertowych po całym świecie. Ostatnio próbuje swoich sił jako producent (,np. na płycie Pauliny Przybysz). Poza tym współpracował m.in. z Michałem Urbaniakiem, Tenderloniousem czy Bitmaminą. Miał też przyjemność wystąpić na scenie z Marcusem Millerem. Przez Jazz Forum od trzech lat Paweł Stachowiak uznawany jest za jednego z najlepszych rodzimych basistów obok czołowych wirtuozów tego instrumentu.

Czego ostatnio słuchasz?
Słucham ostatnio bardzo dużo różnych gatunków muzycznych, ale jeśli chodzi o konkretne przykłady albumów to oczywiście najnowszy album Thundercata „It Is What It Is”. Z miłą chęcią wracam do albumów Milesa Davisa „Bitches Brew”, Kirkisa „Liverbleach EP”, Wajatta „Don’t Let Get You Down”, Tigrana Hamasyana „Mockroot”, Ari’ego Hoeniga „Conners Days”, Power of the Horns „Polska”, SUN RA „God is More Than Love Can Ever Be”, Johna Coltrane’a „om”, Yusefa Lateefa „Cry!-Tender” czy Pharoaha Sandersa „Black Unity”.

Nad czym obecnie pracujesz?
Jeśli chodzi o moją pracę to oczywiście komponuję utwory z myślą o zespołach z którymi gram. Oczywiście nie zapominam również o swoich rzeczach, które mam z tyłu głowy i jakieś małe zalążki ciągle powstają w moim notatniku – tak naprawdę czas pokaże co przyniesie los. Obecnie staram się współpracować z różnymi muzykami i w tym ciężkim dla nas okresie dążę do stworzenia mikromuzycznego, internetowego świata. W zasadzie za dużo nie mogę powiedzieć, ale obiecuję, że będzie się działo. W namacalny sposób co możemy posłuchać, to oczywiście nowe wydawnictwo zespołu Błoto, a niebawem album Siema Ziemia i potem EABS oraz Kroki.

Jaki cudzy występ (set/ koncert) zrobił ostatnio lub/i w ogóle w życiu na Tobie największe wrażenie?
Ogromne wrażenie, które pozostało mi w sercu to oczywiście koncert Thundercata parę lat temu na OFF Festivalu. Poza tym koncert zespołu Meshuggah z 2018 w klubie Progresja. Z pewnością niezapomniany jest dla mnie też koncert Gilad Hekselman Trio podczas XJAZZ FESTIVAL 2017 Berlin. Z niedawnych rzeczy Makaya McCraven w ramach JAZZtopad 2019 we Wrocławiu.


Meshuggah @ Progresja 2018


Thundercat @ Off Festival 2016

fot. Ola Bodnaruś

https://www.facebook.com/ziemiasiema/
https://www.facebook.com/blotoquartet/
https://www.facebook.com/krokimusic/
https://www.facebook.com/ElectroAcousticBeatSessions/

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze