Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.

I Hate Models – L’Age De Metamorphoses
Paweł Gzyl:

Techno o metalowej furii i symfonicznym rozmachu.



Zapraszamy na Festiwal C3

W dniach 1-3 grudnia w Gdańsku odbędzie się pierwsza polska edycja Festiwalu C3. Jej kuratorem jest Michał Jacaszek.

Historia zachodniej muzyki klasycznej zna wiele przykładów kompozytorów czerpiących inspiracje z muzyki popularnej, dając tym samym impuls do jej dalszego rozwoju. W ostatnich latach powstały znakomite dzieła, które są przykładem łączenia współczesnej muzyki poważnej i muzyki elektronicznej czy klubowej – począwszy od muzyki techno o prostej strukturze po muzykę eksperymentalną i ambientową. To właśnie ten obszar – spotkania tego, co klasyczne i klubowe – oraz wynikające z niego nowe formy i zjawiska muzyczne są przedmiotem zainteresowania Festiwalu C3 – Club Contemporary Classical.

W 2011 Festiwal C3 odbywać się będzie w trzech miastach: Berlinie, Essen i Gdańsku, w każdym z nich przygotowano unikalny program, wynikający ze specyfiki danej lokalizacji. Nowe spojrzenie na to, co zastane, z wykorzystaniem współczesnych środków – to podejście łączy lokalizacje Festiwalu C3 oraz prezentowaną tam muzykę. Powstałe w poprzemysłowych budynkach kluby (Berghain, Radialsystem, Zeche Zollverein) i dawny niemiecki kościół protestancki (Kościół Św. Jana w Gdańsku) są dobrym przykładem stwarzania nowych możliwości w dotąd opuszczonych miejscach.

Artyści polskiej edycji to:

Hauschka  – niemiecki pianista materiał z ostatniego albumu „Salon Des Amateurs”, w którym wykorzystuje „preparowany” fortepian jako instrument perkusyjny oraz łączy jego dźwięk z minimalistycznym techno i house`m, perkusją i instrumentacją orkiestrową.

Sebastian Meissner & Kwartludium – wspólny projekt zatytułowany „Solid State Transmitters”, czyli elektro-akustyczne reinterpretacje utworów zespołów skupionych wokół amerykańskiej wytwórni SST, takich jak Sonic Youth, Dinosaur Jr, czy Soundgarden.

http://www.youtube.com/watch?v=kGJmMo_-Tuo

Kai Schumacher – wirtuoz fortepianu i muzyk popowy, który zaprezentuje unikalne połączenie współczesnej klasyki, techno, i jazzu, wykorzystując fortepian, toy-piano i elektronikę. Na program składają się utwory takich współczesnych kompozytorów, takich jak Jacob R, Christopher Biggs, Keith Kirchoff, Gene Pritsker i Carolyn Yarnell.

Moritz Eggert – niemiecki pianiasta i kompozytor znany z post-modernistycznych ekstrawagancji. Autor kontrowersyjnej opery „The Snail”, którą prasa nad Renem okrzyknęła… „ohydną porno-operą”. Na Festiwalu C3 w Gdańsku wystąpi z duetem Schraeng grającym na gitarach elektrycznych.

Zeitkratzer –  jeden z najbardziej uznanych zespołów muzyki współczesnej w Niemczech. Na Festiwalu C3 zaprezentuje program złożony z dwóch części. Na pierwszą z nich składać się będą instrumentalne wersje utworów ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, które powstało w 1957 roku. W drugiej części zespół przedstawi kompozycje Terre’go Thaemlitza (aka DJ Spirnkles), które łączą w sobie różne gatunki i formy muzyczne – od deep house`u, przez ambient do elektroakustycznych wariacji.

http://www.youtube.com/watch?v=zfyGlYguBmc

Nemezis – ceniona formacja Łukasza Pawlaka, która działając od piętnastu lat, przeszła intrygującą ewolucję od preparowanego industrialu do nowoczesnego ambientu. Formacja przedstawi kolaż współczesnych utworów Pawła Mykietyna na orkiestrę i wiolonczelę oraz industrialno-ambientowych dźwięków. Muzyce towarzyszyć będą wizualizacje Malwiny de Brade.

Jacaszek & Silva Rerum – ceniony polski twórca zaprezentuje muzykę z najnowszego albumu „Glimmer” z akompaniamentem klawesynu (Ignacy Wiśniewski) i klarnetu basowego (Andrzej Wojciechowski), ale pojawią się też barokowe reinterpretacje muzyki z płyty „Treny” w wykonaniu kwartetu Silva Rerum.

http://www.youtube.com/watch?v=-yjYV-CTd9A

Więcej informacji: www.c3festival.com

Foto: Silva Rerum

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. de

    W tamtym roku na Wigrach, powiedziałam że mam nowego boga, i że to zeikratzer bóg. Trzeba jechać !

  2. 99vadim

    yeah, Zeitkratzer!