Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Eklektik Session #1 – Erlend Apneseth Trio

Jesteśmy coraz bliżej tegorocznej edycji Eklektik Session we Wrocławiu, która w tym roku odbędzie się w dniach 4-6 października. Wyjątkowi artyści i niecodzienne lokalizacje koncertowe, tylko na Eklektik Session! Poznajcie muzykę norweskiego Erlend Apneseth Trio

Eklektik Session prezentuje w tym roku wyjątkowo wyrafinowaną mieszkankę dźwięków świata w wykonaniu wirtuozów muzycznej narracji. Przez trzy festiwalowe dni w unikatowych lokalizacjach Wrocławia zagrają artyści z Japonii, Turcji, Izraela, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Wszyscy muzycy wystąpią na jednej scenie podczas wspólnego koncertu finałowego pod szyldem Eklektik Orchestra.

Erlend Apneseth Trio / 4 października, godz. 21.30 / Muzeum Teatru im. Henryka Tomaszewskiego

Erlend Apneseth jest jednym z najbardziej znanych graczy na skrzypcach z regionu Hardanger, które określa się w Norwegii słowem „hardingfele”. Zakorzeniony w tradycji Apneseth w ostatnich latach wkroczył na improwizowaną scenę muzyki współczesnej, która stała się jego nowym domem. Debiutanckie nagranie „Blikkspor”, wyprodukowane przez uznanego norweskiego trębacza Arve Henriksena, zyskało uznanie krytyków, zarówno z ludowych, jazzowych, jak i współczesnych magazynów muzycznych. Jego drugi album z perkusistą Øyvindem Hegg-Lunde (Building Instrument, José González) i gitarzystą Stephanem Meidellem (Cakewalk, Krachmacher) został wydany w lutym 2016 r. w norweskiej wytwórni Hubro i otrzymał świetne recenzje zarówno od krajowych, jak i międzynarodowych mediów takich jak BBC Music Magazine i MOJO.

W 2016 r. Erlend Apneseth napisał kompozycje na zamówienie Førde International Folk Festival w wykonaniu kwintetu złożonego z Ole Morten Vågana (kontrabas) Hansa Hulbækmo (perkusja), Stein Urheima (gitary, bozoki), Erika Rydvalla (nyckelharpa) i samego Apnesetha. Muzyka została zarejestrowana i wydana w kwietniu 2017 r. We wrześniu tego samego roku artysta wydał także drugi album w wytwórni Hubro, zatytułowany „Åra”. We Wrocławiu Erlend Apnesth zakończy pierwszy dzień festiwalu Eklektik Session występem w trio w Muzeum Teatru, w dawnym skrzydle południowym wrocławskiego Pałacu Królewskiego na placu Wolności. Koncert oprawi wizualnie Tord Knudsen. Muzycy dołączą również do finałowej Eklektik Orchestra.

Nasze recenzje płyt Erlend Apneseth Trio:

 

Bilety

Sprzedaż biletów odbywa się za pośrednictwem www.goout.net z wyjątkiem wydarzeń z 4 października – bilety na wydarzenia w Muzeum Pana Tadeusza (Takuya Nakamura, Berke Can Özcan) dostępne są na www.bilety.ossolineum.pl i w kasach muzeum.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze