The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.

Upsammy – Zoom
Paweł Gzyl:

Zbliżenie na kruche piękno.



Eklektik Session #1 – Erlend Apneseth Trio

Jesteśmy coraz bliżej tegorocznej edycji Eklektik Session we Wrocławiu, która w tym roku odbędzie się w dniach 4-6 października. Wyjątkowi artyści i niecodzienne lokalizacje koncertowe, tylko na Eklektik Session! Poznajcie muzykę norweskiego Erlend Apneseth Trio

Eklektik Session prezentuje w tym roku wyjątkowo wyrafinowaną mieszkankę dźwięków świata w wykonaniu wirtuozów muzycznej narracji. Przez trzy festiwalowe dni w unikatowych lokalizacjach Wrocławia zagrają artyści z Japonii, Turcji, Izraela, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Wszyscy muzycy wystąpią na jednej scenie podczas wspólnego koncertu finałowego pod szyldem Eklektik Orchestra.

Erlend Apneseth Trio / 4 października, godz. 21.30 / Muzeum Teatru im. Henryka Tomaszewskiego

Erlend Apneseth jest jednym z najbardziej znanych graczy na skrzypcach z regionu Hardanger, które określa się w Norwegii słowem „hardingfele”. Zakorzeniony w tradycji Apneseth w ostatnich latach wkroczył na improwizowaną scenę muzyki współczesnej, która stała się jego nowym domem. Debiutanckie nagranie „Blikkspor”, wyprodukowane przez uznanego norweskiego trębacza Arve Henriksena, zyskało uznanie krytyków, zarówno z ludowych, jazzowych, jak i współczesnych magazynów muzycznych. Jego drugi album z perkusistą Øyvindem Hegg-Lunde (Building Instrument, José González) i gitarzystą Stephanem Meidellem (Cakewalk, Krachmacher) został wydany w lutym 2016 r. w norweskiej wytwórni Hubro i otrzymał świetne recenzje zarówno od krajowych, jak i międzynarodowych mediów takich jak BBC Music Magazine i MOJO.

W 2016 r. Erlend Apneseth napisał kompozycje na zamówienie Førde International Folk Festival w wykonaniu kwintetu złożonego z Ole Morten Vågana (kontrabas) Hansa Hulbækmo (perkusja), Stein Urheima (gitary, bozoki), Erika Rydvalla (nyckelharpa) i samego Apnesetha. Muzyka została zarejestrowana i wydana w kwietniu 2017 r. We wrześniu tego samego roku artysta wydał także drugi album w wytwórni Hubro, zatytułowany „Åra”. We Wrocławiu Erlend Apnesth zakończy pierwszy dzień festiwalu Eklektik Session występem w trio w Muzeum Teatru, w dawnym skrzydle południowym wrocławskiego Pałacu Królewskiego na placu Wolności. Koncert oprawi wizualnie Tord Knudsen. Muzycy dołączą również do finałowej Eklektik Orchestra.

Nasze recenzje płyt Erlend Apneseth Trio:

 

Bilety

Sprzedaż biletów odbywa się za pośrednictwem www.goout.net z wyjątkiem wydarzeń z 4 października – bilety na wydarzenia w Muzeum Pana Tadeusza (Takuya Nakamura, Berke Can Özcan) dostępne są na www.bilety.ossolineum.pl i w kasach muzeum.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze