Wpisz i kliknij enter

12. Dni Muzyki Nowej: 21 – 24 kwietnia 2022 / Gdańsk

21 kwietnia startuje w Gdańsku 12. edycja Dni Muzyki Nowej! Sprawdźcie program!

Klub Żak zaprasza w podróż w kierunku najświeższych i najbardziej zaskakujących połączeń stylistycznych, gdzie świat muzyki współczesnej nawiązuje elektryzujący kontakt z elektronicznymi eksperymentami, awangardą i szeroko rozumianą jazzową improwizacją. To lawirowanie między głębią instrumentów akustycznych a syntetyką brzmień elektronicznych, między duetem a kwartetem.

Tegoroczna edycja festiwalu będzie obfitować w znakomite składy smyczkowe z Polski i zagranicy. W tej linii rodzimą scenę będzie reprezentować gdański NeoQuartet z premierowym wykonaniem materiału „String Theory”. Z Wielkiej Brytanii przyjedzie słynny Arditti Quartet, który nieprzerwanie działa od roku 1974! Koncerty z Nową Brytyjską Muzyką nadal są w Polsce rzadkością, ale  zróżnicowany program w wykonaniu jednego z najbardziej utytułowanych kwartetów z Wysp pozwoli w jeden wieczór zapoznać się z przekrojem ostatnich trzech dekad gatunku w twórczości wybitnych kompozytorów.

Kolejna niespodzianka przygotowana na 12. Dni Muzyki Nowej to koncert norweskiego Cikada String Quartet, który od początku liczącej ponad trzy dekady działalności specjalizuje się w wykonywaniu utworów współczesnych kompozytorów, o czym publiczność Dni Muzyki Nowej miała już okazję się przekonać – norweski kwartet wystąpił w Gdańsku w 2014 roku z gościnnym udziałem Dominika Bukowskiego i repertuarem Hansa Abrahamsena, Krzysztofa Pendereckiego oraz Caroli Bauckholt. Po ośmiu latach wracają z muzyką dwóch urodzonych w latach 80. Kompozytorek: Clary Iannotta i Rebeki Sofii Ahvenniemi, a także z kompozycją profesora Grieg Academy w Bergen, Dániela Pétera Biró.

Podczas budzącej się do życia wiosny wystąpi z premierowymi kompozycjami duet Zima Stulecia stworzony przez członków formacji EABS i Błoto, czyli Marka „Latarnika” Pędziwiatra i Marcina Raka. Ich Zima Stulecia to zaskakujące przemieszanie elementów jazzu z muzyką elektroniczną. Łotewskie Trio z Rygi Pamirt, zaczynające karierę w 2018 roku od muzyki metalowej, przybliży gdańskiej publiczności swoją wizję muzyki eksperymentalnej.

12. Dni Muzyki Nowej to również różnorodne duety, poza wspomnianą Zimą Stulecia w Gdańsku zagra Wood Organization (Szymon Pimpon Gąsiorek / Tomo Jacobson), czyli polsko-duński skład poruszający się na styku repetytywnych, akustycznych groove’ów i abstrakcyjnej elektroniki. Czesi Irena & Vojtěch Havlovi tworzą wspólnie muzykę od połowy lat 80., odwołując się zarówno do europejskiej tradycji z ubiegłych stuleci, jak i do współczesnego indie folku czy ambientu.

Program dopełnią nowe nagrania duetu Psychogeografia (Paweł Krzaczkowski aka Zajwert / Piotr Łyszkiewicz aka Łycha). Brzmienie zespołu definiują oryginalne barwy syntezatorów, ekspresyjne dźwięki saksofonów i klarnetu basowego oraz perkusyjno-melodyczne frazy preparowanego pianina (live lub z wykorzystaniem resamplingu).


Dni Muzyki Nowej nawiązują do wcześniejszych projektów Klubu Żak: Art rhythmic depot (2005), Avant Festival (2006) i Dni Nowej Muzyki (2002). W nowej formule festiwal jest organizowany od 2011 roku. Na DMN dotychczas wystąpili m.in.: Artur Zagajewski – Staloocy, Johannes Kreidler, Małgorzata Walentynowicz, Stefan Wesołowski, Charlotte Hug & Frederic Blondy, Sidsel Enresen & Jan Bang, Neue Vocalsolisten, Cikada Quartet feat. Dominik Bukowski, Stockhausen & Héral, Hilary Hahn & Hauschka, NeoQuartet, Nils Frahm, Pianohooligan, Ólafur Arnalds, Kwartet Śląski, Johann Johannsson with String Quartet, Kronos Quartet, Hildur Gudnadóttir, Resina, Midori Hirano, Jacaszek czy Radical Polish Ansambl.


PROGRAM:

21.04.2022 / G.19.00 / czwartek

NeoQuartet / String Theory – premiera

Karolina Piątkowska-Nowicka – skrzypce elektryczne / Paweł Kapica – skrzypce elektryczne / Michał Markiewicz – altówka elektryczna / Krzysztof Pawłowski – wiolonczela elektryczna / Radosław Deruba – wizualizacje / Marcin Kowalczyk – realizacja dźwięku

Arditti Quartet / Music from the UK

Irvine Arditti – skrzypce / Ashot Sarkissjan – skrzypce / Lucas Fels – wiolonczela / Ralf Ehlers – altówka

 

22.04.2022 / G.20.00 / piątek

Wood Organization / Drimpro

Tomo Jacobson – guimbri, ribon midi controler, wokal / Szymon Pimpon Gąsiorek – perkusja, OP-Z, wokal

Cikada String Quartet 

Karin Hellqvist – skrzypce / Odd Hannisdal – skrzypce / Bendik Foss – altówka / Inga Byrkjeland– wiolonczela

 

23.04.2022 / G.20.00 / sobota

Psychogeografia / materiał premierowy

Paweł Krzaczkowski aka Zajwert – syntezatory, sampling / Piotr Łyszkiewicz aka Łycha – saksofony, klarnet kontraltowy, elektronika

Pamirt / pierwszy raz w Polsce

Kristiana Karklina – wokal, fortepian / Edvards Percevs – perkusja / Edgars Gultnieks – gitara elektryczna, gitara basowa

 

24.04.2022 / G.19.00 / niedziela

Zima Stulecia / premiera

Marek „Latarnik” Pędziwiatr – instrumenty klawiszowe / Marcin Rak – perkusja

Irena & Vojtěch Havlovi / Saving One Who Was Dead / Little Crusader

Irena Havlová – głos, viola da gamba / Vojtěch Havel – wiolonczela

 

  • Bilety na 21.04 i 22.04

40 zł – ulgowe* / 75 zł – zniżka* na Kartę do Kultury / 80 zł – bez zniżek

  • Bilety na 23.04 i 24.04

30 zł – ulgowe* / 55– zniżka* na Kartę do Kultury / 60 zł – bez zniżek

»»» KUP BILETY «««

12. Dni Muzyki Nowej

NeoQuartet to kwartet smyczkowy złożony z absolwentów Akademii Muzycznych w Gdańsku, Warszawie i Lucernie. NeoQuartet jest jednym z najciekawszych i najprężniej działających zespołów specjalizujących się w muzyce współczesnej w Europie. Tworzą go: Karolina Piątkowska-Nowicka – (skrzypce), Paweł Kapica – (skrzypce), Michał Markiewicz – (altówka) i Krzysztof Pawłowski -(wiolonczela). Artyści za swój cel stawiają sobie promocję twórczości głównie młodych kompozytorów. Członkowie NeoQuartet to pasjonaci sztuki współczesnej, chętni do nowatorskich poszukiwań, otwarci na współpracę z najbardziej wymagającymi artystami.

„Nie do przecenienia jest to, co robi NeoQuartet dla trójmiejskiego życia artystycznego, dla poszerzania świadomości i percepcji odbiorców” – tak pisała Małgorzata Kęsicka w podsumowaniu swojej relacji z 10. edycji gdańskiego festiwalu NeoArte 2021 / Ruch Muzyczny.

NeoQuartet jest laureatem prestiżowej Pomorskiej Nagrody Artystycznej w roku 2019. Był również nominowany do szeregu innych nagród (Sztorm Roku, Fryderyki). Zespół ma na koncie dziesięć albumów wydanych dla polskich, niemieckich, greckich i amerykańskich wytwórni. Od 2017 roku NeoQuartet poszerzył swoje instrumentarium o elektryczne instrumenty smyczkowe midi, syntezatory oraz loopery. Projekt Neo Electric Quartet jest unikatowym zjawiskiem na światowej scenie muzyki nowej. NeoQuartet koncertuje w Polsce, Europie, Azji i USA. W latach 2012 – 2021 wykonał ponad 500 koncertów niemal na całym świecie, grając między innymi w tak prestiżowych salach jak Carnegie Hall w Nowym Jorku, czy Forbidden City Concert Hall w Pekinie. Zespół jest organizatorem własnego festiwalu NeoArte – Syntezator Sztuki, który odbywa się corocznie w Gdańsku.

Podczas 12. Dni Muzyki Nowej NeoQuartet zaprezentuje premierowy materiał pt. „String Theory” (Requiem Records), będący jednocześnie ich pierwszym albumem z autorską muzyką. To dźwiękowa opowieść wiodąca przez współczesną klasykę, jazz, minimal, rock, fusion, trans i techno – światy, które od zawsze  inspirowały członków NeoQuartetu. Kosmiczne brzmienia elektrycznych instrumentów, ambientowe przestrzenie, kompozycje, które tworzą spójny koncept dramaturgiczny, to wszystko przenosi słuchacza w nierealny świat, w który nie sposób się nie zatopić.

12. Dni Muzyki Nowej

Arditti Quartet

Brytyjska muzyka jest dzisiaj – wraz z amerykańską – najpotężniejszą, najdalej sięgającą gałęzią branży, ale jeszcze na początku XX wieku zainteresowanie jej wytworami było niewielkie. Przez największe sale koncertowe Londynu przewijały się wprawdzie tuzy ze wszystkich znaczących szkół europejskich, niektórzy – jak Georg Friedrich Händel – zostali nawet na stałe, ale do rodzimych kompozytorów podchodzono z rezerwą. Uprzedzenia jako pierwsi przełamali Charles Villiers Stanford i Hubert Parry, prekursorzy nowej brytyjskiej tradycji muzycznej, a występ Arditti Quartet z repertuarem „Music from the UK” ukaże pokłosie ich śmiałych poczynań w czterech utworach późniejszych pokoleń najważniejszych kompozytorów pochodzących z Wielkiej Brytanii.

Najstarszym z nich jest Harrison Birtwistle, artysta lubujący się w niemal pustelniczym trybie życia, który podczas pobytu na odludnym archipelagu Hebrydy skomponował utwór „Tree of Strings” – melancholijny, niekiedy niepokojący, opowiadający historię malowniczego, pozornie spokojnego miejsca, gdzie jeszcze w XIX wieku religijny dekret zabraniał odgrywania muzyki, a lokalna ludność została niemal całkowicie wymordowana w trakcie czystek wymierzonych w szkockie klany i tradycje.

Element refleksyjny jest obecny także w twórczości Jonathana Harveya, którego życiu towarzyszyła ciągła przemiana duchowa, począwszy od konserwatywnego anglikanizmu, skończywszy na buddyzmie (jego najbardziej rozpoznawalnym utworem pozostaje „I Love The Lord”). Związek z Arditti Quartet ma jednak dla niego znacznie głębsze znaczenie, współpracowali ze sobą od końcówki lat 70., a cztery kwartety smyczkowe (oraz jedno trio) skomponowane przez Harveya od początku tworzone były z myślą o wykonaniu przez grupę Irvine’a Ardittiego. Tym samym podczas Dni Muzyki Nowej „String Quartet No. 2” będzie można usłyszeć w wykonaniu możliwie najbliższym oryginałowi.

Także Brianowi Ferneyhough temat transcendentu nie jest obcy, ale jego stanowisko zakłada odejście od postrzegania muzyki jako zjawiska abstrakcyjnego. Uważa, że „kompozycja powinno wchodzić w dialog ze słuchaczem, jak gdyby była świadomym bytem”, co w „Dum Transisset I-IV” przejawia się nieustannymi skokami ze skrajności w skrajność, od niemalże ciszy i łagodności po wybuchy wywoływane gwałtownymi pociągnięciami smyczków.

Najmłodszy w tym gronie James Clarke wyraźnie zmierza w odmiennym kierunku, jego twórczość bywa wręcz określana jako „nie-brytyjska”, co „Kwartet smyczkowy nr 5” doskonale odzwierciedla, przypominając motoryczną pracę urządzenia przemysłowego, które na zmianę zagłusza otoczenie hałasem i milknie. Arditti Quartet to pierwsi wykonawcy tej zaledwie dwuletniej kompozycji, a tegoroczne Dni Muzyki Nowej będą pierwszą okazją, by usłyszeć ją w Polsce.

Koncerty z Nową Brytyjską Muzyką nadal są w Polsce rzadkością, ale tak zróżnicowany program w wykonaniu jednego z najbardziej utytułowanych kwartetów z Wysp pozwoli w jeden wieczór zapoznać się z przekrojem ostatnich trzech dekad gatunku w twórczości czterech wybitnych kompozytorów. Sam kwartet działa nieprzerwanie od 1974 roku, po raz pierwszy wystąpił z repertuarem Krzysztofa Pendereckiego podczas nadawania polskiemu kompozytorowi tytuły Honorowego Członka Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie i jest laureatem licznych nagród, w tym Ernst von Siemens Music Prize, nagrody przeznaczonej przede wszystkim dla kompozytorów (w 1983 roku otrzymał ją Witold Lutosławski), którą odebrali jako jedyny kwartet w historii.

12. Dni Muzyki Nowej

Wood Organization to otwarta formacja oparta na kopenhaskim duecie perkusisty Szymona Gąsiorka i kontrabasisty Tomo Jacobsona. Początkowo zespół oddany był improwizacji czerpiącej inspirację z dźwięków przyrody i celebracji ich współbrzmień. W 2017 roku wydali pierwszą, dobrze ocenianą kasetę, na której wystąpili także saksofonista Lars Greve, wiolonczelistka Freya Schack-Arnott czy na drugim kontrabasie Franciszek Pospieszalski. Obecnie duet podążył w nowym kierunku, który nazwali drimpro. Nowe brzmienie Wood Organization to unikalne połączenie repetytywnych, akustycznych groove’ów z abstrakcyjną elektroniką, które swobodnie formowane korzystają z wszelakich wpływów: od free jazzu, przez pop, reggae i etno, do muzyki elektronicznej. 1 września 2021 r. ukazał się drugi album zespołu zatytułowany „Drimpro” (Love & Beauty Music).

„Zmiany tempa i tekstury, od dronów przez całkiem piosenkowe albo dynamiczne, drażniące podkłady po… etniczne przestery wokalne. Nie sposób zgubić uwagi ani stracić zainteresowania kolejnym dźwiękiem” – Janusz Falkowski / JazzPress.

„Istotne, że znalazłem na tej płycie dla siebie mnóstwo inspiracji, a kawałki takie jak „Dzień Dobry”, „Morning Ptuck”, brawurowe „Global” i „Last Novak”, a także niemalże suita „Drimpro Song” utkana  z dźwięków jakie każdego dnia słyszymy u siebie w domu, należą po prostu do najlepszych jakie w tym roku miałem okazję słyszeć. Brawo!” – Maciej Nowotny / Polish-jazz.blogspot.com

„Oto projekt, który jest idealną hybrydą między muzyką przemyślaną i rozwiniętą w sensie bardzo precyzyjnego dyskursu a wielką pozorną nonszalancją w wolności i odpuszczaniu, które dopuszczają największe różnice” – Matthieu Jouan / Citizenjazz.com

12. Dni Muzyki Nowej

Cikada String Quartet od początku liczącej ponad trzy dekady działalności specjalizuje się w wykonywaniu utworów współczesnych kompozytorów, o czym publiczność Dni Muzyki Nowej miała już okazję się przekonać – norweski kwartet wystąpił w Gdańsku w 2014 roku z gościnnym udziałem Dominika Bukowskiego i repertuarem Hansa Abrahamsena, Krzysztofa Pendereckiego oraz Caroli Bauckholt. Po ośmiu latach wracają z muzyką dwóch urodzonych w latach 80. kompozytorek, a także z utworem zaprzyjaźnionego profesora Grieg Academy w Bergen.

Brak kobiecej reprezentacji w nowej muzyce nie jest kwestią jakości, tylko ignorancji – twierdzi pochodząca z Włoch, mieszkająca w Berlinie Clara Iannotta, której utwory wykonywali między innymi Quatuor Diotima, Ensemble Intercontemporain czy Neue Vocalsolisten, a jej twórczość dobitnie potwierdza te słowa. W Żaku będziemy mogli usłyszeć jeden z najświeższych skomponowanych przez nią utworów, ukończone w 2018 roku „Dead Wasps in the Jam-Jar (III)”, które powstało na bazie pierwszej partity na skrzypce solo Johanna Sebastiana Bacha.

Inną znakomitą kompozytorka młodego pokolenia jest pochodząca z Finlandii Rebecka Sofia Ahvenniemi, której podejście do dźwięku idealnie uchwycono w opisie albumu „Tacit-Citat-ion”: „Tam, gdzie inni kompozytorzy kończą swoje dzieła, Ahvenniemi dopiero zaczyna”. Interesuje ją lawirowanie pomiędzy ciszą a dźwiękiem, wykorzystywanie szumu akustycznego, awangardowe podejście do nowej muzyki, ale nie z nastawieniem na wirtuozerskie popisy, lecz na niuanse i nastrój.

Program zamknie „Lizkor VeLishkoach” pochodzącego ze Stanów Zjednoczonych, choć najpierw studiującego, teraz nauczającego głównie w Europie Dániela Pétera Biró, pasjonata wizji Béli Bartóka, który przeszczepiał do swoich kompozycji pomysły zaczerpnięte wprost z muzyki ludowej.

12. Dni Muzyki Nowej

Psychogeografia to elektro-akustyczne duo w składzie: Paweł Krzaczkowski aka Zajwert – (syntezatory, sampling) i Piotr Łyszkiewicz aka Łycha – (saksofony, klarnet kontraltowy, elektronika), które w 2020 roku zadebiutowało albumem „Random Roots” opublikowanym przez polską wytwórnię Gusstaff Records i jej winylowy pododdział Don’t Sit On My Vinyl. Materiał został bardzo pozytywnie przyjęty przez krytykę muzyczną.

„Co dzieje się w tej muzyce? „Random Roots” zaczyna się od „rytmu rzeczy”. Szybko przedstawiają się kolejne elementy układanki: nieoczywiste rytmy pulsujące podskórnymi blaszanymi melodiami, to jest preparowane pianino, dalej elektronika, może nawet taśmowa, saksofony, klarnety, trąbka, grzechoty, brzęki, stuknięcia, kliknięcia” – Jacek Świąder / Ktoś ruszał moje płyty

„W melodyce tych utworów znajdziemy lekkie nawiązania do ewolucji yassu – więc i jakiś element historii polskiej sceny – ale przede wszystkim, co słychać nieźle w finałowym „Kim-un-kamuy” (z brzmieniem tureckiej zurny), w jakiś sposób rzecz się odnosi do idei Jona Hassella – Bartek Chaciński / Polifonia.

Brzmienie zespołu definiują oryginalne barwy syntezatorów, ekspresyjne dźwięki saksofonów i klarnetu basowego oraz perkusyjno-melodyczne frazy preparowanego pianina (live lub z wykorzystaniem resamplingu). W muzyce duetu odbijają się echa IDM-u, avant-popu i jazzu spod znaku Supersilent, a także elektroniki z okolic Autechre czy Aphex Twina. W ich kompozycjach słychać rytualno-transową repetytywność, a melodyjność, ambientowe tekstury i improwizowane partie przeplatają się z warstwami stuków, zgrzytów i trzasków.

Recenzja „Random Roots” na naszej stronie – tutaj.

12. Dni Muzyki Nowej

Pamirt

W 2013 roku Kristiāna Kārkliņa, Edvards Percevs, Edgars Gultnieks oraz trzech innych muzyków założyli zespół Eschatos, który eksplorował najmroczniejsze, tajemnicze, nastrojowe rewiry muzyki i to samo można napisać o ich najnowszym projekcie, Pamirt. Różnica jest jednak taka, że pierwszy z tych zespołów parał się black metalem z dodatkiem przestrzennych, post-metalowych pejzaży; a drugi skłania się ku muzyce skonstruowanej na bazie fortepianu i głosu, wzbudzającej skojarzenia z kameralnymi utworami Diamandy Galás.

Do zmiany kierunku, w jakim łotewska artystka zamierzała podążać doszło w 2018 roku, kiedy tymczasowo zamieszkała w Berlinie, a za główną inspirację posłużyła jej „Uczta podczas dżumy” Aleksandra Puszkina oraz stawiane w niej pytania o godność i i sens ludzkiego życia w czasach zarazy. Na bazie dzisiaj niespodziewanie znacznie bardziej aktualnego tematu powstał album „Mausoleum”, który w 2020 roku wygrał łotewską nagrodę Zelta Mikrofons za najlepsze wydawnictwo eksperymentalne. Występ podczas Dni Muzyki Nowej będzie pierwszym koncertem Pamirt w Polsce.

12. Dni Muzyki Nowej

Zima Stulecia to duet, który nie miał mieć żadnych szans na powodzenie. Dlaczego? Wiele lat temu w 2006 roku – jeszcze jako początkujący muzycy: jeden ze Świnoujścia (Marek „Latarnik” Pędziwiatr), drugi z Rycerki Dolnej (Marcin Rak) spotkali się po raz pierwszy na warsztatach jazzowych w Pułtusku. Gdy dowiedzieli się o tym skąd pochodzą i że dzieli ich niemal 800 kilometrów – mimo ogromnej chemii w graniu, żartobliwie pożegnali się zdaniem: „fajnie się grało!”. Sądząc, że już nigdy się nie spotkają. – „Taki był moment mojego pierwszego spotkania z Cancer’em G – po prostu graliśmy czując to samo i tak jest po dziś dzień. Co więcej, urodziliśmy się w tym samym roku i miesiącu, w styczniu 1987 roku. Wtedy miała miejsce jedna z historycznych zim stulecia w Polsce” – wspomina Marek „Latarnik Pędziwiatr.

Nikt z nich wtedy nie przypuszczał, że za kilka lat we Wrocławiu stworzą jedne z najciekawszych zespołów elektrycznych: EABS i Błoto. Dlatego Zima Stulecia to dokument niewerbalnego połączenia bratnich dusz. To połączenie trwa nieprzerwanie do dziś i zostaje tym projektem domknięte. Parafrazując klasyczne zdanie z serialu „Gra o tron”: Winter is comming… in 2022. Podczas 12. Dni Muzyki Nowej duet po raz pierwszy zagra jako Zima Stulecia!

Marek Pędziwiatr to pianista jazzowy, klawiszowiec, wokalista, raper, producent, DJ. Absolwent Wydziału Jazzu na Akademii Muzycznej w Katowicach oraz absolwent Red Bull Music Academy Bass Camp we Wrocławiu (2013). Od 2014 roku kierownik muzyczny festiwalu FAMA w Świnoujściu. Koncertował i koncertuje w różnych formacjach w całej Polsce i za granicą (m.in. Wielka Brytania, Francja, Korsyka, Rosja, Korea Południowa, Kazachstan, Estonia, Niemcy). Ma na koncie także występy w radiu i telewizji. W marcu tego roku ukazał się pierwszy solowy album Latarnika pt. „Marianna” (Astigmatic Records).

Marcin Rak – perkusista oraz absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Laureat i uczestnik licznych konkursów oraz festiwali jazzowych. Zdobywca drugiej nagrody na VII Europejskich Integracjach Muzycznych Żyrardów 2011, finalista Festiwali: Zadymka Jazzowa 2010, Przegląd Zespołów Jazzowych i bluesowych Gdynia 2011, Jazz Nad Odrą 2010, Krokus Jazz Festival. Zdobywca II nagrody konkursu Jazz Juniors w 2011 roku z zespołem Piasecki/Rak/Wendt trio. Zdobywca Grand Prix na I Międzynarodowym Festiwalu Jazzowym w Kołobrzeg z grupą Freeway Quintet. Zdobywca Nagrody im. Andrzeja Jakóbca dla najzdolniejszego twórcy jazzowego na Festiwalu FAMA 2009 z Zespołem Freeway Quintet w Świnoujściu.

Irena & Vojtěch Havlovi

Czeskie małżeństwo tworzy wspólnie muzykę od połowy lat 80. (pierwotnie w kolektywie Capella Antiqua e Moderna), odwołuje się zarówno do europejskiej tradycji z ubiegłych stuleci, jak i do współczesnego indie folku czy ambientu. Zadeklarowanymi fanami ich nietypowego brzmienia są między innymi Sufjan Stevens czy Bryce Dessner z The National, a ubiegłoroczny album („Melodies in the Sand”) znalazł się w kręgu zainteresowania mediów o odmiennym profilu muzycznym – w recenzji portalu Pitchfork został opisany jako „oczarowujący portal do tajemniczego świata dźwięków”.

Do Gdańska duet przyjedzie z nowym materiałem, wydanym w połowie lutego „Saving One Who Was Dead / Little Crusader”. Jego pierwsza część powstawała przez trzy lata jako ścieżka dźwiękowa do nowego filmu Václava Kadrnki o tym samym tytule, druga posłużyła za tło znanemu w Polsce z festiwalu Kino na Granicy  filmowi „Mały krzyżowiec” tego samego reżysera.

 

Wszystkie informacje na temat 12. Dni Muzyki Nowej są dostępne na stronie Klubu Żak.

 







Jest nas 14 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy